Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Pris grafferdrakt brukt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-26, 14:25   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Pris grafferdrakt brukt

Noen som har peiling på hva en pent brukt grafferdrakt ligger på i pris?

Har blitt anbefalt å legge den ut for halv pris av hva husfliden tar, men de har vel ikke priser offentlig? Det varierer vel på størrelse..

Er en bunad som har vært brukt kanskje 5 ganger, hengt i et skap i 25 år. Sydd av lokal syerske. Kanskje Lhi-my vet noe om dette? Sølv som medfølger får man vel mer for å selge til de som kjøper brukt sølv for tiden.

Gammel 25-02-26, 15:07   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris grafferdrakt brukt

37 500 kr hos Husfliden.
https://www.norskflid.no/bunad/festd.../grafferdrakt/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-26, 15:28   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

37 500 kr hos Husfliden.
https://www.norskflid.no/bunad/festd.../grafferdrakt/

Tusen takk, frukt!

Gammel 25-02-26, 16:13   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husk at skjorta kommer i tillegg, og at den, bokstavelig talt, koster skjorta. Jeg betalte 10 000 for skjorte til trønderbunad for 2 år siden.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-26, 16:37   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Husk at skjorta kommer i tillegg, og at den, bokstavelig talt, koster skjorta. Jeg betalte 10 000 for skjorte til trønderbunad for 2 år siden.

Oj! Ja, så det var 37500 for kun stakk, veske (uten sølv vil jeg tro) og lue. Har cape, sølvbelte og alt av sølv til, så kan bli fint tilskudd til bankkontoen. Sølvet tror jeg at jeg skal selge til de som kjøper brukt sølv, ikke selge det sammen med bunaden.

Gammel 25-02-26, 16:44   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Det er vel broderi på skjorta til trønderbunad, det er det ikke til den til grafferdrakt, i tillegg til at sistnevnte (vanligvis) er i bomull, ikke lin. Så den koster nok ikke riktig så mye, men den koster jo en del likevel da. Husfliden på Lillehammer selger dem for 2695.

Gammel 25-02-26, 18:21   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg solgte min for ca 20 år siden for ca 20-25 000 inkl noe sølv. Sånn til sammenlikning.

Gammel 25-02-26, 19:22   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg solgte min for ca 20 år siden for ca 20-25 000 inkl noe sølv. Sånn til sammenlikning.

Takk!

Gammel I dag, 14:57   #9
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Tusen takk, frukt!

Jeg finner cape til grafferdrakten på Husflidens sider, men ikke pris på det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.