Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva ville du spist en dag om du slapp lage maten selv og ikke tenkte på kalorier

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 14:27   #1
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Hva ville du spist en dag om du slapp lage maten selv og ikke tenkte på kalorier

Hva er en "ultimat" matdag for deg?
Ser for meg en dag der alle måltider blir spist "ute" (har ikke skjedd ennå altså).

Begynner jeg, men er nok redd jeg kommer til å ombestemme meg så snart noen svarer på tråden.

Frokost:
Smoothie
Appelsinjuice
Jorbær og vannmelon
Ristet loff med smør

Lunsj:
Pastasalat med baguett og hvitløksmør

Middag:
Biff med fløtegratinertepoteter og brokkoli

Dessert:
Ekte karamellpudding

Og som avrunding en skikkelig Kaffe Mocca

Hva med deg?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:44   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du spist en dag om du slapp lage maten selv og ikke tenkte på kalorier

Hvis jeg ikke trengte å tenke på intoleranser og sånn. Så ville jeg startet dagen med omelett og bacon, melon, og stekte gulrotstrimler. Med varm sjokolade og nystekte grove deilige rundtstykker med nøtter med jordbærfrystetøy og gaddost på.

Mellommat; Walnøtt-kuler (walnøtter kjørt til "marsipan" i kjøkkenmikser) med nytørkede aprikoser (de brune ordentlige) og lavsyre-eplejuice.

Lunch; rekesalat (bestående av masse reker og litt finhhakket løk og paprika) med alioli og skive stekt i hvitløsksmør. Med earl-grey te med to suketter.

Mellommat; Møvenpic-is i forskjellige varianter oppi kjeks med softis, fersk krem og jordbær saus og sjokoladestrø på. Og peppes pizza (tacovarianten).

Middag; Forrett med laksepate og deilig saus, hovedrett; viltstek av en form med nydelig fløtesaus, rørte tyttebær og poteter og viltgrønnsaker.

Dessert; fruktsalat i lake av hvitvin og noe, med eggeplommesaus og konjakkkrem med mintbladmos.

Til kveldsmat ville jeg spist ost og kjeks. (Da noe så kjedelig som startkjeks og gräddost med druer og paprika). Og med sjokoladefonue til der man dypper fruktbiter oppi smeltet mørk deilig sjokolade. Og hatt hvitvin til.

Sist redigert av DM : 02-10-07 kl 14:57.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:50   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du spist en dag om du slapp lage maten selv og ikke tenkte på kalorier

Jeg har ikke sånn ultimate favoritter... Det er deilig å få ting servert

Frokost:
- nybakte rundstykker og godt pålegg
- kaffe latte
- crossiant

Lunsj:
- en deilig kyllingsalat med foccacia
- kaffe latte

Mellommåltid:
- noe bakeverk

Middag:
- deilig tapas
- øl

Dessert:
- noe skjololadegreie.. med krem

Kveldsmat:
- etter en sånn dag? Noe lett.. ost og kjeks var en god ide !

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:53   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enkel og hadde spist hva som helst hvis jeg hadde sluppet å tenke på penger i tillegg til kalorier.
Har ikke noen spesielle favoritter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:17   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost:
American Pancakes med lønnesirup (ekte!)

Lunch:
En god salat, f.eks. med parmaskinke, tapanade, pinjekjerner, soltørkede tomater etc. (Salat Villa Paradiso med andre ord)
Cloudy Bay hvitvin
Starbuck's Grande Mocca Frappuccino

Middag:
Combo basket med fried mozzarella sticks, kyllingvinger, stuffed halapenos, etc.
Ryper i rømmesaus
En deilig Margaux rødvin
Sticky Toffee Pudding servert med Häagen-Dazs Sticky Toffee Pudding (evt. Vanilla Fudge)

Kveldssnack:
Chips med Holiday dip
Leonidas sjokolade
Oster
Mer deilig Margaux
Estimert kaloriinntak: 23.324 kCal.

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 02-10-07 kl 15:23. Årsak: nå med vin ...
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:21   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle i alle fall hatt en real porsjon potetgull...
Og rødvin
Og sjokolade

Til frokost deilig, ferskt, grovt bakverk

Til middag: svigerfars Navarra-gryte med risotto og gremulata
Møvenpick-is

Blir omtrent stappmett av å tenke på det.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:22   #7
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror jeg vil spise med DM på onsdag og med Kif på torsdag.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 15:28   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost:
Omelett med sopp, skinke, løk og deilige krydder
Nystekte grove rundstykker med godt smør på
Nypresset appelsinjuice
Melk
Croissant med sjokoladefyll - nystekt, såklart

Lunsj:
En god kyllingsalat, grove baguetter og en god äioli
Hvitvin også, tror jeg

Middag:
Reinsdyrsteik med viltsaus, mandelpoteter og tyttebær
Ovnsstekte grønnsaker
Rødvin
Dessert: sjokoladefondant

Kvelds:
Nystekte grove rundstykker med brunost og et stort glass melk.

Sist redigert av Beckett : 02-10-07 kl 15:30. Årsak: Glemte dessert, gitt
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 17:06   #9
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg tror jeg vil spise med DM på onsdag og med Kif på torsdag.

Lurer på om de inviterer oss.
Kanskje det hadde blitt vi som måtte betalt hele gildet

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:35   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Arken:
Tror jeg tilbringer dagen sammen med deg

Sitter på jobb og magen romler

Gammel 02-10-07, 20:46   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tilbringer dagen med Kif, tenker jeg. Mulig jeg bytter ut forretten til middag med noe skalldyr.

Sist redigert av Storm : 02-10-07 kl 20:58.
Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:48   #12
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Helt ærlig så er det ikke mye mat jeg savner i hverdagen. Så jeg måtte vel benyttet dagen til en meny jeg ikke har anledning til å få på maaaange år:

Frokost:
Middagsrester, h-melk og kruttsterk kaffe.

Resten av dagen:
Øl

Kvelds:
Ostesmørbrød

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:04   #13
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost:
Amerikanske pannekaker m/maple sirup
Fruktsalat

Lunsj:
Pastasalat med hvitløksdressing og baguette

Middag:
Komler (Raspeballer) med baconfett, poteter, lammekjøtt og kålrabi

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:06   #14
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Starbuck's Grande Mocca Frappuccino

Å nam, min favoritt drikke

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 00:05   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg er enkel og hadde spist hva som helst hvis jeg hadde sluppet å tenke på penger i tillegg til kalorier.
Har ikke noen spesielle favoritter.

:imponert over diverse ønskemenyer:

Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 00:18   #16
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Shit... umulig å velge....

Frokost;
Ferskt deilig brød med varm, nystekt leverpostei, masse bacon og rødbeter....

Eneste jeg kom på så langt...

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:23   #17
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm..lurer på om jeg ville spist tapas hele dagen

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:29   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville spist sjokolade til jeg spydde. Så ville jeg sovet et par timer og spist mer sjokolade. :enkel:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:31   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det ramset opp mye god mat!

Min meny:

Frokost: Omelett med skinke, tomat, ost og løk. Et stort glass friskpresset juice, en tallerken med frukt som er modnet på treet (mango, melon, ananas).

Lunsj: Salat med alt som er godt i: ruccola, modne tomater, pinjekjerner, marinerte scampi, brie, avocado osv.

Mellommåltid: Daim

Middag: Tapas i alle mulige varianter. Nam!

Dessert: En skikkelig saftig brownies med store sjokoladebiter i.

Kvelds: Ost og kjeks

Og gjennom hele dagen skulle jeg sippet meg gjennom et par flasker rød og hvit vin (man må vel ikke ta hensyn til promillen heller, må man?).

Chablis, god cablis. Og den røde favoritten for tiden - Masi Costasera Amarone Classico.

Måtte hatt meg et glass god dessertvin også, noe skikkelig søtt noe. Og avsluttet kvelden med en Long vodka .

Gammel 03-10-07, 10:39   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost:
Bagel m/sesamfrø, kremost, eggerøre, bacon, kylling og masse salat.
Smoothie eller ferskpresset juice (gjerne blanding av appelsin, mango og banan).
Iskaffe

Lunsj:
Carpaccio
Godt brød, god olivenolje og god balsamicoeddik + havsalt.
En god champagne.

Middag:
Forrett: Kanskje en chevré på et ristet brød m/pinjekjerner, honning og salat? Servert med en Alsacevin.
Middag: Honning- & appelsinmarinert andebryst. Servert med en Châteaneuf-du-Pape eller amarone.
Dessert: Noe overdådig sjokoladebasert. Gjerne med en mascarponeegg ved siden av. En 15 år gammel Mas Amiel eller en Banyuls.

Kvelds: Har jeg plass til noe tapas på toppen servert med en tørr sherry, mon tro?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.