|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Jeg gråter sjelden sånn langvarig, seks minutter er lenge, men jeg blir rett som det er rørt og beveget, så det renner en tåre eller to. Mye oftere enn 64 ganger.
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Det kan komme en tåre under en trist film eller lignende, men svært sjelden.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Jeg gråter ganske ofte, egentlig. Jeg er følelsesmenneske på godt og vondt, så jeg både gråter en del og ler en del.
|
|
|
|
#24 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gråter du?
Sånn er jeg også! Gråter når jeg blir lei meg, når jeg blir sint, og når jeg blir rørt. Men veldig sjelden i 6 minutter, tror jeg. Men helt sikkert 3 ganger i uka, sånn i snitt.
|
|
|
|
#25 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor ofte gråter du?Har grått to ganger i dag, kanskje 20 sek første gang, frustrasjon og irritasjon over egen kropp, andre gang 5 sek på en tidligere sendt episode av 71 ° nord.
|
|
|
#26 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Jeg gråter støtt og stadig (ekstremt lettrørt), men 6 minutter i strekk skjer vel kanskje hvert fjerde år når livet har vært litt ekstra tøft.
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Tja, sånn ordentlig gråting er jo ikke ofte da. Det har vært noen episoder de siste årene fordi jeg savner barna eller noe, men det er sjeldnere enn 1 gang i måneden. 6 minutter er jo veldig lenge, usikker på når jeg gråt så lenge sist. Muligens da jeg hadde kjærlighetssorg i 2001 eller da jeg flyttet fra Trondheim i januar 2000. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Jeg har blitt mer lettrørt med årene av sånn barnesang og fine, rørende øyeblikk på film, og jeg har alltid grått når jeg blir skikkelig sint eller føler meg urettferdig behandlet eller enda verre en snill handling blir oppfattet feil.
|
|
|
#30 |
|
TittelTøs
|
Sv: Hvor ofte gråter du?1 til 5 ganger i året, men nærmere 1 enn 5.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Jeg feller noen tårer både støtt og stadig. For eksempel kom det noen tårer under Team Pølsa på fredag. Jeg feller tårer flere ganger i uka.
|
|
|
|
#32 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvor ofte gråter du?Vanligvis veldig sjelden, 3-4 ganger i året, kanskje. Etter at den forrige hunden min døde i november i fjor så har blitt nesten hver dag. Selv nå, da jeg har fått en ny, skjønn liten valp, så feller jeg noen tårer hver dag. Det er så mange minner, så mye som vi delte, steder som for alltid er knyttet til små og store opplevelser og alle rutinene i hverdagen. Majka-valpen fyller mye av tomrommet, pluss at hun holder meg i ånde, men savnet etter Astra er fremdeles sårt og veldig tilstede. Og det kom dagens første tårer. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Jeg er lettrørt og gråter ofte, hender jeg gråter meg gjennom dokumentarer og filmer, men sjelden ellers. Og da kan det jo fort bli mer enn 6 minutter, tror jeg.
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Men hva er egentlig grensen mellom å bli rørt og å gråte? En liten tåre av en trist eller berørende film føler jeg ikke er gråt, men det er kanskje det?
Så om man regner med en liten tår fra en film og om øynene renner litt når jeg kutter løk så blir det jo litt oftere enn det jeg kaller for gråt. Vanlig gråt skjer ikke så ofte. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Klare sjøl
Hvor: Oslo
Sv: Hvor ofte gråter du?Da gråt jeg igår da jeg kuttet masse løk. Men vil selv ikke kalle det gråt.
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Jeg gråter ganske lett, men det er ikke så ofte jeg stor-gråter. Det blir jeg veldig sliten av, så like greit. Men jeg gråter under filmer, av bøker, av tanker, av minner, av stress osv. Men det er jo mindre episoder, som nok ikke varer mange minuttene.
Nei, jeg tenker på gråt som en psykologisk reaksjon, ikke bare fysiologisk. Så at øynene renner når jeg sykler i motvind eller skjærer løk kaller jeg ikke gråt.
|
|
|
#37 |
|
Klare sjøl
Hvor: Oslo
Min kommentar var referert til innlegget der chatgpt kaller det gråt ved kutting av løk..
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Sorry, jeg så ikke det. Jeg var enig meg deg, for øvrig.
Sist redigert av Tallulah : 16-03-26 kl 14:28. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor ofte gråter du?Enig med Tallulah, jeg er lei av folk som legger inn lange "jeg har spurt ChatGPT"-svar. Jeg er sikker på at hvis HI i de aktuelle trådene (enten det er her eller på facebook), hvis HI ønsket AI-svar så hadde hen spurt der først. |
|
|
|
![]() |
|
|