Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-24, 20:20   #721
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Ja. Selvsagt har vi brekkjern. Vi har alt, og gjerne dobbelt eller trippelt opp.

Men hvilken øvelse er det snakk om?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 03-10-24, 20:52   #722
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke brekkjern. Har aldri hatt behovet.

Gammel 03-10-24, 22:01   #723
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min svigerfar bruker å si at man ikke er ordentlig voksen før man eier et spett.

Kanskje det er det samme med brekkjern? Tror vi har begge deler. #voksen

Gammel 03-10-24, 22:26   #724
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har opptil flere brekkjern.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 03-10-24, 23:22   #725
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi har brekkjern. Vi hadde så mange at avkommet har fått hver sine. Jeg har aldri tenkt at det er spesielt å ha. Fatter'n var taktekker og etterlot en del verktøy. Svigerfar var verktøymaker og kom fra gård, så det var mye rart i kjelleren. Både hus og hytte og alle tre barna og Broder'n er godt forsynt med verktøy som er arvet fra de to.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-10-24, 07:33   #726
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Min svigerfar bruker å si at man ikke er ordentlig voksen før man eier et spett.

Hvis man har et spett, så kan det fungere som brekkjern hvis man er i en knipe(tang) - men det vil ikke fungere like godt motsatt vei. Spett rykker opp på ønskelisten! For det har jeg ikke. Tror jeg.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-10-24, 08:01   #727
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brekkjern ja, jeg brukte det sist i sommer da vi rev veggplater i stua. Hvor vanlig det er avhenger vel litt av interesse?

Gammel 04-10-24, 08:05   #728
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har helt sikkert brekkjern, tror ikke det finnes et verktøy som mannen ikke har eller har lyst på.

Sist redigert av Adrienne : 04-10-24 kl 14:52.
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 04-10-24, 08:22   #729
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Æ brukt spætt, æ!

Ja, nå ble den trukket frem fra glemselen.

Men til dere som lurte på hva slags øvelse som krever brekkstang. Den kalles "underarm supiniasjon og pronasjon med hantel". Det er for å fikse den hersens triceps-senebetennelsen jeg har pådratt meg. Så langt har jeg brukt en hammer, men nå må jeg bruke noe som er lengre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 04-10-24, 08:56   #730
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Spett har v også. Brukes hovedsakelig til å hakke opp is på gårsplassen og tidvis trappa på vinteren.

Ikke samme bruksområde som et brekkjern, brekkjernet er mindre enn spettet vårt.

Gammel 04-10-24, 10:02   #731
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg lurer på om det er vanlig å eie et brekkjern.

Fysioterapeuten min foreslo nemlig at jeg brukte et brekkjern til en av øvelsene mine, og da ble jeg litt sånn: Men hun mente at de fleste hadde da vel et brekkjern i garasjen.

Har man det, altså?

Vi har til og med to (og spett har vi også). Hilsen hun med mann som ikke husker hvor han legger tingene sine og derfor kjøper nytt.

Gammel 04-10-24, 10:07   #732
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva bruker dere brekkjern til?

Divine er aktiv nå  
Gammel 04-10-24, 10:22   #733
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg bruker mitt aller mest til er løftehjelp til mellomtjukke trær jeg har lagt ned og skal flytte. Så mye greiere å flytte på med brekkjernet enn å løfte.
Nå sist brukte jeg det til å demontere en palle og en pallekarm som har gjort sitt og skulle kastes, for å fjerne spiker og hengsler slik at det kunne sorteres.

Gammel 04-10-24, 10:32   #734
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det siste året har jeg brukt det til å rive opp terrassebord, demontere et gjerde, rive veggplater og som ballast da jeg sto ute og skar isolasjon.
Ikke et hyppig brukt verktøy, men kjekt hvis det skal gjøres noe hjemme,

Gammel 04-10-24, 10:34   #735
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bankran.

Ellers - ta materialer fra hverandre, gamle gjerder som skal skrotes og derfor kildesorteres for eksempel, få fra hverandre ting som har satt seg fast i hverandre, som leverage på tunge vipp og slikt. Ikke daglig. Heller ikke årlig.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-10-24, 13:21   #736
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Demontering og riving.

Gammel 04-10-24, 13:51   #737
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Som dere skjønner driver jeg ikke med demontering, riving eller noe som helst annet handywoman-arbeid.

Divine er aktiv nå  
Gammel 04-10-24, 14:04   #738
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Fint lite egentlig.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 04-10-24, 14:55   #739
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi har helt sikkert brekkjern, tror ikke det finnes et verktøy som mannen ikke har eller har lyst på.

Måtte spørre, vi har opptil flere. Og han kan poengtere at det finnes verktøy vi ikke har, men at han nettopp har kjøpt seg en ny muttertrekker, som han gleder seg til å teste. Montro om det betyr at jeg kan bestikke han til å bytte dekkene på min bil også?

Gammel 04-10-24, 14:59   #740
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvis han gleder seg til å teste muttertrekkeren tipper jeg det er han som bør bestikke deg for å få bytte dekkene på din bil.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.