|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #22
Ikke aktuelt for oss å bruke så mye penger på noe, som ikke blir noe av. |
|
|
|
|
#142 |
|
ctrl+z
|
Min eldste lot være, etter noe kjøreopplæring. Hun opplevde det som stressende og at hun ikke ville være en god nok sjåfør.
|
|
#143 |
|
Om vi hadde kunnet, så hadde vi stoppet opplæringen for en god stund siden, før vi hadde brukt så mye penger på det. |
|
|
|
|
#144 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste også at dette kunne hjelpe, men da vi var i Spania, satt både måker og duer oppå og ved siden av en sånn jukse-ugle. |
|
|
|
|
#145 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg er helt enig i at det er en fordel å ha sertifikat, men ingen plikt. Av våre tre barn er det kun en som har lappen. De to andre bruker mest kollektiv, sykkel eller beina og det går stort sett bra. Helt til det ikke fungerer lenger. Broder'n har heller ikke lappen, og det merkes nå som hans partner ikke kan kjøre lenger. Vi har to faste årlige greier hvor det hadde vært kjekt med lappen for de som ikke har den, men vi får ordna plass til alle. |
|
|
|
|
#146 |
|
koko
|
Det kjem jo an på kor ein bur også, det er ikkje slik at kollektivt, buss og beina er eit reelt alternativ i kvardagen.
|
|
#147 |
|
Lesende
Selvfølgelig. I hjembygda til Mutter'n går det hverken buss eller båt lenger og butikken er nedlagt, så de som ikke har bil eller førerkort er veldig avhengige av oss med bil og førerkort. Fetter'n min hjelper mange med å kjøre folk til nabobygda. |
|
|
|
|
#148 |
|
Nei, har vel ikke antydet at det er en plikt. |
|
|
|
|
#149 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Gruffetråd #22Tror det uansett er lurt å ha lappen selvom man ikke nødvendigvis har bruk for den. Hvertfall hvis man ikke bor i en by. Hilsen en som er gift med en som ikke har det, og tidvis syns det er annoying. Han kan for eksempel ikke hente meg når jeg har drukket vin. |
|
|
|
|
#150 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gruffetråd #22Arvingen strøk også på første oppkjøring. (Samme gjorde Løvemannen back in the days |
|
|
|
|
#151 |
|
Lesende
Du har ikke på noe vis antydet at det er en plikt å ha førerkort, jeg bare formulerer meg teit eller upresist innimellom. |
|
|
|
|
#152 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #22Min eldste tror jeg strøk tre ganger. Det ble bra til slutt, vi måtte bare kjøre bil hver eneste dag hjemme. Nå har han kjørt skadefritt i tre år. Den yngste mener jeg strøk en gang. Han var bare veldig, veldig nervøs.
|
|
#153 |
|
Eller så hadde jeg bare «tolkebrillene» feil på nesen. |
|
|
|
|
#154 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg (som ikke har førerkort, og sikkert derfor legger ekstra godt merke til det) ser stadig jobbannonser med kvalifikasjonskrav "førerkort klasse B". Og da snakker jeg ikke om sjåførjobber, men type kontorjobber i det offentlige som krever at man av og til drar ut på befaringer, eller på møter, kundebesøk e.l. rundt i et fylke eller en region. Så det handler om mer enn bare praktisk innretning i hverdagen på privaten. Det handler også om karrieremuligheter, i tillegg til selvstendighet. Nettopp fordi jeg selv ikke tok lappen da det var aktuelt, og vet at jeg "klarer meg uten" her jeg bor i en større by, og derfor ikke har prioritert å gjøre det senere heller, er jeg opptatt av at mine unger skal gjøre det, nå som det er enklest å få det til. Dvs før de får barn, og før de flytter hjemmefra (selv om det toget riktignok har gått for en av dem). Jeg synes ikke de bør følge mitt eksempel akkurat på det området.
|
|
#155 |
|
Glad
|
Det går an å melde seg til oppkjøring i Stjørdal også, om det kan være noe. Ikke like skummelt som «storbyen» Trondheim.
|
|
#156 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gruffetråd #22Jeg har lappen, men kjører bil uhyre sjelden. Det kan gå måneder mellom hver gang. Men jeg kan gjøre det hvis det trengs, og de siste ukene har det vært utrolig praktisk ettersom eldste skulle flytte hjemmefra.
|
|
|
#157 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gruffetråd #22Jeg er gift med en som ikke så poenget da han har 18.
|
|
#158 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gruffetråd #22Eldste min nærmer seg tanker om barn og øvelseskjører nå.
|
|
#159 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #22Argh! |
|
|
|
|
#160 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Gruffetråd #22Hvorfor er planlegging og utføring av familieselskap (bursdag) mitt ansvar alene? De andre skygge naturligvis banen fordi jeg blir pottesur av å stå på kjøkkenet halve lørdag og halve søndag. Ingen forstår at det må planlegges før det kan bakes og utøres, og å da ha folk rundt beina på meg som spør om de kan hjelpe til, det er faktisk mer slitsomt enn å gjøre det selv. Som at jeg er arbeidsleder for dette prosjektet? Gåsj, det var godt å få ut. Ja også vasket jeg badet mens en kake avkjølte seg. Når jeg da går tilbake til kjøkkenet, med radio, mikser som bråket, ja da finner et manneben støvsugeren jeg satte frem ved badet, og skal støvsuge mellom beina på meg. Ohmygådd....... |
|
|
![]() |
|
|