|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#881 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Middag er blitt kjedelig når det stort sett bare er jentungen og meg hjemme. Det blir altfor ofte lettvintløsninger. |
![]() |
![]() |
#882 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg liker å lage middag- men jeg hater å tørke støv og vaske og sånn. Heldigvis er mannen min flink til å gjøre det. |
![]() |
![]() |
#883 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #20
Støvtørking, vasking, og vedikehold generelt, og ikke minst alt som har med oppussing og renovasjon å gjøre ... Hater det virkelig. Hadde det ikke vært for mannen hadde huset vårt forfalt fullstendig.
#884 |
Textrovert
|
Enig! Jeg har ikke noe i mot å lage mat, rydde og vaske klær. Men alt ellers er helt drepen. Jeg blir aggressiv av å holde i en vaskefille, og jeg kan knapt slå i en spiker. Men så er det dog også litt forfallent hjemme hos oss. Vi skal pusse opp, men har outsourcet valg av farger, gulv og stæsj til konsulenter.
#885 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg drømmer om å bli valgt ut til et sånt konsept, hvor designere og håndtverkere gjør all jobben og bestemmer alt, mens jeg blir sendt på ferie så lenge, og kommer hjem når alt er ferdig.
#886 |
Introvert textrovert
|
Jeg også! De må gjerne rydde, kaste og organisere alt også.
#887 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
#888 |
Textrovert
|
De var på befaring og kom med forslag der, og så hadde vi et møte etterpå hvor vi gikk gjennom valgene deres, så det er ikke slik at vi ikke aner hva det er vi har sagt ja til.
#889 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har NULL estetisk sans og kunne gjerne gjort det.
![]() |
#890 |
Eppur si muove.
Ja, da skjønner jeg bedre. Carte blanche blir liksom noe annet.
Men jeg antar at du likevel har en formening om hva du liker? Eller tenker du at du kan like nærmest hva som helst?
#891 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har noen til jeg IKKE liker, men… Vi pusset opp badet for litt over ett år siden, og da var det viktig for meg å unngå hvite fliser fordi jeg ikke orker institusjonsbad. Men utover det hadde jeg ingen anelse og vi fikk heldigvis god hjelp av «person som var ansatt for å hjelpe».
![]() |
#892 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Gruffetråd #20Ja, jeg skjønner.
#893 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har klokketro på utdannete designeres kompetanse, og tenker at hvis det haddde vært en erfaren og dyktig designer ville det aller første denne gjorde vært å kartlegge huset, snakke med oss, og finne ut hva slags folk vi var og hvilken smak vi hadde. Designeren ville sett hva slags farger som går igjen (mye natur, både i tekstiler og andre materialer, duse eller varme farger), hva vi absolutt ikke har (kalde farger, glass og metall, svart skinn, syntetiske tekstiler etc), at personlige og unike ting er viktigere enn ikoniske designvarer, koselig framfor stilrent ... For det er jo ikke slik at huset er helt tilfeldig innredt, jeg har jo stort sett ting jeg liker, ting jeg absolutt ikke liker har jeg heller ikke i hus. Så ut fra det ville vi sannsynligvis endt opp med noe som både var funksjonelt, smakfullt og personlig, men som vi kanskje ikke hadde kommet på selv.
#894 |
|
I praksis var det jo frie hender hun fikk, bortsett fra det med hvite fliser. Jeg hadde ingen evne til å forestille meg resultatet, uansett. Vi hadde en lang samtale med henne, der hun spurte om behov og ønsker, men vi hadde veldig lite å komme med. Vi følte oss ganske dumme.
![]() |
#895 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det har jeg også tenkt på. Det virker som folk ikke tar det for hva det er, et varsel om en viss mengde snø (eller hva det måtte være varselet er for). Kanskje det bare skulle hete f.eks. "gult varsel for snø" eller "snø gult nivå" eller noe sånt. Sist redigert av banana : 29-01-25 kl 13:13. |
![]() |
![]() |
#896 |
Semiaktiv
Må ikke forveksles med varsel om å ikke spise gul snø.
#898 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det står jo i det vanlige værvarselet at det kommer nedbør, og for meg er det helt utenkelig at 10-15 cm på en dag fører til store problemer i trafikken etc. Ja en må ta hensyn, men ikke behov for ekstra varsel. Men har nå erfart gjennom dere og media at det faktisk er behov for ekstra varsel når det kommer snø. Og da er vi på vei mot amerikanske tilstander om 10-15 cm skaper store trafikale problemer. Jeg sier ikke at vi er der men på vei mot. |
![]() |
![]() |
#899 |
Peppy!
|
Jeg vet ikke om det har så mye med amerikanske tilstander å gjøre. Jeg vil tro at det spiller inn at i Oslo er folketallet økt med 60 % siden 90-tallet, altså en mye mer tettbefolket by og det som følger med av flere biler på veiene, flere busser osv. Befolkningsveksten i Stor-Oslo er sikkert minst like stor. Og så har jo tidene forandret seg, vi får mer tilgang på informasjon. Og da er jo et varslingssystem for «vær som kan påvirke hverdagen din» ikke akkurat en groundbreaking nyinnføring. Det har ingenting med hysteri eller idioti å gjøre. Jeg synes i grunn det er en praktisk innretning for å få hjulene i samfunnet til å gli litt lettere. Og forundres stort over at det oppleves som provoserende eller idiotisk for mange. |
![]() |
![]() |
#900 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må jo lov å være overrasket over noe eller synes noe er merkelig uten å kalle det hysteri/idioti/provoserende/idiotisk. Spesielt når de fleste steder det ikke lees på et øyelokk over samme værvarsel. |
![]() |
![]() |
|
|