Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor kan jeg veksle en stor pose med mynter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-25, 12:44   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor kan jeg veksle en stor pose med mynter?

Jeg har en pose med div norske mynter. Hvor kan jeg få vekslet dem til sedler eller satt dem inn på konto? Helst i Oslo.

Gammel 01-07-25, 12:58   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg veksle en stor pose med mynter?

Du kontakter banken din og hører om hvor de har bank med mynttelleautomat. Det skal være noen (få igjen).

Da jeg studerte jobbet jeg i bank. Vi hadde slik maskin, men den fungerte ikke for 10-øringer. En dag kom det inn en kunde med tre svære (og tunge) handlenett med nettopp 10-øringer. Jeg talte mynter i godt over en hel arbeidsdag, og arbeidskraften min kostet banken penger. Jeg husker banksjefen mente at vi bare burde gitt henne 1000 kroner. Den kostnaden hadde blitt mindre fremfor at jeg talte opp et langt mindre beløp.

Gammel 01-07-25, 15:55   #3
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Har du vært på nærmeste matbutikk? Meny'en hos oss tar i mot kontanter, inkludert mynter.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 08:40   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tror du kan sette inn penger eller veksle i alle butikker i Norgesgruppen, de som har Trumf: Kiwi, Meny, Joker, Spar. Jeg setter inn penger der fra butikken på jobb fra tid til annen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 08:58   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har du konto i DNB eller Sparebanken vest kan du muligens bruke en av Nokas sine innskuddsautomater.

Sist redigert av frukt : 02-07-25 kl 10:12.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 10:02   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Har du konto i DNB eller Sparebanken vest kan du bruke en av Nokas sine innskuddsautomater.

Kan man det? Jeg brukte nattsafe hos SPV (Nå sparebanken norge) inntill for et par år siden, da måtte jeg gå over til kort og innskudd i butikk. Det gjaldt bedrift da.

Dersom det er en eller flere bæreposer med mynt, så må man kanskje fordele det litt ut. Men jeg kommer ofte innom med 5-8000, hvorav ca 1000 kan være i mynt til en Kiwibutikk på vei hjem fra jobb.

Gammel 02-07-25, 10:11   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ser sånn ut ihvertfall. Men det kan jo være det bare er for bedrifter altså. Kom ikke så tydelig fram.
https://www.nokas.no/innskuddsautomater/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 12:33   #8
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kort hos Sparebank 1 Lom og Skjåk. Tviler på at de har innskuddsautomat i rimelig nærhet av Oslo, men jeg sjekker med dem hva de foreslår.

Innskudd i butikk utgår, tror jeg. I følge info jeg finner på nett tar de i mot max 25 stykk av hver myntenhet av gangen.

Gammel 02-07-25, 12:52   #9
Molly

Molly sin avatar

Standard

Har hatt en goddagmannøkseskaft-samtale med chatboten deres før jeg etter mye om og men fikk snakke med et menneske.

"Vi har innskuddsautomat på kontor på Dombås, Lom, Skjåk og Vågå."
"Eventuelt sjekke med Norgesgruppen butikker om de setter inn mynter."

:roll:

Jeg alliere meg med noen som har bankkort i DNB, Nordea eller Sparebank 1 Østlandet...

Gammel 02-07-25, 13:08   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Gaah, chatbotfrustrasjon hadde jeg sist uke. "Jeg har alle rettigheter til å svare slik jeg gjør..." Godt at du har funnet en løsning som fungerer.

Har ikke telt over myntene jeg har levert i butikken, men ingen har noensinne sagt noe om maks antall, og jeg har alltid blitt ferdig med å slippe myntene ned i myntveksleren på butikken før kassepersonen er ferdig med sedlene - som også av og til bruker litt tid på å finne seg i å bli spist av maskinen.

Det er kanskje annerledes dersom du bare har mynt.

Gammel 02-07-25, 13:12   #11
Molly

Molly sin avatar

Standard

Det er nok annerledes når jeg bare har mynt. Mulig jeg kunne kombinert det med storhandel dersom jeg har med meg en person som kan fylle båndet med varer mens jeg putter mynter i myntveksleren, men jeg tror ikke jeg gidder.

Gammel 02-07-25, 13:23   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har stått på Kiwi en sen kveld og puttet mynt på automaten der ..
Dog ikke mange tusen. Jeg syns et par-tre hundre var mer enn nok (mest kronestykker).
Men i følge han bak kassen, så hadde de kun en øvre grense på 20' mtp innskudd.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-25, 14:09   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Romerike Sparebank i Lillestrøm har en veksleautomat, uvisst om du må være kunde av Eika.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.