Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 10:30   #61
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg gleder meg voldsomt til jul!

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns ofte det blir litt overfokus på hvor koselig julen skal være. For mange er dette en høytid som er alt annet enn trivelig, og jeg syns den volsomme fokuseringen man har på hyggen og på familiekosen nesten er litt respektløs i forhold til de som syns dette er en skrekkelig vanskelig tid. Ikke nok med at man kanskje i ekstra stor grad minnes på ensomhet, eller det "alle andre" har som man ikke har selv. Det skal trekkes ut i det uendelige, og man begynner hele styret allerede i oktober.

Det er jeg enig i. Det er liksom mye mindre rom for å være lei seg i julen, da skal man i så mange sammenhenger være krampaktige glade i hverandre. Min mor er og blir en drukkenbolt, selv om det er jul og vi har fremdeles vonde minner fra den tiden uansett hvor koselig en julaften måtte være.
Jeg kjenner jeg blir sur når f.eks Plantasjen rigger til jul i slutten av september, da er jeg drittlei alt glitteret før desember kommer.

Gammel 07-09-07, 10:45   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns denne tråden bør slettes.

Gammel 07-09-07, 10:48   #63
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg elsker jul og alt det fører med seg jeg også. Men prøver å ikke ta av før kalenderen viser 01. desember. Da tar vi frem juleesken der jeg har oppbevart julemusikken og julebøkene siden året før. Vi kjøper heller ikke pepperkaker før denne datoen, selv om barna maser aldri så mye.

Sist redigert av Frances : 07-09-07 kl 11:11.
Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:08   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Da tar vi frem juleeksen

Juleeksen? Går han på batterier eller er det et ekte mannfolk du har bundet og gjemt i skapet og bare tar frem til jul?

Gammel 07-09-07, 11:09   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

DU bør slettes.

Gammel 07-09-07, 11:13   #66
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør ikke sånt her. Ikke en gang for deg, kjære.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:15   #67
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor? Fordi det er en juletråd i september, eller er det andre årsaker? :nysgjerrig:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:34   #68
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker jul. Julen er magisk, men magien blir borte når man spiller julesanger i september, spiser julemarsipan i oktober, er ferdig med alle julegavene i november og pynter tidlig i desember.

Første desember starter forberedelsene for meg. Da er det pakkekalender til Vesla og jeg begynner å tenke på julegaver. Gavene kjøpes og lages med stor glede og omtanke for dem som skal ha dem. Små og store gaver. Huset ryddes og vaskes der det trengs og vi leser julebøker og hører utvalgt julemusikk. Huset pyntes med lilla lys og lilla duker i adventstiden. Vi baker pepperkaker sammen og et lite utvalg av de julekakene vi liker aller best. Vesla og mannen lager pepperkakehus med lys i. Først lille julaften tar vi inn treet og pynter det. Alt gjøres i stand. Ettermiddagen og kvelden lille julaften er så magisk at vi knapt kan puste, julaftens morgen er årets beste og mest frydefulle morgen. Når klokken blir fem og julen liksom begynner er alt det magiske over for meg. Men de magiske timene da alt er klart til jul og verdens mest forventningsfulle stemning råder i huset er vidunderlige.

Men snakk ikke om jul i september, for da forsvinner magien og fryden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 14:48   #69
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan godt handle julegaver i september, men det er mest fordi jeg synes det er greit å fordele innkjøpene på lønningene før jul og ikke få alt på den i desember. Utover det er jeg sterk motstander av at julestyret begynner alt nå. Høsten skal nytes når den er her, så når advent kommer skal vi ha advent - da er det lys i vinduene og lilla lys i adventslysestaken. Først på lillejuleaften skal det julepyntes

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 15:47   #70
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg også elsker julen! 1. desember setter jeg fram julekrybben, adventsstjernen, og adventslys. Det blir mye pepperkakebaking og andre juleaktiviteter med barna, og deres venner på besøk.Og adventskalenderene er da selvfølgelig klare!

Når det nærmer seg juleaften, tar det av med julepynting, men treet pleier vi ikke sette fram før lille juleaften.

I år blir det ekstra deilig, da jeg ved å få fri noen få vakter, har fri hele tre uker rundt jul!!!! DA blir det mye juledilling, og barna skal ha fri HELE julen!

GLEDER MEG!!!!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 15:53   #71
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk ikke mange dager siden jeg tenkte at nå er det jammen ikke lenge til jul!
Det er litt kjipt at vi ikke skal være hjemme i år, menmen.

Jeg gleder meg egentlig aller mest til å lage julekaker med poden.

Og i år ønsker jeg meg en baby til jul. I magen altså.

Gammel 07-09-07, 17:10   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Har ikke lest tråden, men: Gale menneske! Du kan ikke kjøre julemusikk nå! Da begynner det å regne! :Overtroisk:

Gammel 07-09-07, 17:13   #73
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er like julegal som flere andre her inne, jeg ELSKER julen!! Julen og adventstiden med all dens forventninger og forberedelser! Den beste tiden av året, definitivt!

Gammel 07-09-07, 18:51   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg elsker jul. Julen er magisk, men magien blir borte når man spiller julesanger i september, spiser julemarsipan i oktober, er ferdig med alle julegavene i november og pynter tidlig i desember.

Første desember starter forberedelsene for meg. Da er det pakkekalender til Vesla og jeg begynner å tenke på julegaver. Gavene kjøpes og lages med stor glede og omtanke for dem som skal ha dem. Små og store gaver. Huset ryddes og vaskes der det trengs og vi leser julebøker og hører utvalgt julemusikk. Huset pyntes med lilla lys og lilla duker i adventstiden. Vi baker pepperkaker sammen og et lite utvalg av de julekakene vi liker aller best. Vesla og mannen lager pepperkakehus med lys i. Først lille julaften tar vi inn treet og pynter det. Alt gjøres i stand. Ettermiddagen og kvelden lille julaften er så magisk at vi knapt kan puste, julaftens morgen er årets beste og mest frydefulle morgen. Når klokken blir fem og julen liksom begynner er alt det magiske over for meg. Men de magiske timene da alt er klart til jul og verdens mest forventningsfulle stemning råder i huset er vidunderlige.

Men snakk ikke om jul i september, for da forsvinner magien og fryden.

Ikke for meg, heldigvis. Magien er der hele året, jeg er nok en smule spesiell.

Gammel 07-09-07, 22:05   #75
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke helt der ennå, nei.
Men jeg HAR faktisk kjøpt fire julegaver allerede!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:16   #76
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Fin forslag å opprette en juletråd. Gleder meg til jul skal kose meg masse i år også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 23:54   #77
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Juleturnusen kom i går, og jeg gleder meg IKKE til jul i år !

Selve julekvelden, både 1.og 2. juledag skal visst tilbringes på legevakta gitt.
men visste jo det kom, var min tur nå.

Gammel 08-09-07, 00:03   #78
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå hører jeg på themet fra Skomakergata.
Jeg og Mrs. Lee er like julegale begge to. Da jeg bodde hos henne en uke i juli, bestemte vi oss for å ha en juledag. Vi laget skikkelig julemiddag med pinnekjøtt og alt tilbehør. Fantastisk.

Ja, du er gal..

Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 00:09   #79
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå hører jeg på themet fra Skomakergata.
Jeg og Mrs. Lee er like julegale begge to. Da jeg bodde hos henne en uke i juli, bestemte vi oss for å ha en juledag. Vi laget skikkelig julemiddag med pinnekjøtt og alt tilbehør. Fantastisk.

Jul i juli!
Nei, her er det ikke tanke på jul før i november, men DA koser jeg meg stort med hele julen... pakker og julebrev, etiketter og julepynt...

syns du er søt jeg, med denne enorme interessen for julen, smitt gjerne litt mer over på meg, men ikke før i november

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 07:54   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tro meg, jeg blir ikke MINDRE hyper når det virkelig nærmer seg jul, så dere får nok se mer av dette fremover.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.