|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Ringskrømt
|
Sv: En trist observasjon ...Slik jeg ser det, er det ingenting i veien for å skrive ned sine tanker og følelser, men jeg synes kie skriver noe veldig viktig her. Tankene og det at du tenker "ditt" kan veldig ofte vises utenpå i form av kroppsspråk, og akkurat det bør man være veldig forsiktig med. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
saftig
|
Sv: En trist observasjon ...
Du har ikke skrevet at du har dømt noen, det er vel ingen som har skrevet det rett ut her, vel? Selv ikke Muad'Dib eller hovedinnlegger, men det er ganske tydelig hva de mener. Det er likevel flere uttalelser fra deg jeg reagerer på. F.eks:
For eksempel.
|
|
|
#104 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt klart. Men jeg er ikke tilhenger av å lage et eget regime for det overvektige barnet. Og så lenge endringene er fornuftige så ser jeg ikke noe problem i at man gjør dette til en solidaritetsgreie der alle er med selv om kun et familiemedlem bærer symptomene på hva som er galt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En trist observasjon ...Nå skal jeg så godt jeg kan prøve å holde tunga rett i munnen og prøve å forklare hvorfor jeg ikke reagerte på samme måten som mange andre på HI. Det var jo ganske kort skrevet, og de fleste av oss brukte nok mye av våre egne tanker, erfaringer og referanser for å fylle ut bildet.
|
|
|
#106 |
|
Yes, we can!!
|
Det var ikke et tenkt tilfelle, men "historie fra virkeligheten". Dessverre, og hårreisende nok.
Ærsj, ok da. Den var kanskje litt i overkant.
|
|
|
#107 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En trist observasjon ...Polyanna:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#108 |
|
er grønn og fin.
|
Selv om man ikke synes noe om at barn gomser innpå med godteri så behøver faktisk ikke det bety at man dømmer noen.
|
|
|
#109 |
|
Pauset
|
Helt enig med deg Hattifnatten. Slik prøver jeg også å møte barn. Jeg vet om barn som i min barndom var tykke. De er i dag sylslanke. Jeg som ble kalt for skjellettet og beinranglet er i dag overvektig. De var ikke mindre i aktivitet enn oss andre. Jeg vil kalle det valpefett. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Leser
|
Jeg er enig med Muad'Dib. For meg er det helt åpenbart at man diskuterer emner som man selv er personlig innvolvert i på en helt annen måte enn emner man bare diskutere som en form for intelektuell adspredelse. Jeg for min del har opplevd et par kirurger som har vært ... vel, ganske grusomme, så jeg suger selvfølgelig til meg alle historier om at kirurger er de faglig dyktigste på medisinstudiet, men også de som ikke kan håndtere mennesker og derfor foretrekker å kun møte pasienter som er i narkose.
Enig i at det er latterlig å diskutere noe som en person har sett og oppfattet (for ikke å snakke om feiloppfattet). Men samtidig er jeg enig med Muad'Dib i at folk oppfører seg anderledes i diskusjoner hvor de er personlig engasjerte. Jeg for min del har opplevd det sterkest i diskusjoner om "Er det OK å si neger" og diskusjonen om Ali saken.
|
|
|
#111 |
|
Fortynnet
|
Jeg pleier ikke reflektere så mye over om barn er tynne eller litt rundere, jeg heller. Men jeg må innrømme at jeg ikke klarte helt å la være å tenke på vekten til et barn jeg stadig så på stranden for noen sommere siden. Han og moren hadde ofte plass like ved der vi lå. Denne gutten var 11-12 år og veldig, veldig overvektig. Det var moren også, og jeg kunne ikke unngå å legge merke til at moren proppet ham med kjeks, boller, brus, is og godteri nesten uavbrutt i de timene de var på stranden. Og dette var mange dager på rad sommeren igjennom, så det virket ikke som noen spesiell anledning der de virkelig skulle kose seg. Moren gikk etter ham og nødet ham med usunne saker hele tiden: "Vil du ikke spise opp resten av potetgullet? Vil du ikke ha en bolle til?", som om det var sunn mat han for enhver pris måtte få i seg. Gutten var så tykk at han ikke kunne gå normalt. Det syns jeg virkelig var trist å være vitne til, og jeg tenkte at det var omsorgssvikt sånn som hun stappet den stakkars gutten med usunn dritt. Det er ikke KOS å være en tolv år gammel gutt på stranda, som nesten ikke kan gå, og med store hengepupper. Det er ikke SNILT å fore ham med boller og potetgull uavbrutt. Sist redigert av Filifjonka : 14-10-07 kl 20:28. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: En trist observasjon ...Him: Jeg skjønner også at man gjerne engasjerer seg mer i ting som ligger nær ens hjerte/man har erfaring fra. Men det jeg (og andre) prøver å si er at her går det ikke på om gutten var overvektig eller ikke. Det går på en holdning som lyser ut av Hovedinnlegget. En slags forakt. Det er trist. Om hun hadde uttalt seg på samme måte om et homofilt par som kysset på åpen gate, en dame med kort skjørt, eller et eller annet annet, så hadde jeg syntes det var en nedlatende, dømmende tone i innlegget hennes da også. Og jeg er verken en homofil som kysser på åpen gate eller en dame som kler seg i kort skjørt.
|
|
|
#114 |
|
Pauset
|
Hva om du mistolker hennes baktanker med innlegget og det hun prøver å si? |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#117 |
|
Pauset
|
HI skriver: |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Absolut ateist
|
Og igjen; hvordan vet hun at han ikke nyter det?
|
|
|
#119 |
|
Leser
|
Jeg er enig i at det er idiotisk å sette opp slike ting som HI gjør, fordi det går på en spesifikk opplevelse som hun hadde. Jeg synes slike ting er verdiløse å diskutere, fordi man egentlig har alt for lite informasjon til å faktisk gjøre det.
Jeg oppfattet henne ikke dithen. Jeg oppfattet hanne dithen at hun mener det samme som meg (og som det jeg har prøvd å formulere i forrige innlegg). Men jeg kan selvfølgelig ta feil.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 14-10-07 kl 21:11. Årsak: refererte til feil plass. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg skulle ønske dette gjaldt meg. Og stort sett mener jeg at jeg ser individer uten å granske detaljer ved utseendet; det være seg barn eller voksne. Men jeg innrømmer at dersom noe faller langt utenfor normalen, så legger jeg merke til det.
|
![]() |
|
|