Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 16:52   #21
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har dere råd til alle merkeklærne?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

En ting er nå å kjøpe merkeklær og BRUKE dem, men jeg kjenner jeg får litt hetta av slike folk som kjøper merkeklær til en vanvittig pris, prøver dem på og selger dem videre. Slik kjøp og kast-mentalitet gjør meg litt kvalm.

Det er vel ikke kjøp og kast mentalitet så lenge disse klærne blir solgt videre til andre som kan bruke dem? Synes det er riktig lurt jeg!

Sist redigert av Heiko : 22-10-06 kl 16:55. Årsak: skrivefeil, alltid en skrivefeil
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 16:54   #22
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

En ting er nå å kjøpe merkeklær og BRUKE dem, men jeg kjenner jeg får litt hetta av slike folk som kjøper merkeklær til en vanvittig pris, prøver dem på og selger dem videre. Slik kjøp og kast-mentalitet gjør meg litt kvalm.

De kaster jo ikke klærne...

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:23   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syrenøytraliserende hjelper BÅDE mot kvalme og sure oppstøt...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:25   #24
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Syrenøytraliserende hjelper BÅDE mot kvalme og sure oppstøt...

Godt tips!!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:28   #25
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Slike folk"... tror du vi er dumme? Vi skjønner at du tenker på Angelique, og dersom du blir kvalm av henne er det på sin plass med en PM, ikke en teit hintemelding her inne.

Angelique; du vet hva jeg syns.

Gammel 22-10-06, 17:34   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

"Slike folk"... tror du vi er dumme? Vi skjønner at du tenker på Angelique, og dersom du blir kvalm av henne er det på sin plass med en PM, ikke en teit hintemelding her inne.

Tenkte på det samme og syrenøytraliserende som Miss Norway tipset om, pleier alltid å hjelpe

Gammel 22-10-06, 17:49   #27
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Handler ikke mye merkeklær nei,
selv om jeg i utgangspunktet har nok penger på konto til å kunne gjøre det innimellom.
Holder meg heller på en sånn rimelig men fint nivå, også får jeg ikke dårlig samvittighet dersom det ikke blir brukt altfor ofte
Handler ofte på impuls og da er det greit at blusen jeg ikke er så begeistert for uken etter ikke kostet flesk

Gammel 22-10-06, 18:05   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det er vel ikke kjøp og kast mentalitet så lenge disse klærne blir solgt videre til andre som kan bruke dem? Synes det er riktig lurt jeg!

Jeg ser nå stadig folk som selger klær til 70-80% av innkjøpspris og annonserer med at de er brukt 1-3 ganger. Jeg vil påstå at det er å kaste penger ut av vinduet.

Gammel 22-10-06, 18:06   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såvidt jeg kan se av hennes poster, så tar hun seg godt betalt for klærne hun selger. Jeg tror dine synske evner fremdeles trenger litt utvikling,

Gammel 22-10-06, 18:07   #30
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såvidt jeg kan se av hennes poster, så tar hun seg godt betalt for klærne hun selger. Jeg tror dine synske evner fremdeles trenger litt utvikling,

Du kommer ikke unna den, Sitron.

Gammel 22-10-06, 18:08   #31
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen fancy merkeklær i skapet mitt nei, men det skyldes ene og alene prioritering. De siste årene har vi prioritert hus og hytte og da blir det mindre igjen til eget forbruk. Vet jammen ikke om jeg har samvittighet til å bruke 1000-1500,- på ei bukse.... Men jeg må innrømme at jeg har kikket en del på Odd Moly-klærne i noen tråder her og de er innmari fine Det spørs jeg får følge med når det er salg på Cornelias Hus

Gammel 22-10-06, 18:08   #32
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nei, da trenger jeg vel ikke si mer. Du har jo allerede bestemt deg for hva jeg mener.

Gammel 22-10-06, 18:09   #33
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Nei, da trenger jeg vel ikke si mer. Du har jo allerede bestemt deg for hva jeg mener.

Ja, og jeg tror ikke jeg er den eneste

Gammel 22-10-06, 18:18   #34
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt noen år hvor jeg ikke har kjøpt dyre klær til meg, egentlig har jeg ikke kjøpt klær til meg. Nå har jeg funnet veien til klesbutikkene igjen, så nå skal det shoppes. Det er jo hva man prioriterer. Jeg kommer nok ikke til å prioritere dyre merkeklær, men kommer til å kjøpe billige klær og et og annet basisplagg fra dyrere butikker. Eneste problemet er at jeg aldri har tid til å komme meg ned til sentrum for å handle.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 18:21   #35
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nå skal det vel i ærlighetens navn at dyre merker ikke alltid er synonymt med bra kvalitet heller....
Jeg må si at H%M er av svært god kvalitet i forhold til den prisen man betaler. De er helt i tet hva gjelder trender og er alltid først ute når noe "nytt" kommer.

Jeg kombinerer dyrt, billig og bruker gjerne H%M sammen med merkeklær.

Forøvrig kjøpte jeg en Filippa K t-skjorte da jeg var i Norge nå for en måned siden... (vanlig hvit) den er av elendig kvalitet og er allerede så stygg at den brukes kun til trening og strand. Den er ikke av det dyreste merket man kan kjøpe, men kvaliteten står absolutt ikke i samsvar med prisen, og det er ikke første gangen jeg har kjøpt elendig kvalitet fra Filippa K. Så henne er jeg ferdig med....

Vesker, solbriller og klokker kjøper jeg alltid dyre merker. Det har vel med at jeg liker skinn og ikke plastikk og at jeg synes merkekopier er noe av det mest harry som finnes.

Gammel 22-10-06, 18:24   #36
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser nå stadig folk som selger klær til 70-80% av innkjøpspris og annonserer med at de er brukt 1-3 ganger. Jeg vil påstå at det er å kaste penger ut av vinduet.

Men det må vel strengt tatt bli opp til dem hvilken pris de vil ta??

Gammel 22-10-06, 18:38   #37
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg tror ikke jeg er den eneste

Aldeles ikke og jeg tar avstand fra drittslenging åpent på forum.

Gammel 22-10-06, 18:44   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Forøvrig kjøpte jeg en Filippa K t-skjorte da jeg var i Norge nå for en måned siden... (vanlig hvit) den er av elendig kvalitet og er allerede så stygg at den brukes kun til trening og strand. Den er ikke av det dyreste merket man kan kjøpe, men kvaliteten står absolutt ikke i samsvar med prisen, og det er ikke første gangen jeg har kjøpt elendig kvalitet fra Filippa K. Så henne er jeg ferdig med....

Jeg har en svart Filippa K bomulls-strikkejakke som er 9 år gammel, masse brukt og fortsatt fin.
Jeg farget den for et par år siden, fordi svartfargen hadde bleknet litt med årene, stoffet og fasongen har holdt seg superbra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 18:49   #39
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Blander vi litt begreper her, kanskje? Det kan vel knapt kalles bruk-og-kast-mentalitet når man selger videre? Hva er det som gjør deg kvalm? At noen har råd til dyre klær, at de passer inn i disse nette plaggene eller hva? Skjønner ikke helt hvilken "mentalitet" du blir kvalm av, for det er jo ikke noe som går til spille her? Bortsett fra litt av vedkommendes egne penger, som de antakeligvis har nok av. Er det ikke flott at de som har mulighet til det gjør dyre, flotte klær tilgjengelig for litt fler?

Gammel 22-10-06, 19:27   #40
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Er det ikke flott at de som har mulighet til det gjør dyre, flotte klær tilgjengelig for litt fler?

Godt poeng, men jeg synes de som selger kunne legge på seg litt, slik at flere plagg i str 42-44 kom for salg!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.