Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Anbefal meg en symaskin

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-26, 13:51   #21
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den har start/stopp-knapp i tillegg til pedal, usikker på om jeg kommer til å bruke det noe særlig. Jeg er veldig vant til pedal.

Jeg trodde ikke jeg kom til å bruke start/stopp-knappen på min, men så prøvde jeg noen få ganger og er frelst. Vet faktisk ikke hvor pedalen er etter flyttinga, for den bruker jeg aldri.

Gammel 21-01-26, 14:09   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg trodde ikke jeg kom til å bruke start/stopp-knappen på min, men så prøvde jeg noen få ganger og er frelst. Vet faktisk ikke hvor pedalen er etter flyttinga, for den bruker jeg aldri.

Det er hvertfall veldig greit å ha et alternativ, om pedalen skulle forsvinne.

Jeg prøvde den ut ved spoling, og det var ikke umiddelbar suksess. Den spolte rundt pinnen i stedet for undersnella, og jeg brukte en liten evighet på å fjerne all tråden igjen. To ganger skjedde dette, til jeg gikk over til pedal der hastigheten kunne justeres mer slik jeg var vant til det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-26, 16:24   #23
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er hvertfall veldig greit å ha et alternativ, om pedalen skulle forsvinne.

Jeg prøvde den ut ved spoling, og det var ikke umiddelbar suksess. Den spolte rundt pinnen i stedet for undersnella, og jeg brukte en liten evighet på å fjerne all tråden igjen. To ganger skjedde dette, til jeg gikk over til pedal der hastigheten kunne justeres mer slik jeg var vant til det.

På min maskin står det presisert at spoling skal gjøres på full fart, og jeg merker at den spoler dårligere hvis jeg glemmer det og ikke peiser knappen helt til høyre (trykker pedalen i bånn).

Gammel 21-01-26, 16:33   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var på full fart, og det var litt av årsaken til at det ble veldig mye å rydde opp i. Jeg har prøvd å feilsøke litt, mulig litt av årsaken også var at jeg bruke den lille snelleholderen i stedet for den store. Tråden la seg under spolen og den spolebasen der man kan kutte tråden etterpå. Den basen var skikkelig kinking å få av, for å komme til all tråden.

Gammel I dag, 14:29   #25
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Hei Tallulah,

Er du fornøyd med symaskinen du kjøpte?
Er du så fornøyd at du anbefaler andre å kjøpe den?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 15:55   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har ikke fått brukt den så mye ennå, så jeg vet ikke. Jeg merker jo at det er en billigere maskin enn den jeg hadde, som i sin tid var en toppmodell. Pfaffen kostet mer enn Janomen gjorde nå, på nittitallet. Så samme kvalitet i dag hadde nok kostet langt over 20.000, kanskje over 30'. Litt som når vi gikk fra veldig gammel, men toppmodell Audi til nyere, vanlig modell Volkswagen.

Den fortsetter å tulle med spolingen, så jeg må holde en finger under tråden for å få den til å gå riktig. Skal snakke med butikken om det. Den drar ikke tykk ull (som er det jeg har sydd i) veldig godt, man må gi den litt starthjelp, før den tar. Jeg syns den er litt "trang" under, det er mindre avstand mellom toppen og sybrettet, så jeg må bøye meg ned for å se under når det er nødvendig. Jeg tror alt dette er vanesaker som jeg etterhvert ikke vil tenke over.

Siden jeg har brukt den så lite er det lettere å tenke på hva jeg ikke syns er topnotch, enn hva som er bra, om du skjønner? Den gjør i grunn ikke noe den gamle maskinen ikke gjorde (bortsett fra å virke da, det er jo et veldig viktig poeng ), men den gjør det raskere, og enklere. Den er tross alt 30 år nyere.

Den er veldig lett å justere, veldig lett å tre, den lager veldig fine knappehull, helt av seg selv og den kan stilles inn mye mer trinnløst enn den gamle. Den har en knapp for festesting, i stedet for å sy fram og tilbake, det er ganske digg. Den har noen sømmer som er likere overlock enn den gamle hadde, det tror jeg kan være praktisk. Så jeg tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd altså.

Jeg har nettopp bestilt noe svinedyr, japansk ripstop på IndigoIndigo, så jeg sier i fra når jeg har sydd noe veldig tynt også.

Gammel I dag, 17:48   #27
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Okei, og takk for foreløpig svar!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.