![]() |
#601 |
Glad
|
![]() Sv: GruffetrådSosiale medier og tenåringsjenter. Hvorfor må de sosiale kodene være så vanskelig og folk ta alt i verste mening.
#603 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådVind, overskyet =kaldt her på stranda.
#605 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd
Jeg er i Hellas.
#606 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: GruffetrådNLA Høgskolen, og rotet deres. Jentungen har tatt ex.phil/ex.fac i Paris dette semesteret, med undervisning via GoStudy. De er oppmeldt til eksamen gjennom NLA Høgskolen, og for den ene skriftlige eksamen må de møte fysisk i Oslo, Bergen eller Kristiansand. Eksamenssted måtte de velge da de meldte seg opp, og jentungen valgte Oslo. Eksamen er nå førstkommende mandag, så for en stund siden kjøpte hun togbilletter og avtalte overnatting i Oslo hos en venninne. I går fikk hun telefon fra en av de andre på studiet, som lurte på hva i alle dager som hadde skjedd. Hun hadde akkurat fått en e-post med informasjon, der det stod at hun skulle møte opp i Bergen. Hun visste at hun hadde meldt seg opp i Oslo (hun bor i Oslo), hun hadde dobbeltsjekket mange ganger og fått andre i familien til å komme og sjekke, før hun sendte inn skjema. Så hun spurte om alt var i orden hos min datter. Jentungen sjekket sin e-post, og der stod det oppmøte i Amalie Skrams vei 3, som ganske riktig er i Bergen. Hun ringte NLA, og fikk bare beskjed om at hun måtte møte opp i Bergen ja. Jentungen sa at det hadde skjedd en feil, og at det gjaldt flere, men den svært lite hjelpsomme personen i andre enden av telefonen svarte surt, og prøvde (jentungens ord) å gaslighte henne, ved å si at det var hun selv som hadde krysset av for Bergen. Jentungen stod på sitt, hun visste at hun hadde meldt seg på i Oslo. Personen i den andre enden sa at hun ikke kunne gjøre noe med det, og heller ikke ville undersøke noe mer, fordi hun skulle spise lunsj, så jentungen fikk ringe senere. Temperamentet til jentungen kicket inn, hun sa "bare glem det, jeg drar til Bergen" og la på. Venninnen som først kontaktet henne hadde fått som forklaring at det kunne skyldes at det var fullt i Oslo, og at det var derfor registreringen ble automatisk endret til Bergen. Noe som høres veldig rart ut for meg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-05-25 kl 13:05. |
![]() |
![]() |
#607 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: GruffetrådVi har stått i en endringsprosess lenge på jobb, og med det så får mange litt endrede oppgaver. I praksis blir det til at de som er her hver eneste dag og er stabile får lesset på seg mer ansvar og da gjerne nødvendige, "kjedelige" ting, mens de er ustabile får drive mer med det som er morsomt, men som ikke er krise om det ikke blir gjort en uke. |
![]() |
![]() |
#608 |
Introvert textrovert
|
#610 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: GruffetrådDette er mer enn gruff, My! Er det mulig?
#611 |
Semiaktiv
Studievenninnen som bor i Oslo fikk heller ikke ordnet det, hun måtte pent reise til Bergen.
#612 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: GruffetrådTung og slitsom dag på jobb. Mye fordi jeg satt til midtnatt i går. Og det er egentlig min egen feil at jeg måtte det. For jeg jobber for lite hver dag, hverdagslig stikken går ikke opp. Og da får jeg jo ikke gjort at jeg skal og når fristen da kommer ender jeg med på måtte jobbe inn alle de timene. Ikke for timene i deg selv, men for oppgavene som skulle vært gjort.
#613 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Virkelig ikke greit
#614 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Hårreisende! Og at de da ikke spesifikt har informert studentene det gjelder er nærmest utilgivelig. Håper de virkelig har gjort det nå så studentene har en sjanse til å få tatt eksamen. Det får man jo ikke når man skal plotte inn adressen én time før start liksom.
![]() |
#615 |
|
Dette kunne vært meg, og jeg er ikke student engang. Var på sensorskolering for skriftlig eksamen for noen dager siden, og siden det sto at det var i Oslo, sjekket jeg ikke konkret adresse før ganske seint kvelden før, bare for å planlegge sykkelveien.
![]() |
#616 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette er faktisk ganske hårreisende. De pålegger studentene sine en betydelig merkostnad, og de informerer ikke om det engang.
![]() |
#617 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: GruffetrådFolk som tar kontakt i finn-appen og sier de vil komme og se på en vare, men som ikke svarer etter jeg sier at jeg er hjemme.
#618 |
Semiaktiv
Ja, helst i det samme øyeblikk som de melder seg opp, og det viser seg at det er fullt. Eller egentlig tidligere også, de kan faktisk informere om at det ikke er gitt at man får plass på eksamen der man ønsker, hvis det blir fullt på det ene stedet. Da kan folk ta det med i beregninga, enten ved å være tidlig ute med å melde seg opp, eller å ha et klart andrevalg, dersom det blir fullt på førstevalget.
#620 |
ctrl+z
|
![]() Sv: GruffetrådJeg har en sånn verkehånd, Kaija, og føler meg aldeles handikappet. Legen så på den og sa «leddene er betent». (Det visste jeg jo). Hun hadde ingen annen løsning enn å ta betennelsesdempende (som jeg allerede gjør, går på dem fast). Det må visst bare gå over.
|
|