|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merket dere jordskjelvet?Jeg bor bare noen få kilometer unna episenteret, men var ikke hjemme. Jeg var på Ringsaker, og det merket vi ikke noe. Mannen i huset satt i traktoren ute på jordet og merket heller ingenting. Poden bor en kilometer unna oss, han sier det rista godt ja. Godt det gikk bra.
|
|
|
#22 |
|
intro
|
Sv: Merket dere jordskjelvet?Vi bor et par mil unna episenteret for skjelvet. Jeg hadde lagt meg til å sove igjen og registrerte i halvsøvne at det skjedde noe rart. Sånn halvveis bevisst tenkte jeg «hva er det NÅ, da?» og konkluderte med at det måtte være en diger lastebil som dundra forbi. Sover med ørepropper, så lyden var veldig dempa. Mannen hørte og kjente det veldig godt, mens sønnen sov seg gjennom det.
|
|
|
|
#23 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merket dere jordskjelvet?Vi var i Bodø, så vi gikk glipp av det. Der som var interessant var at da vi kom hjem senere på dagen, oppførte katten seg annerledes enn hun pleier når vi har vært bortreist. Mye mer urolig enn vanlig. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
TittelTøs
|
Sv: Merket dere jordskjelvet?Jeg merket det godt. Satt i stua på bakkeplan. Det klirret i glassene i skapet og vinduet ristet. Jeg hørte en tydelig rumling og deretter ett drønn.
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Merket dere jordskjelvet?Jeg merka det ikke, men mannen, som var i en annen del av huset, kjente det godt og sa at plantene i vinduskarmen stod og "flagra" en god stund etterpå.
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Merket dere jordskjelvet?Jeg befant meg så langt sørøst på Østlandet som det er mulig å komme (et litt langt stenkast fra svenskegrensa). Der kjente vi ingenting. Jeg var våken og leste nyhetsvarslene med stor interesse.
|
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Merket dere jordskjelvet?Jeg merket det ikke fysisk der jeg stod på loftet og malte, hørte bare en brumlende lyd som jeg trodde var en eller annen anleggsmaskin.
|
|
|
#28 |
|
Kakemonster
|
Sv: Merket dere jordskjelvet?Vi var bortreist, men i og med at naboen over veien var den første jeg så rapporterte om det på Facebook, antar jeg at vi ville merket det om vi var hjemme.
|
|
|
|
#29 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Merket dere jordskjelvet?Jeg lå i badekaret og merket både bråk og risting i hus og badevannet. Først var jeg redd et helikopter fra beredskapssenteret borti hogget hadde styrtet. Jeg ble veldig lettet da jeg leste at det "bare" var et "lite" jordskjelv uten skader på folk. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Merket dere jordskjelvet?Merket det godt. Vi har flyttet i lavblokk og tenkte en lastebil hadde trykket på feil pedal og dundret inn i bygget men det var helt rolig ute.
|
|
![]() |
|
|