Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-25, 22:19   #61
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julen 2025

Jeg har sett julefilm. En sånn der forutsigbar sak der hun kommer tilbake til der hun vokste opp og møter ham. Jeg tror de glemte rutete skjorte på ham, ellers var alle klisjeene der. Fordelen er at man ikke trenger se hele eller følge så mye med.

Gammel 28-11-25, 23:18   #62
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har sett julefilm. En sånn der forutsigbar sak der hun kommer tilbake til der hun vokste opp og møter ham. Jeg tror de glemte rutete skjorte på ham, ellers var alle klisjeene der. Fordelen er at man ikke trenger se hele eller følge så mye med.

Gammel 29-11-25, 11:48   #63
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Gaver kjøpt til mann, barn og tantebarn. Må kanskje ha et par til etter hvert.

Sist redigert av Elise : 29-11-25 kl 13:01.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-25, 12:00   #64
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Det er så ufattelig travelt på jobb,men har samtidig så mye pluss timer og ferie igjen. Så jeg tar ferie fra fredag 12 desember. Skal ha tre uker ferie. Blir deilig! Så da har jeg god tid. Skal kjøpe kalenderfyll idag og mange av gavene er kjøpt. Vanskeligste er foreldre!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-25, 12:52   #65
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke helt ferdig med julegavene, men vet i hvert fall hva jeg skal strikke til hvem. Alle får strikkeplagg.

Pynter til advent i morgen formiddag, må være ferdig før barnebarna + et par voksne kommer til pepperkakepynting og tenning av lys i morgen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-25, 15:11   #66
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har kjøpt (den første) julegave til meg selv.

Blågrønn matchabolle fra Perchs.

Liker ikke brandingen på resten av utstyret, så da fortsetter jeg å piske opp matchapulveret med melkeskummeren fra IKEA.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-25, 15:49   #67
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Har fått kjøpt adventslys, kalenderlys, 3 sjokolade kalendre til barna + 4 flaxkalendre. Yngste har makeup mekka kalender.
2 amaryllis har jeg oh kjøpt, 1 rød og 1 hvit. 2 for 140 hos Mester Grønn.

Gammel 29-11-25, 16:10   #68
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet frem adventstaken, kjøpt lilla lys, og en eller annen rød juleblomst som ikke blomstrer enda. I år er det så og si ingen julegaver å kjøpe, og det er litt uvant. Men også ganske deilig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-25, 16:12   #69
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har startet å se på en italiensk juleserie på Netflix. Jeg hater julen heter den. Vet ikke hva jeg synes om den enda, men hadde lyst til å høre litt italiensk

Gammel 29-11-25, 18:35   #70
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Har startet å se på en italiensk juleserie på Netflix. Jeg hater julen heter den. Vet ikke hva jeg synes om den enda, men hadde lyst til å høre litt italiensk

Takk for tips!

Gammel 30-11-25, 21:28   #71
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Eldste og jeg var ute og så på juletrær i går. Så mye stygt og dyrt. Jeg er ikke villig til å bruke flere tusen. Så nå har jeg bestilt et ganske lite ett på ClasOhlson (170) også får det være greit. Kom på rett over tusenlappen inkl helgebonusen de har på nett, og det er jo en ok pris, det.

Fått opp stjerner i vinduer i dag, og det er vel det. Julekalenderen til ungdommene er ferdig, da.

Gammel 01-12-25, 00:22   #72
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvilken?

Stargate, en julefortelling.
I morgen skal jeg se Small things like these.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-25, 00:24   #73
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Takk for tips!

Det er jo bare en italiensk versjon av den norske Hjem til jul. Den norske er originalen. Snart kommer ny sesong!

Gammel 01-12-25, 00:28   #74
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ferdig med julegaver, men ikke alt er kommet på posten enda. Jeg håper de iste kommer snart, for jeg skal ha med meg noe til Bergen på fredag! Ingenting er pakket inn da.

Adventskalender er sånn passe i gang, men ikke pakket noe inn, jeg tror ikke sønnen kommer innom før tidligst onsdag. Han er opptatt med eksamen.

Stjerner og utebelysning er godt nok på plass. Det blir ikke mer nå, tror jeg. Jeg har også tenkt 1. lys i dag.

Ikke bakt eller laget noe som helst, og ikke vasket noe.

Gammel 01-12-25, 01:51   #75
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hørt første episode av Julestemning, og det er altså så koselig!

Gammel 01-12-25, 21:35   #76
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk fart på meg i går, etter å ha vært fyllesjuk og ubrukelig hele lørdag, etter julebord på fredag. Fikk fram det "nødvendige" til advent, som er krans på døra, stjerne i vinduet, adventsstake med fire lys i, kalenderlys på spisebordet og "nissestigen". Byttet ut det vanlige frokostserviset i kjøkkenskapet med juleserviset, og fikk hengt på alle pakkene (minus noen få som ikke er ordnet enda) og hengt opp adventskalenderen. Hengte også opp min telysholder fra Dottir (den runde, med rådyr og grantre inni), for den har jeg definert som vinterpynt, som får henge framme lenger enn bare i jula, fordi den er så fin. Også bakte jeg fine rundstykker til julefrokostene, og la i fryseren. Litt mer følelse av advent med en gang.

Sist redigert av My : 02-12-25 kl 10:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-25, 01:24   #77
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har sett to jule-ishfilmer på kino på 1, uke!

Anbefaler Stargate, en julefortelling. Den andre, Small things like these, syntes jeg var mer meh. Langsom og dyster. Men veldig tro til boken, i følge min bibliotekarkinofølge.

Gammel 02-12-25, 20:04   #78
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Helt topp når studenten sender sms og bilde med tips til julegave til sine kusiner og til og med bestiller for meg.

Gammel 02-12-25, 21:24   #79
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I dag var jeg på Elkjøp og mannen foran meg i kassen kjøpte seks like steamere, og var meget fornøyd med at nå var han ferdig med julehandelen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-25, 21:36   #80
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er jo bare en italiensk versjon av den norske Hjem til jul. Den norske er originalen. Snart kommer ny sesong!

Jeg har ikke sett den norske versjonen. Og målet mitt var å høre på italiensk. Har planer om å ta opp italiensken igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.