Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-25, 20:46   #341
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd

Jeg har utslett, og det er vondt. 8 dager ut i en ti dager lang penicillinkur var jeg plutselig dekket av prikker. Datter hadde det samme da hun var liten, så kjente det igjen. Konfererte med lege på legevakta som ba meg slutte kuren, ta firedobbel dose allergimedsin daglig til utslettet er borte og ellers bare vente. Har klødd noe vanvittig, særlig på leggene. Men verst er det at utslettet som åpenbarte seg under ene puppen er av det hissige slaget. Og det er vondt. Det er rødt og irritert (det gnager jo en bh over der deler av dagen - nei jeg kan ikke gå uten, men har spileløs i det minste), men væsker ikke. Så jeg vasker og smører flere ganger daglig. Heldigvis fikk jeg ikke noe utslett i ansiktet. Det er da enda noe.

Gammel 27-03-25, 20:52   #342
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte få meg en kortisonsprøye i skinka da jeg fikk elveblest av penicillin, Jolie. Legevakta. Allergitablletter var ikke nok.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-03-25, 20:59   #343
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke det er elveblest? Det har ikke flyttet på seg, har ikke den typiske «kanten» som jeg ser på bilder, og det er opphevet fra huden. Mye har bleknet betraktelig siden søndag, men alle prikkene er der de først kom til syne.

Gammel 27-03-25, 21:29   #344
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, jeg hadde bare på fingene som vokste og vokste og vokste utover hånden, og jeg ble fortalt elveblest pga allergi mot Apocillin.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 28-03-25, 15:16   #345
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det er trist at nordmenn har så lite interesse for å ta vare på eget morsmål.

Dette!

Dessuten lar jeg meg rett og slett provosere av at en gjest i vårt land har så liten respekt for oss at han ikke gidder å tilpasse seg i det hele tatt, men venter at vi skal tilpasse oss ham. Han er ikke her på utveksling, han har flyttet hit og bodd her i mer enn ti år. Han er sikkert faglig flink, men ikke guds gave til menneskeheten akkurat.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 28-03-25, 16:27   #346
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye av det skyldes jo også at nordmenn har VELDIG lav toleranse for språkfeil. Nordmenn bytter over til engelsk umiddelbart om de merker at den de snakker med ikke er helt stødig i språket. Det gjør det faktisk veldig vanskelig for innvandrere å lære språket.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-03-25, 19:09   #347
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg virkelig hater håndholdt kamera filming.

Gammel 28-03-25, 20:13   #348
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har klemt tommelen i bildøren. Det er skikkelig vondt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 28-03-25, 20:21   #349
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har klemt tommelen i bildøren. Det er skikkelig vondt.

annemede er aktiv nå  
Gammel 28-03-25, 20:33   #350
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Kom hjem etter en lang dag (etter en lang uke/måned/år) til at den elskede elsykkelen min var borte fra sykkelstativet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 30-03-25, 19:10   #351
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Dobbelt

Gammel 31-03-25, 14:00   #352
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

SAS sin manglende kundeservice
Har sittet i snart to timer i telefonkø nå- og finner ikke chaten deres- når jeg spør på sas sin side får jeg bare link til en side der jeg ikke finner chaten.
Jeg får ikke bestilt seter via nettsiden, og vi vil jo gjerne få sitte sammen når vi skal fly i 6 timer

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 01-04-25, 19:40   #353
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke chatten er åpen hele tiden, og mener å huske at når den ikke er åpen så blir den bare borte?

Har du prøvd appen?

Gammel 01-04-25, 22:34   #354
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på møter fra morgen til kveld i noen dager og har havnet midt mellom to strikkere. Det forstyrrer meg så inderlig, selv om nesten alle strikkere jeg vet om mener noe annet. Det er definerte plasser, så jeg må bare øve meg på å finne zen.

Gammel 01-04-25, 22:53   #355
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Strikking og håndarbeid synes jeg er en uting å drive med på møter. + jeg ville blitt gal av lyden.
Du har min fulle støtte Blondie.

Gammel 01-04-25, 23:23   #356
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg vet ikke, jeg hadde bare på fingene som vokste og vokste og vokste utover hånden, og jeg ble fortalt elveblest pga allergi mot Apocillin.

Samme her! Jeg var dekket av kløete vabler av Apocillin, og de kalte det allergi.

Gammel 02-04-25, 05:58   #357
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Skal kjøre molde-lillehsmmer etter jobb. Det er ca 5 t. Har hotell der til natta. Og så er E6 stengt, må lønte omvei, tar ende lengre tid, vensbygdfjellet. Leser at det kan være stengt om natta. Ser for meg at vi må sove i bil ved stengt vei. Og vegvesenet har ikke kommet med oppdateringer på når E6 åpner som jeg kan se.

Gammel 02-04-25, 06:58   #358
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Skal kjøre molde-lillehsmmer etter jobb. Det er ca 5 t. Har hotell der til natta. Og så er E6 stengt, må lønte omvei, tar ende lengre tid, vensbygdfjellet. Leser at det kan være stengt om natta. Ser for meg at vi må sove i bil ved stengt vei. Og vegvesenet har ikke kommet med oppdateringer på når E6 åpner som jeg kan se.

Vensbygdsfjellet er åpent om natta så sant det ikke blir uvær. Og ingen vet foreløpig når E6 åpner, det tar nok noen dager. Jeg bor i området, men kjører ikke strekningen daglig. Jeg har en kompis som bor på den ene siden av raset og jobber på den andre (i en samfunnsviktig jobb) og han fikk brått 20 mil lenger vei morgen og kveld. For ikke å snakke om beredskap (legevakt, sykehus), skoleelever, ansatte i veldig mange bedrifter osv osv. Det at man ikke har klart å få fingeren ut og rassikre denne strekningen, er egentlig utrolig. Det har store lokale konsekvenser, men også nasjonale. Vi snakker om hovedfartsåren mellom nord og sør og dels øst og vest. Det går ras i området jevnlig og det gikk liv i et ras der for noen år siden. Norge har mange rasutsatte områder og det er vel ikke mulig verken økonomisk eller praktisk å sikre alr, men en såpass trafikert strekning bør prioriteres. Eneste løsning er nok tunell. Og selvsagt er jernbanen samtidig stengt mellom Dombås og Kvam fordi Otta jernbanebru ble skjøvet ut av stilling pga en tabbe som ble gjort i fjor sommer. Elva ble fylt opp av stein og masser fordi de (Bane Nor, antar jeg) mente det skulle sikre brua ved flom. Alle lokale sa at dette går galt til vinteren fordi det ville legge seg is på fyllingene. Det gjorde det selvsagt, isen laget en demning, vannet i elva gravde seg inn under fundamentet i ene enden av brua og skjøv den nesten ned. Dermed er det nå umulig å komme seg fra Dombås til Otta uten at du enten går til fots eller kjører via Vensbygdsfjellet, som da altså er 20 mil omvei. Det finnes ikke en eneste mulig bitteliten lokal omkjøringvei.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 02-04-25, 12:05   #359
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Strikking og håndarbeid synes jeg er en uting å drive med på møter. + jeg ville blitt gal av lyden.
Du har min fulle støtte Blondie.

Enig, strikking egner seg bare på teamsmøter, der man ikke har kamera på. Det hjelper ikke at det er lydløse pinner og denslags. Det medfører så ufattelig mye armbevegelser en får i synsvidden sin. Det må forbys. Hilsen en som liker å strikke.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 02-04-25, 12:22   #360
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Prøvde appen også-ikke mulig. Fikk svar etter nesten to timer..

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tror ikke chatten er åpen hele tiden, og mener å huske at når den ikke er åpen så blir den bare borte?

Har du prøvd appen?

gnuri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.