Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg erobrer nye syteknikker for første gang!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-26, 22:00   #1
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg erobrer nye syteknikker for første gang!

Tester ny Janome Embla symaskin i bruk, og har nå sydd første prøveeksemplar av Ashton Top fra Helen's Closet.

Instruksjonene er veldig gode, og mønsteret kan syes til en B-cup eller D-cup med brystinnsnitt.

Nytt for meg var å vrangsy ermehullene med burritometoden - jeg brukte en natts søvn og litt tid til å se en YouTube-video, og plutselig var ikke metoden vanskelig og uforståelig lenger.
Jeg tror teknikken sitter nå som jeg faktisk skjønte hva jeg skulle gjøre, og hvorfor.

Jeg kommer til å sy flere av denne toppen, og også et eksemplar forlenget til kjole.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 10:35   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg erobrer nye syteknikker for første gang!

Jeg er på nivået at jeg lapper bukser, og vurderer å våge meg ut på å skifte min første glidelås.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 11:30   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin - Jeg lurte på hvilke syte-teknikker du hadde lært deg først, men burritoteknikk er bedre, tenker jeg -

Gammel I går, 11:57   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Og jeg ser spørrende ut i lufta... burrito?

Gammel I går, 14:36   #5
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smartShun imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og jeg ser spørrende ut i lufta... burrito?

For å få pene, vrangsydde kanter i ermebuene på ermeløs topp med belegg. Brukes også ofte til dobbelt bærestykke på skjorter:

(Kilde: youtube.com)

Sist redigert av Shun : I går kl 16:16. Årsak: rettet skrivefeil
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 16:28   #6
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

"Jeg erobrer nye syteteknikker for første gang!"

[tusler ut igjen av tråden]

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.