Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumdesign, igjen

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 02:09   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Pil

Forumdesign, igjen

Etter gjentatte oppfordringer det siste døgnet, så fjerner vi vårt fantastiske jubileumsdesign ...

Og erstatter det ned det som er vårt egentlige nye design! Vi i forumledelsen har brukt dette designet i en drøy uke nå, og er veldig fornøyde. Vi håper også dere vil like det, og at dere vil få en bedre leseropplevelse. Særlig lengre innlegg tar seg bra ut i det nye designet!

Noen kommentarer før kritikken kommer rennende:

• Ja, øverste del tar litt plass. Dette er fordi at vi har litt informasjon som skal inn der. Vi har valgt å ha denne løsningen for å få full bredde på forumet, og unngå en bred kolonne på en av sidene. Da kan innholdet i trådene nytes uforstyrret, på så vel en smal som en bred skjerm/vindu.
  • Ja, det ser litt rart ut oppe i toppen, det er fordi den ikke er helt ferdig.
  • Ja, her er forsatt noe blått igjen, det skal bort.
  • Ja, 'Hjem'-knappen går til en litt skral side, den skal fikses opp. Innholdet på den er bra.
  • Ja, knappen til avansert søk kommer tilbake.
  • Nei, det er ikke den nye logoen dere ser, den kommer over helgen.
På enkelte skjermer blir svart tekst på hvit bakgrunn veldig lyst, jeg har derfor også opprettet en understil med mindre hvitt for dere som har en spesielt lys skjerm, dere kan finne den i rullegardinen nede til venstre. Men det er også en overgang / tilvenning, jeg brukte litt tid på å tilvenne meg svart på hvit, men nå syns jeg det bare er herlig.

Vi kommer til å fortsette å gjøre endel endringer dagene framover, men hovedtrekkene er satt. Målet med det nye designet er å få til økt lesbarhet, og fremheve kjernen i forumet: innholdet i trådene.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 02:14   #2
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forumdesign, igjen

Herregud nå ble jeg forvirret her. Satt og sullet i en rosa sukkerspinnverden, trykker kontrollpanle og får opp sjokoladedesign.

Jeg liker det!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 02:15   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Forumdesign, igjen

Takk!
Endelig

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 02:16   #4
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oh, thank heaven! Dette var sååå mye bedre!

Tusen tusen takk!

Gammel 14-09-07, 07:09   #5
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Fryktelig mye bedre.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 07:50   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akk, tilbake til hverdagen.

Dette ser slett ikke verst ut! (Skal tro om det kommer et rush med sjokolade-avaterer i dag?)

Gammel 14-09-07, 08:42   #7
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utrolig mye bedre enn det råååååsa, men jeg vet ikke helt om dette heller var det store jeg.

Gammel 14-09-07, 08:44   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, dette er fint det. Jeg har ingenting imot det lyseblå heller jeg da - passer så fint til brunt atte!

Gammel 14-09-07, 08:49   #9
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjempefint! Mye bedre enn det blå.

Gammel 14-09-07, 08:51   #10
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Men jeg liker ikke helt at bloggeknappen er borte.

Gammel 14-09-07, 08:57   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny avatar.

Bra jobba, Hp! Smask!

Gammel 14-09-07, 09:01   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, deilig. Jeg kjenner hjernecellene gro tilbake.

Skal man lizzom skifte avatarer og sånn igjen nå?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:06   #13
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sjokoladebrun og hvit. Samme farger som vi har i stuen min jo!

Gammel 14-09-07, 09:06   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke sikker på om jeg likte dette designet heller.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:10   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror dette kan bli veldig bra. Men ALT er jo bedre enn det råsa.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:12   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men "uleste meldinger"-linken er jo rett ved siden av snarveier!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:12   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det nye designet var rent, enkelt og pent. Muligens tidløst også. Dessuten får jeg lyst på sjokolade.

Et ergonomisk ønske: Kan dere flytte knapperaden (Kontrollpanel, uleste innlegg osv.) til høyre i bildet i stedet for å ha det til venstre? Ettersom jeg vanligvis surfer fra uleste innlegg og kontrollpanel ved å trykke på siste innlegg i debatten så er avstanden fra et klikk til det neste (som da er å trykke igjen på kontrollpanel eller uleste innlegg) ganske lang. Musefingeren min (touch pad) blir utslitt når markøren må flyttes fra høyre til venstre i på skjermen ustanselig.

Gammel 14-09-07, 09:12   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker ikke, men jeg liker sjelden forandringer så ikke tenk på det. Why fix it if it's not broken?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:14   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Joda, dette er fint det. Jeg har ingenting imot det lyseblå heller jeg da - passer så fint til brunt atte!

Signerer

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:18   #20
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nydelig og ikke minst behagelig for øynene

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.