Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-24, 12:17   #201
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Oh my. Viste seg vel at jeg hadde et ørlite håp om at det ikke skulle gå den veien lell da.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 06-11-24 kl 12:33.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 13:43   #202
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare lyst til å grine, eventuelt grave meg ned et sted.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 14:10   #203
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønte i dag at jeg faktisk hadde håpet og trodd at dette skulle gå bra. For jeg ble så forskrekkelig skuffa.

Dette er fullstendig galskap. Jeg lurer på hva han kan klare å gjøre på de 4 årene. Basert på de 4 han fikk, så er vi "in for a ride".

Jeg har et par uker stått i bibliotekskø på "Hillbilly elegy" av J.D.Vance. Jeg håpet at jeg ikke skulle trenge å lese den, men nå er det greit at jeg står i køen.

Gammel 06-11-24, 14:25   #204
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den finnes som lydbok….

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 14:28   #205
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble også skuffet. Og nå prøver jeg å detache meg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 14:30   #206
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg ble også skuffet. Og nå prøver jeg å detache meg.

Jeg også. Jeg leker struts og prøver ikke å tenke på det. Det blir for stort og overveldende.

Gammel 06-11-24, 14:50   #207
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hodet mitt er nå fullstendig i strustemodus. Det er jammen bra at ingen forventer noen arbeidsinnsats av meg i dag (jeg er for tiden sykmeldt).

Gammel 06-11-24, 14:57   #208
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Lukker øynene og later som ingenting.
Trump, virkelig?!?!!

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 14:58   #209
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Stopp verden, jeg vil av!
Guttungen og jeg er enige om at verden kommer til å å til helvete.
Og jeg skal ikke til USA de neste 4 årene.

Gammel 06-11-24, 15:19   #210
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Skuffet over evnen til å treffe på han som skjøt.

Gammel 06-11-24, 15:21   #211
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ekstremt skuffet, særlig fordi jeg hadde overbevist meg selv om at dette garantert kom til å gå andre veien.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 15:24   #212
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner også på at jeg tydeligvis har vært ganske optimistisk, og derfor er skrekkelig skuffet og redd nå.

Det er virkelig en mye mørkere verden når ett sånt menneske får makt. Og det ser jo ut som om han har flere velgere bak seg enn sist.

Jeg bare prøver å trøste meg med alt det menneskeheten har overlevd før. Vi kommer oss gjennom dette også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 15:28   #213
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Veldig spent på hvordan amerikanerne får det. Donalds planer gir ikke mening med både økt forbruk og kutt i skatter. Samt vil økt toll gi mye dyrere varer innad i USA..

Og så er jo skrekken hva som skjer internasjonalt.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 15:45   #214
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg må innrømme at jeg ikke var særlig overrasket. Det var mye som pekte i denne retningen de siste månedene. Og som Maverick påpekte, det sier mye om situasjonen i USA at dette er det som ses på som den beste løsninga for folk flest.

Jeg skjønner at det sies ironisk eller spøkefullt, men jeg tror ikke det er noe godt svar å ønske seg at skytteren i sommer hadde bedre treffsikkerhet. Det er en dehumanisering av demokratiet og politikken som ingen er tjent med.

Dette er der vi er nå. Spørsmålet er hvordan man kan jobbe for et bedre resultat i fremtida, for folk i USA og også for folk i Norge. Vi kan ikke stole på at ikke autoritære og enkle løsninger kan vinne frem her også.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 15:58   #215
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

[quote=Heilo;5324489

Dette er der vi er nå. Spørsmålet er hvordan man kan jobbe for et bedre resultat i fremtida, for folk i USA og også for folk i Norge. Vi kan ikke stole på at ikke autoritære og enkle løsninger kan vinne frem her også.[/QUOTE]

Viktig poeng.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 17:06   #216
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg kjenner også på at jeg tydeligvis har vært ganske optimistisk, og derfor er skrekkelig skuffet og redd nå.

Det er rart, for sist han ble valgt var jeg der - skrekkelig skuffet og redd (og overrasket), men ikke nå. Det er vel mest det at overraskelsesmomentet er vekk

Gammel 06-11-24, 17:09   #217
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg er så utrolig skuffet. Og så lei meg på vegne av alle amerikanske kvinner. Og så er jeg livredd for hva Trump kommer til å gjøre med verden de 4 årene han får på seg til å ødelegge mest mulig.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 17:09   #218
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Tror dere Biden angrer på at han trekte seg, at han tenker han hadde vunnet over Donald?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-24, 17:23   #219
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke Biden ville vunnet over Trump dessverre.

Gammel 06-11-24, 17:28   #220
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke å tenke på Donald. Jeg orker ikke å høre på gnålet hans i fire år. Jeg må melde meg ut av internettet tror jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.