Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har sett noen fine adventsstjerner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-24, 23:08   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har sett noen fine adventsstjerner?

Vi har fått nytt hus, og har dermed nye vinduer. Og jeg skal kjøpe to nye adventstjerner. (Ikke at jeg har så mange fra før, akkurat.)
Jeg ønsker meg to like stjerner, og de må ha lys. De skal henge i samme rom, men i ulike deler av rommet.

Jeg registrerer at det som har vært trendy i noen år nå er disse svære som ser mer ut som blomster enn stjerner. Mange av dem er helt greie, men jeg vil gjerne at de skal ligne litt på en stjerne, i hvert fall. Selv om de ikke trenger å se helt tradisjonelle ut heller.

Jeg har sett på Watt og Veke, blant annet. Men finner liksom ikke Den Rette. Litt mye blomst og lite stjerne på flere av dem.

De tradisjonelle stjernene er også veldig…tradisjonelle.

Hilsen Vanskelig

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-24, 23:23   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har sett noen fine adventsstjerner?

Vi har to sånne: https://www.christiania-belysning.no...oaAkpnEALw_wcB

Jeg liker de veldig godt. Det er ganske svakt lys, sammenlignet med en vanlig stjerne, men mer enn nok til at det er lyst og koselig å gå ut i stua om morgenen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-24, 23:26   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har du sett på Lampehuset?
De har mange fine synes jeg, og 50% rabatt nå.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 00:47   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Clas Ohlson har mange stjerner og andre former, i hvitt og andre farger.
https://www.clasohlson.com/no/Jul/Ju...tjerner/c/2533

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 08:03   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har denne inne - veldig fornøyd.

https://www.christiania-belysning.no/flower-star-o60

Gammel 22-11-24, 08:37   #6
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gamle stjerner i metall arvet etter min far, mine er sølvfargede og fra tidlig 80-tall, men de selges fortsatt blant annet på Clas Ohlsson. https://www.clasohlson.com/no/Star-T...sing/p/36-8261

Jeg har også et par fra Herrnhuter som jeg har fått fra min tyske svigermor. Fantastisk fint lys i de. https://www.herrnhuter-sterne.no/pro...dors-stjerner/

Jeg er nostalgisk og tradisjonsbundet når det kommer til advent og jul, så jeg har ikke noe forhold til hva som er trendy eller ikke, så kanskje ikke til all verdens hjelp.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 08:52   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for gode forslag!

Vi har et par fra før som er fra Ikea, og de er i pleksiglass og veldig gamle. Liker dem godt, men de er små og lyser skikkelig lite. Og nå har vi ganske store vinduer.

Har forresten også en liten fra Herrnhuter, kjøpt på julemarked i Tyskland. Men den er tredimensjonal og egner seg ikke i et vindu.

Gammel 22-11-24, 09:10   #8
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Mine Herrnhuter er også tredimensjonale og henger i vinduer. De er ikke av de største, men heller ikke de minste. Jeg har kanskje dypere vinduskarmer enn i moderne hus? Iallfall ingen problem her.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 09:41   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Mine Herrnhuter er også tredimensjonale og henger i vinduer. De er ikke av de største, men heller ikke de minste. Jeg har kanskje dypere vinduskarmer enn i moderne hus? Iallfall ingen problem her.

Huset mitt er ikke så moderne, akkurat, det er fra 1978. Det hadde 10 cm isolasjon i veggene, og dermed var alle vinduskarmer den dybden. Kunne ikke ha noenting i vinduet. Nå har vi etterisolert og veggene (og vinduskarmene) er 15 cm, bortsett fra at jeg nå ser at selve vinduet og rammen rundt spiser noen cm, så selve karmene er mye mindre. Men jeg kan i det minste sette en smal vase der.

Stjerna fra Herrnhuter er 13 cm. Mulig den vil passe, kjøpte den i fjor på denne tiden, og den julen var vi husløse. Men den er jo veldig liten og vil nok se litt rar ut i et stort vindu.

Gammel 22-11-24, 11:41   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ha flere i et vindu, hvis du har. Eller heng den lille i kjøkkenvindu eller på badet.
Har en liten plexiglass-stjerne som ser fin ut innenfra (rød stjerne), men utenfra ser det ut som en liten lyspære, bare. Kanskje henge den på gjesterommet i år...

Ble motivert til å gå på loftsboden og hente ned stjerner og lys allerede i ettermiddag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 12:03   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om noen har sett den fine adventsstjernen min, som jeg ikke finner noe sted.

Ellers synes jeg Clas har fine stjerner. Blant annet min. Som jeg ikke finner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 12:24   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Vi har denne inne - veldig fornøyd.

https://www.christiania-belysning.no/flower-star-o60

Å, denne var fin!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 13:19   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett en del fine i en liten butikk her i byen, som også har nettbutikk. Blomsterstjerner fra Watt og veke, men også mer tradisjonelle papirstjerner. Jeg vurdere også ny stjerne, nemlig ...

Gammel 22-11-24, 14:30   #14
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 313
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte denne for noen år siden. Liker at den er i metall og ikke noe brennbart.

https://www.norskflid.no/til-bordet/stella-julestjerne/

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 14:32   #15
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 313
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Og siden dette er første dag med mørketid i byen min passet det fint med denne påminnelsen. Skal få hengt opp stjerna som jeg pleier å la henge til sola er tilbake 21. januar.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 14:37   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har tre sånne her, én stor og to små, og jeg elsker dem:
https://www.lampehuset.no/julevarer/...nova-life-solv

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-24, 15:25   #17
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker Le Klint sine, de har gjerter og engel og litt annet

https://www.christiania-belysning.no...e-hvit-ledning

Gammel 23-11-24, 11:11   #18
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Vi har denne i det største vinduet, synes den gir fint stemningslys. https://www.nordicnest.no/merkevarer...ntId=515295-01

Gammel 23-11-24, 11:34   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg ser de har noen stjerner både i lin og i strie på
Clas. Skulle gjerne sett dem i virkeligheten. De hang ikke utstilt i den butikken jeg var i i går.

Gammel 23-11-24, 16:25   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Altså. Min ikke-interiørinteresserte mann var ute og gikk tur, og nå kom han akkurat inn døra med to svære adventsstjerner! Jeg dauer! Og

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.