Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du med på å gi et større beløp til tv-aksjonen i år?
Ja, jeg skal gi over 500 kr 7 5,30%
Ja, jeg skal gi 200-500 kr 80 60,61%
Jeg skal gi 100-200 kr 28 21,21%
Jeg skal gi under 100 kr 15 11,36%
Nei, jeg skal ikke gi noe 2 1,52%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 18:47   #81
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: TV-aksjonen - er du med på å gi 200-500 kr (eller mer)?

Vi har møtt på noen bøssebærere i dag og gitt det vi hadde av kontanter, jeg tror det var litt i underkant av en hundrelapp. Jeg gjør ingen forskjell mellom TV-aksjonen og andre veldedige organisasjoner, og støtter 3 andre månedlig. Ergo er det litt begrenset hva slags budsjett jeg har til overs til å støtte enda noe. Det er flott at TV-aksjonen når så mange mennesker, men for meg er ikke den viktigere enn de jeg støtter fast fra før.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:00   #82
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må visst ringe. Det kom ingen hit i år heller.

Gammel 21-10-07, 19:21   #83
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk lapp på døren for vi var ikke hjemme.

Gammel 21-10-07, 19:23   #84
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er jeg ferdig med bøssebærerrunden, og ut fra den er min erfaring at 100 kroner er standard. Det er de som gir bare det de har av mynt (ofte mindre enn 20 kroner) og heldigvis de som gir mer. Når jeg fikk høre at "uff, jeg har ikke mer enn ..." så ga jeg dem lappen med nummeret til givertelefonen og tilføyde at det var bare å ringe inn.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:24   #85
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det må da være rom for å gi 20 kroner uten å bli uglesett.

Gammel 21-10-07, 19:30   #86
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det synes jeg jaggu meg også. Alle monner drar. Og nå mener jeg absolutt alle.

Også må det også være rom til å velge å støtte noe annet i stedet for akkurat denne aksjonen, hvis det er noe annet som man synes er viktigere, og bare har råd til å støtte ett formål.

Gammel 21-10-07, 20:05   #87
tiril
Passiv

Standard

Kan begynne å lure på det ja..
Var på besøk hos nokon i fam.som for øyeblikket er langt på minus sida, dei tok likevel det det dei hadde liggande av myntar og lot barna putte på. Stor stas for barna. Så spør mannen i huset om dei hadde fått inn masse. Svaret dei får kjem i eit surt tonefall:"Joda dei fleste hadde lagt nedi lappar"

Gjett om mannen i huset vart brydd og flau. No er denne familien rause til vanlig, men som sagt dei har hatt en del ektra utgifter og hadde rett og slett ikkje meir i mynt eller på konto.
Kjennte att eg fekk en sånn liten motvilje til å gi når eg hørte svaret han fekk(deet var noko med tonen som sa at det var bedritent å gi såååå lite). Men gir selfølgelig likevel. Faktisk mannen som putta på i år, aner ikkje kor mykje, men tippar rundt 100 kroner,blakke som vi er for øyeblikket.

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:13   #88
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kom ingen hit og så ingen her oppe når vi var å gikk tur.
Og ikke kan vi ringe inn. Har telefoner gjenno jobben til mann.

Gammel 21-10-07, 20:13   #89
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Givertelefonen er nå ringt x 2.

Ja, det er rom for å både ikke gi og gi det man har, om det nå er 10 eller 20 kr. Likevel vil jeg våge å påstå at de fleste ikke går sultne av å gi 100.

Gammel 21-10-07, 20:14   #90
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

De har sikkert et kontonr du kan gi via, om du vil. Det var et nummer man kunne ringe for å forhøre seg om ting og tang, et eller annet 2525.

Gammel 21-10-07, 20:16   #91
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes bøssebærere skal takke pent uansett hva de får i bøssene, for mange mennesker gir over konto eller til andre formål.

Likevel så finnes det mennesker her til lands som kanskje aldri gir mer enn 20 kroner til veldedighet i året og det synes jeg faktisk er temmelig skammelig. Det er svært få som ikke har råd til å gi mer enn det.

Gammel 21-10-07, 20:18   #92
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm... i fjor kom det ikke bøssebærere til oss, og det har ikke dukket opp noen ennå. Merkelige greier, siden vi bor i et boligområde med bare rekkehus - ergo masse mennesker.

Jeg kommer til å gi mellom 100-200 kroner, tenker jeg, om de dukker opp da. Kommer de ikke, får jeg finne en konto og sette penger på i år som i fjor.

Gammel 21-10-07, 20:49   #93
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å gå med bøsse hele familien. I år ble det bare lillesøster og jeg. Veldig hyggelig tur, med mange hyggelige folk som ga masse. Stor stas! Lillesøster ble skikkelig imponert over familien som putta på ca femti 50-øringer, det synes hun var skikkelig masse.. Alle barnefamiler oppfordres til å gå neste år. Det er veldig givende og hyggelig!
(Vi ga forresten 400,- også).

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:49   #94
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har ikke vært noen bøssebærere i dag, og jeg regner med at de ikke kommer nå når det begynner å bli sent. Jeg har noen organisasjoner jeg støtter jevnt gjennom året, og så pleier Bymisjonen å få et enkeltbidrag før jul (når jeg føler meg ekstra konsumeristisk og synes jeg får bruke i alle fall noen ekstra penger på noen andre enn meg selv og den forholdsvis velfødde familien min ). Men jeg pleier å bidra til TV-aksjonen uansett hva den dreier seg om (det er da alltid en "verdig sak", mener jeg) - litt fordi, som torsk sier, at det er oppmuntrende for bøssebærerne, og fordi jeg synes det er litt sånn rørende med en felles nasjonal innsamlingsaksjon, og gjerne vil være med på det. Får ringe inn litt penger, da.

10% av bruttolønnen er imponerende mye å bruke på veldedighet, Kristin.

Gammel 21-10-07, 21:11   #95
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

10% av bruttolønnen er imponerende mye å bruke på veldedighet, Kristin.

Ja, det er det. Han er "typen til det", om man kan si noe slikt, veldig opptatt av u-landsproblematikk og frivillig arbeid. Jeg skulle ønske jeg var like raus, men det er jeg definitivt ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:14   #96
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi gav 110,-, det var det vi hadde i kontanter i dag. Synes det er flott at de fleste i Norge er med og yter!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:16   #97
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi ga 400 på bøssa i dag + 200 for løpingen som barna har gjort i regi av skolen før i uka.

Også krysset jeg av feil, glemte av løpe-beløpet når jeg krysset.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:20   #98
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gav vel 400,- pluss at vi har vært bøssebærere. Her er det 3 klasse som går med bøssene i skolekretsen.

Gammel 21-10-07, 21:23   #99
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, det er det. Han er "typen til det", om man kan si noe slikt, veldig opptatt av u-landsproblematikk og frivillig arbeid. Jeg skulle ønske jeg var like raus, men det er jeg definitivt ikke.

Jeg skulle ønske jeg kunne sagt at jeg ikke hadde råd til det, men det kan jeg (dessverre) ikke.

Gammel 21-10-07, 21:40   #100
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ikke noe problem.
Du kan sette penger inn på denne kontoen:
Innsamlingskonto: 8380.08.09005

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.