Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-25, 15:54   #301
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Jeg kan love det ikke blir noen gave. Først var det gratis. Så viste det seg at det ble dyrere for brudeparet ennforvrntet grunnet misforståelse. Vi sa vi fremdeles deltok (trodde det kun ble noen tusen, men det er jo vår egen dumme gjetting). Rett før sommer kom prisen, og at de håpet alle vil delta Som nær familier synes vi det ble vanskelig å trekke seg og potensielt spolere drømmen om fjellbryllup med alle samlet. Og i forrige uke ble det enda litt dyrere. Har jeg nevnt at vi ikke får lunsj? Avreise i dag, rundstykker og pålegg er medbragt.Jobb og trening søndag gjør at avreisen er kl 09 for oss, derfor rekker vi heller ikke frokost.

Gammel 29-08-25, 15:56   #302
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har jeg nevnt at min mann stiller som vigsler, som gjør at de kan gifte seg akkurat slik de vil??!!!!!!

Den dyre prisen skyldes at alle er enslige og par. Unntatt vi, som er 4 personer pga våre barn er invitert som eneste barn i selskapet fordi de tross alt er 15 og 18( som er en veldig hyggelig gest). Så vi er eneste gjeng på 4 stk. Ergo stykkpris ganget med 4.

Gammel 29-08-25, 16:00   #303
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo sprøere og sprøere. Skjønner godt at dette blir med en bismak, så leit!

Gammel 29-08-25, 16:00   #304
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Virkelig, Pelle Hadde jeg blitt utsatt for denne misforståelsen, der jeg hadde invitert en masse folk, så hadde jeg endret hele konseptet. Om det så innebar at bryllupet måtte utsettes/flyttes. Jeg hadde aldri fått meg til å be folk betale 10.000 + reise og mat. Det går faktisk ikke an. Det kan være en hel rekke andre drømmer som blir spolert, på grunn av at folk må prioritere dette for ikke å spolere brudeparets (lett egoistiske) drøm. Jeg hadde klikket.

Gammel 29-08-25, 16:03   #305
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Helt enig. Det går ikke an. Men i morgen ryker det ut 10.000 på mitt Mastercard. Kan ikke droppe å møte opp i bryllup til søsken, liksom. Har vært planlagt og gledet i 2 år. Og nå er jeg bare kjempesur.

Gammel 29-08-25, 16:05   #306
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Får frokost og to middager da. Aner ikke om man betaler for drikke. Vi skal hamstre brus på butikk i kjøleboks så ikke alt barna drikker de neste døgnene må handles i dyr bar.

Gammel 29-08-25, 16:10   #307
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det var voldsomt, Pelle. Her hadde det vært uaktuelt. Kan ikke bruke så mye penger helt ute av det blå.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 16:24   #308
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Har jeg nevnt at min mann stiller som vigsler, som gjør at de kan gifte seg akkurat slik de vil??!!!!!!

Den dyre prisen skyldes at alle er enslige og par. Unntatt vi, som er 4 personer pga våre barn er invitert som eneste barn i selskapet fordi de tross alt er 15 og 18( som er en veldig hyggelig gest). Så vi er eneste gjeng på 4 stk. Ergo stykkpris ganget med 4.

kan dere sende regning på vigsler-gjerningen? Ca. 10.000?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 16:37   #309
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså; Drømmen om fjellbryllup.. Har du ikke råd så får du heller endre drømmen litt tenker jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 16:38   #310
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Genialt! Digger hjernen din.

Gammel 29-08-25, 17:05   #311
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vippskrav er fint

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 17:07   #312
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Kjapt googlesøk sier at pris for vigsler er 2500,-, også tilkommer selvsagt reise til og fra, med sjåfør, da vigsler må være uthvilt til seansen. Diettpenger tilkommer reisetiden, selvsagt, og overtid siden det er helg.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-08-25, 17:10   #313
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg kan melde om at vi just nyss betalte 4500,- for vigsler som bodde i nærheten.

Gammel 29-08-25, 17:23   #314
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Kan ikke annet enn å si meg enig med alle. Straffer også brudeparet ved å ikke ha kjøpt ny kjole for anledningen, høhø. Den satt.

Gammel 29-08-25, 20:42   #315
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Gruffer over bryllup i nær familie. Takket ja til en helg uten kostnad. Nå koster det plutselig 10.000 (uten reise). Hadde vi fått vite det da vi meldte oss på, så hadde vi reist opp og ned på dagen. Har ødelagt noe som egentlig skulle være en fin ting for min del. Det er veldig mye penger.

Sa de først at det ikke skulle koste noe? (Hva endret seg, eventuelt?) Eller sa du ja uten at du visste hva det ville koste?

Gammel 29-08-25, 21:25   #316
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Først skulle det ikke koste noe. Så gikk det mange måneder, og så skulle vi herske overnatting. Så gikk det noen måneder. Så fikk vi pris. Og da har deg to måneder til bryllup.

Gammel 30-08-25, 00:27   #317
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor legger så ubeskrivelig mange ut annonser på finn under "Ønskes kjøpt", men så ønsker de å selge? Hvordan er det mulig?

Jeg prøver å nedskalere litt på det vi har av greier, men orker ikke legge ut annonser selv (det er et mareritt - selv ting jeg gir bort blir ikke hentet til avtalt tid!). Har lagt inn et automatisk søk på "Ønskes kjøpt", men en alt for stor andel er salg. Hva faen?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 30-08-25, 13:53   #318
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg åt jumbo-mais i går og pinadø så rauk det ei fylling frå ein jeksel. Må ringe tannlegen over helga.

Gammel 30-08-25, 18:44   #319
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg åt jumbo-mais i går og pinadø så rauk det ei fylling frå ein jeksel. Må ringe tannlegen over helga.

Håper det i alle fall ikke blir alt for dyrt.

Før jeg skulle ut på dagens Pokémon GO-fangst spurte jeg mannen min hvordan været skulle bli. "Skyfri himmel, og ikke noe regn sier Yr", påstod han. Han - og Yr - tok feil.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 30-08-25, 19:15   #320
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Blir i alle fall meir enn dyrt nok. Jækla altså.

Tips er å sjekke kartet på yr, der ser ein eventuelle nedbørfelt som nærmar seg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.