Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags mat er enklest å lage til mange?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 14:16   #41
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags mat er enklest å lage til mange?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis penger ikke er en issue ville jeg prøvd å outsource det meste, sagt på fint konsulentspråk. Har du tilgang på kjøleskap på jobben også? Og oppvaskmaskin og servise? Da er jo det intet problem, dette fikser du så lett så. Det er ikke mye forskjell på 20 og 50 gjester, altså. Og så kjøper du noen kule lys og servietter og pynter bordet etter beste evne, så blir det så bra så.

Og de gjestene du får på kvelden kan spise opp alle restene jeg garanterer at du får igjen.

De hjemmelagde bordkortene har du allerede klare, ikke sant?

He-he, jeg tror ikke det blir bordkort denne gangen, men ellers elsker jeg å pusle med sånt. Pynting av bord er noe av det morsomste jeg gjør. Takk for oppmuntring! Vi har i grunnen basert kvelden på et slags restelag, ja. Ellers er det en del takeaway-steder i nærheten som vi får ha i bakhånd.

Vi har to "proffe" kjøleskap, ubegrenset med servise og en sånn rask "industrioppvaskmaskin".

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:29   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis penger ikke er noe problem så ville jeg klint til og bestilt et koldtbord. Ferdig med det. Da kan du slappe av og kose deg med gjestene. Det er ikke mange som er like syke på sjelen som meg og faktisk setter pris på å pusle med sånt til langt på natt og stå opp tidlig og fortsette dagen etter.

Gammel 17-10-07, 14:34   #43
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette syns jeg var et dårlig forslag. Posesuppe til fest?!

Jeg kan love deg at mange jukser og du har sikkert blitt lurt selv......

Det går ann å bruke det som basis, men her er det forferdelig å si.

Min fetters koner er sagnomsust for sin fantastiske fiskesuppe. Den brukes i store selskaper og mange snakker om den suppen..

Jeg holdt på å gå i gulvet når hun betrodde meg at det var juks hele greia. Hun brukte pose og litervis med fløte og god fisk oppi.

Hvordan det kom opp, jo jeg spurte om oppskrift eller tips fordi mine hjemmelagede aldri nådde opp til hennes.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:38   #44
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Men det er lizzom ikke noe vits i å lage posesuppe, når man lager det kjappere, billigere og bedre uten? Hvis man allikevel skal bruke god kraft og masse fløte, da er jo suppa nesten ferdig, da. Da er det bare å ha oppi kokte grønnsaker, la fiskefiletene trekke og dynge oppi en haug med reker. :saken er biff:

Jeg blir aldri lurt på sånt, ettersom jeg får vondt i hodet og får nummen følelse av posemat, glutamat er glutamat.

Gammel 17-10-07, 14:38   #45
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

noen kilo kvalitetskarbonadedeig (kokken og slakteren)

Har Kokken og slakteren åpnet igjen?
Husker det stod et skilt om at de skulle legge ned, det var tidligere i sommer, og siden har jeg ikke vært der.

Gammel 17-10-07, 14:41   #46
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Har Kokken og slakteren åpnet igjen?
Husker det stod et skilt om at de skulle legge ned, det var tidligere i sommer, og siden har jeg ikke vært der.

Nye eiere, men mye av det samme personalet og den samme vidunderlige maten. Jeg har vært der to ganger allerede og bunkret opp. Nyydelige saker!

Gammel 17-10-07, 14:43   #47
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Min fetters koner er sagnomsust for sin fantastiske fiskesuppe. Den brukes i store selskaper og mange snakker om den suppen..

Jeg holdt på å gå i gulvet når hun betrodde meg at det var juks hele greia. Hun brukte pose og litervis med fløte og god fisk oppi.

Hvordan det kom opp, jo jeg spurte om oppskrift eller tips fordi mine hjemmelagede aldri nådde opp til hennes.

Selvsagt går det an å bruke det som basis, men som festmat? Det må i så fall være absolutt siste løsning om man ikke har tid/ork/plass/fantasi til noe annet. Og det er ikke smaken som nødvendigvis er så forferdelig, men det er ganske mye dritt i sånn posemat.

Gammel 17-10-07, 14:43   #48
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Å, så flott! Handlet ikke kjøtt noe annet sted før da vi bodde rett ved.
Da blir det lørdagstur til lekeplassen på St. Hanshaugen og handling på Kokken og slakteren!

Gammel 17-10-07, 15:36   #49
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Trøndersodd

Ingen fan, men veit det blir brukt til festmat enkelte stader

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes også at Sodd er oppskrytt som festmat, men det er faktisk en matrett de aller fleste liker og det er veldig lettvint - både å lage og å servere.

*forsvarer trønderæren*

Det er litt sånn begravelsesmat i mitt hodet. Kanskje for på landet der jeg er ifra så samles alle til mat etter begravelsen. Og da spiser man sodd.

Innherredssodd i bøtter som ligger i frysedisken er ikke "halvgærlig" - men det er liksom ikke supergodt heller. Blir mett da.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 16:04   #50
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Det er litt sånn begravelsesmat i mitt hodet. Kanskje for på landet der jeg er ifra så samles alle til mat etter begravelsen. Og da spiser man sodd.

Innherredssodd i bøtter som ligger i frysedisken er ikke "halvgærlig" - men det er liksom ikke supergodt heller. Blir mett da.

Selv om jeg er nesten trønder så er jeg ikke vant til sånn mat som festmat.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:19   #51
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg er vant til det som korpsfestmat fra mine trønderdager. Går ellers ikke av veien for posesupper heller, jeg, men bruker det nok ikke til fest.

Det begynner å ta litt form her nå, men jeg må innrømme at skuldrene er en smule høye - dette til tross for at jeg har en mann i fødselspermisjon som har tatt kontroll over organiseringen. Vi har delegert bort mesteparten av kakene og noen salater, og så har visst mannen bestilt litt tapas. Det blir 10-15 barn, så vi varmer noen pølser også. Jeg tenkte å lage 2-3 langpanner med lasagne, og så blir det litt varmrøkt laks og noe spekemat. Da burde det vel holde? Vi blir nesten 50 personer. Hvor mange kaker (type rund) ville dere ha beregnet til denne forsamlingen?

Gammel 22-10-07, 14:44   #52
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Det går minst 12 pers på en vanlig rund kake.

Lag kaker det er litt "mat" i. Kan anbefale Nigellas Old Fashioned Chocolatecake, eplekake, gulrotkake osv.

Gammel 22-10-07, 15:06   #53
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det går minst 12 pers på en vanlig rund kake.

Lag kaker det er litt "mat" i. Kan anbefale Nigellas Old Fashioned Chocolatecake, eplekake, gulrotkake osv.

Takk for svar, Mim! Da tror jeg vi skulle være godt i rute. Jeg baker gulrotkake, mens mannen sier han skal lage to eplekaker i langpanne som vi skal ha is ved siden av. I tillegg blir det bløtkake, sjokoladekake og ostekake.

Gammel 22-10-07, 15:17   #54
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Mmm. Kjenner jeg fikk veldig lyst til å komme

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 15:30   #55
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Mmm. Kjenner jeg fikk veldig lyst til å komme

Kanskje det blir FP-restelag?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 15:35   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, det hadde vært noe! Dessverre er det lagt inn restelag allerede samme kveld, så det måtte bli resters rester i så fall.

Gammel 22-10-07, 15:35   #57
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

I nord-trøndelag er sodd et naturlig valg på bryllup, konfirmasjoner, barndåp og begravelser - iallefall i følge min mor. Desserten er gjerne svisekompott om man virkelig skal være urtrønder

Gammel 22-10-07, 18:52   #58
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Kald steik er jo veldig enkelt å lage og servere (med potetsalat o.l. ved siden av).

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:10   #59
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det hadde vært noe! Dessverre er det lagt inn restelag allerede samme kveld, så det måtte bli resters rester i så fall.

Altså, jeg er ikke kresen jeg. Bare jeg får kake, så.

Gammel 22-10-07, 21:13   #60
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kjem til hovudstaden til helga så det hadde passa flott.
Men ikkje sodd. Då blir det Burger King i stadenfor

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.