|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middag
Det smaker nydelig! Jeg bruker sukker på pannekakene og spiser dem sammen med ertesuppa.
![]() |
#62 |
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middagVi spiser pannekaker en gang i uken. Minstemann er kresen matveien, så da ordner jeg røre med masse egg og grove melsorter. Det er godt! Det er ikke sukker i røren, men de får sukker på pannekaken. Vi voksne spiser med bacon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middagBåde mannen og jeg er vokst opp med pannekaker hver fredag. Jeg lærte ham å spise dem med sukker og sitron og han lærte meg å ha bacon på. Nå har vi ikke hatt pannekaker til middag på år og dag, men da vi hadde det var det uten suppe.
![]() |
#65 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Pannekaker som middagVi har også pannekaker til middag innimellom. Kanskje en gang i måneden. Jeg og mini med blåbærsyltetøy, min bedre halvdel med sukker og sitron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker så sjelden, ca to-tre ganger i året, at da blir det med syltetøy, rømme, sukker og smør. (kanskje ikke alt på en gang, da.
![]() |
![]() |
#67 |
villende
|
![]() Sv: Pannekaker som middagVi spiser suppe og pannekaker en gang i uka. Som oftest hjemmelaget tomatsuppe med macaroni (og innimellom egg), meg jeg spiser gjerne ertesuppe (med kjøtt) og pannerkaker. Jeg lager innimellom grove pannekaker, innimellom fine, det kommer litt an på hvilke melsorter som er i skapet den dagen. Jeg spiser pannekaker med lønnesirup, Snupp spiser med syltetøy og mannen spiser med syltetøy eller sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middagHar aldri laget pannekaker som noe annet enn middag. Da jeg var barn fikk vi servert tomatsuppe som forrett. Før hadde vi suppe før pannekakene, men nå lager jeg kun pannekaker den sjeldne gangen vi har det. Sukker eller syltetøy er tilbehøret. Jeg syns det blir for mektig med to retter til et måltid og ungene blir mette av pannekakene. :småspist: |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker til middag rett som det er (fin variasjon/alternativ til brødskiver for guttungen som ikke er spesielt glad i middag), men de er temmelig grove. De spises gjerne naturell, eller med syltetøy på. Gutten er glad i brunost på, så det hender det at han får.
![]() |
#70 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Pannekaker som middagJeg syns pannekaker uten grovt mel er dessert. Jeg fikk ofte pannekaker og suppe hos bestemoren min da jeg vokste opp, kan ikke huske at pappa lagde det.
![]() |
#71 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Pannekaker som middagJeg er vant med det fra jeg var liten, trodde det var helt normalt med pannekaker som middag.
![]() |
![]() |
#72 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Pannekaker som middagOm vi har pannekaker er det til middag!! Servert med syltetøy, lønnesirup og sukker. LøveMannn og LilleVenn har også smør på..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
har tatt seg sammen
|
Jeg eelsker dobbeltmoral så lenge det er til min egen fordel. Syltetøy og sukker på pannekakene er godt, og ikke noe problem å kalle dette for middag. Sambo er imdlertid ikke enig så han sørger for suppe og bacon som tilbehør den ene gangen i måneden eller deromkring. Enda litt mer sporadisk er T og jeg alene, og da koooser vi oss med "bare" pannekaker. Han spiser dem helst naturell.
![]() |
#74 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker til middag en gang i blant, kanskje 3-4 ganger i året.. Da er det pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy, og ertesuppe ved siden av.
![]() |
#75 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Pannekaker som middagVi spiser pannekaker,men ikke som hovedrett. Suppe først, ofte tomatsuppe.
![]() |
#76 |
thirtysomething
![]() Sv: Pannekaker som middagHattifnatten; Poden takker deg for at du laget denne tråden. Det ble pannekaker til middag i dag, og det er leenge siden sist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker med sukker eller blåbærsyltetøy til middag ja. Prøver ikke engang å gjøre dem sunnere ved å bruke grovt mel eller noe sånt heller. Har masse meierismør i røra, og litt sukker også. Kjører på med det som jeg synes er aller best, så har vi det heller sjelden.
![]() |
#78 |
Leser
|
Det hadde ikke jeg heller. Vi hadde det aldri hjemme da jeg vokste opp, men mannen er kjempeglad i det, så ... Jeg prøver å holde det til de dagene jeg er borte, jeg er ikke noe glad i det. Vi har det ca en gang i måneden, aldri noe annet til.
![]() |
#79 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker av og til, kanskje en gang i måneden eller så. Vi spiser dem med blåbærsyltetøy eller sukker på og kaller det middag. Ingen suppe. Av og til bruker jeg litt grovere mel, andre ganger kun hvetemel. Jeg bruker ikke sukker i røra.
![]() |
#80 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker med syltetøy til middag med jevne mellomrom, men da serveres alltid ertesuppe med flesk først - pannekakene blir nesten som dessert å regne. Dette er jeg vant med hjemmefra, men både datteren vår på 2 år og mannen syns ertesuppe er godt så da så.
![]() |
|
|