|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har dere tørketrommel? | |||
| Ja |
|
242 | 79,34% |
| Nei |
|
63 | 20,66% |
| Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere tørketrommel?
Regn og snø og sludd og generelt høg luftfuktighet.
|
|
|
#64 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har dere tørketrommel?Har hatt tørketrommel et par års tid. Savnet det aldri og tenkte igrunnen det var noe jeg ikke trengte, men så kom mannen hjem med en og nå brukes den jevnt og trutt. Bruker den bare til håndklær, kluter, sengetøy o.l. da.
|
|
|
#65 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere tørketrommel?Ja, vi har tørketrommel og hadde ikke klart meg uten! Tromler sengetøy, håndduker, og en del av klærne til barna.
|
|
|
#66 |
|
Ekvilist
|
Sv: Har dere tørketrommel?Vi kjøpte tørketrommel lenge før vi fikk barn. Jeg har ikke vokst opp med det selv. Nesten alt som vaskes på 60 grader tørkes i tørketrommelen.
|
|
|
#67 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har dere tørketrommel?Vi har trommel. I og med at det sjelden er klestørk ute og vi ikke vil tørke klær i hele huset er det den beste løsningen. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Har dere tørketrommel?Nei, vi har ikke. Har to barn hvorav et tøybleiebarn, og det går helt fint. Tørker på et stativ med to vinger kjøpt på Europris. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Audacious
|
Sv: Har dere tørketrommel?Jeg har en kombimaskin, som altså er både vaskemaskin og tørketrommel. Tørketrommelen brukes forholdsvis sjelden. Men så har jeg også et tørkeskap. Det brukes sjelden med varme, men det hender f.eks når vi kommer hjem fra ferie og skal videre igjen osv. Jeg synes tørketrommel sliter veldig på klærne.
|
|
|
#70 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har dere tørketrommel?Vi har tørketrommel, men bruker den bare til 60- og 90-gradersvasker. Regner med at den blir en del brukt til babytøy om et halvtårstid også. Vi vasker ikke så-å mye klær (enda?). |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Har fått viljen sin
|
Men det er det vel ikke en selvfølge at alle har? Ikke mange av de som bor i (små?)leiligheter i allefall. Vi har et bad på 1,5x2 meter. Der har vi plass til et gulv til tak skap, et do, en dusj, en vask med skap over og under, en vaskemaskin med en tørketrommel oppå. Det er ikke tre cm igjen til et tørkestativ der inne. Vi tørker klær på vårt soverom når vinduet kan stå åpent hele døgnet, og i gangen ellers. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere tørketrommel?Vi har ikke tørketrommel. Ikke vaskerom heller. Vi tørker klær på stua, og siden stua er det rommet vi bruker minst, så er ikke det noe problem. Haugene med klær som burde vært lagt sammen er et større irritasjonsmoment for meg, og så lenge tørketrommelen ikke klarer den jobben, så klarer vi oss fint uten. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg glemte å si at vi bruker vår til håndkler, sengtøy og undertøy/sokker. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
...
Sv: Har dere tørketrommel?Vi har tørketrommel men bruker den stort sett bare til håndklær og sengetøy. Synes det sliter for mye på vanlig tøy så tørker bare klær hvis det er noe jeg må ha tørt raskt.
|
|
|
#75 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere tørketrommel?Vi har tørkestativ ute, men her på vestlandet er ikke det så ofte i bruk.
|
|
|
#76 |
|
Etylbarbital
Sv: Har dere tørketrommel?Vi har tørketrommel - mine foreldre har også hatt det så lenge jeg kan huske. Synes det er en fordel å kunne tørke så mye som mulig for å redusere fuktbelastningen i boligen - det vil si alt som vaskes på 60 grader. Vanlig tøy og ulltøy som vaskes på lavere temperaturer henges opp. Det som lufttørkes henges opp på badet som tåler fuktbelastningen. Ville ikke hengt til tørk i stue eller andre steder i boligen.
|
|
|
#77 |
|
Har fått viljen sin
|
Det er det ideelle ja - men hva om der ikke finnes andre muligheter? |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Tåler regn
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Etylbarbital
Sv: Har dere tørketrommel?Zol: Nei, det er jo kjedelig hvis man ikke har muligheten. De fleste har jo et bad, men det er kanskje begrenset størrelse på en del bad.
|
|
|
#80 |
|
Har fått viljen sin
|
Mildt sagt |
|
|
|