Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-24, 17:53   #361
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Jeg har et kjempegruff om bilen, men vet ikke en gang om jeg orker å gruffe om det for det er krise! Kort fortalt så sluttet den å lade ca en halvtime etter at vi hadde bestilt ny bil, og gammel bil var akseptert som innbytte som en del av pakka. Ja, nevnte bil som streiket i sommer og som vi ikke ville selge før den var sjekket hos merkevarverksted, og nevnte verksted fant ingen feil fed feilsøk for en uke siden!!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 18:24   #362
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hva nå?

Å omtale en person som psykoen i kongefamilien er ikke greit. Uansett.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 18:41   #363
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Å omtale en person som psykoen i kongefamilien er ikke greit. Uansett.

Helt enig.

Isprinsessen er aktiv nå  
Gammel 17-08-24, 19:29   #364
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har man ikke rett på å ha med seg noen? Hårreisende av leder å si sånt. Og om mobbing, selvsagt.

Jo, men jeg klarer ikke finne rett lov og paragraf nå, så jeg har spurt min fagforening om hjemmel.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 19:31   #365
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Føles som om det forrige døgnet hadde noen ekstra timer ja.... Men det er i 16-tiden han skal ta neste dose.

Pr nå er han både mer tilsnakkenes og feber"fri" enn på lenge så han vil ikke ringe legevakta. Jeg burde sikkert ringt i natt, men vi fikk ned den feberen også.

Det var da enda godt. God bedring til den syke.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 20:02   #366
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det var da enda godt. God bedring til den syke.

Han har klar beskjed om at dersom den vipper opp og viser både 40 og 41 i kveld også så pøser jeg selvsagt på med kalde kluter i lysken og under armene, panne og nakke, men samtidig ringer jeg legevakten

Jeg gjør ikke det der en gang til.

Eller jo, selvsagt gjør jeg det. Jeg sitter selvsagt med en våt klut og vasker ham så huden skal bli kald. Jeg ligger selvsagt våkne ved siden av ham (kom maaaaaaaange level opp på et par tre mobilspill) for å måle tempen på ham relativt kontinuerlig mellom 1 og 4 for å se at den ikke steg igjen når medisinen gikk ut (den steg jo, men ikke så mye før han kl 4 tok paracet og appocilin igjen.)

Men nå sitter vi her da og venter på at det drar seg mot ti. Og selvsagt har jeg et lager av kluter som kan bli kalde. Jeg har handlet inn mer paracet og Ibux. Jeg har smurt ham på hodet med aloe vera også, han mener toppen kjennes solbrent ut. Godt han har lite hår der da ,

Jeg tror ikke det skal gå sånn, han virker bedre i dag enn i går. Men han gikk jo opp og spiste taco i går kveld også.
Så kommer bare ganske brått på halv ti.

Sta mann er han også. Så skjer det, så får han bare finne seg i at jeg kjører ham bort sent på kvelden når legevakta så smått begynner å fylles opp av folk som har vært på jugend festival. Og han skal få høre at jeg anbefalte å ta en telefon på den tiden da de som kom dit i natt var dradd hjem og de neste ikke hadde kommet enda. Aka i formiddag.

Gammel 17-08-24, 20:37   #367
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er heldig som har deg Malama.

Hvordan går det med resten? Og deg?

Gammel 17-08-24, 20:53   #368
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Resten av oss bare hoster og harker.
Jeg har en stabil temp på 36.5 bortsett fra når yngstemor målte meg til 34 da. Men en sååååå kald fisk er jeg ikke

Jentene er periodevis ferberfri, periodevis subfebril på under 38 og har somregel en kort periode med fskrsik feber i løpet av dagen, for så å være feberfri igjen.

Fortvilende opp mot skolestart på mandag.

Jeg for min del er bare mest sliten etter å ha hatt ansvaret for denne gjengen siden de ble syke mandag kveld. Og denne natten som var.

Men det går bra. Sove godt skal jeg gjøre når de er friske
En 16 års dag på mandag, maraton på jobb tom onsdag så kan jeg puste så smått ut, og vaske huset og bake til selskap for 16 åringen som vi har utsatt til helga gitt at vi da er friske.
Uken inneholder jo skolestart, korps oppstart med styremøte, det er vel korøving også, og opptreden på søndagen på semesterstart-gudstjeneste.
Men kommer oss gjennom det så har vi en frihelg deretter så vidt jeg vet. (Helgen etter skal vi kjøre tur retur Sunnmøre-gjøvik. Konformasjon for min yngste svigerinne. Jeg må stryke bunadsskjorter og sånn. Sjekke festdraktene til jentene. De brukte dem ikke 17. Mai fordi det var så kokvarmt. )

Men først og fremst skal vi komme oss gjennom DENNE helgen.
Og finne ut hvor mange av oss som kan dra i min mors 70 års markering i morgen. Ikke mannen, det er helt klart.

Og hvor mange som kan faktisk stille til første skoledag.

Gammel 17-08-24, 20:57   #369
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Fortsatt god bedring til dere, Malama.

Gammel 17-08-24, 21:34   #370
Malama

Malama sin avatar

Standard

Takk for det

Den sts mannen tok endelig til vett etter litt masing fra meg og en temperatur som steg til over 39 og stigende. ..legevakta i morgen etter 8 for en crp og ta det derfra. Også bare max dose Ibux og Paracet gjennom natta også. Så derved ibux nå og paracet med penicillin om en stund.

Og et par kalde kluter, for han er 40 grader varm igjen

Gammel 17-08-24, 21:48   #371
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff. God bedring til alle.

Gammel 17-08-24, 22:06   #372
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres definitivt veldig lurt ut med lege igjen.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 22:14   #373
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

God bedring til dere malama.

Gammel 17-08-24, 22:40   #374
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Godt han hører på d3g, malama. Lykke til med natten. Det er lov å si at man ikke vil ha ansvaret for en syk og ringe legevakt uansett.

Gammel 17-08-24, 22:54   #375
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Godt han hører på d3g, malama. Lykke til med natten. Det er lov å si at man ikke vil ha ansvaret for en syk og ringe legevakt uansett.

Det tenker jeg også, dersom natten blir vanskelig for deg å håndtere. Da ville jeg ringt 113 og referert til hva legevakt sa.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 09:50   #376
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Lege høres lurt ut ja!

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 10:11   #377
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi møtte opp på legevakta litt over åtte og crp var vel enda høyere nå enn på onsdag og lav metning så derved kjørte vi på slutten så ble han innlagt. Det er tatt blodprøver, skal dyrkes noe av slimet hans, det tas covid prøve og røntgen av lungene.

Så nå er han deres ansvar. Jeg har nok med ungene. Minstemor skulle en tror hadde fått beskjed om at han er død.

Sulten. Joghurt? Nei, det var det siste hun så pappa spise (han spiste en til frokost før vi dro)
Skoobie doo mens hun venter på mat ? Nei, det så hun og pappa i går. Alt minner henne om psppa

Ja, men seriøst da. Mannen er innlagt for en natt eller to. Han er ikke død.

Gammel 18-08-24, 10:14   #378
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det viste seg jo at mannen var 40 grader varm for han hadde droppet en dose Ibux. Som han tok etter beskjed fra legevakta

Han hadde nemlig misforstått min "hva er egentlig feberen dim dersom du ikke tar disse medisinene?" Som en oppfordring til å finne det ut. Det var ledd av en "hallo, du er faktisk sjuk" samtale for å få ham til å innse at selv om Ibux og Paracet får ham ned i temperatur så er han faktisk syk. Det var for å TENKE hva tempen egentlig varm. Ikke faktisk finne det ut.

Gammel 18-08-24, 10:30   #379
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ojda. Bra han ble innlagt. Håper minste kommer over sjokket snart, så kan dere fø en rolig dag sammen. God bedring hele hurven!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 10:34   #380
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, det er godt han er innlagt. kjedelig timing med skolestart i morgen og eldste som fyller 16.

Men der skal vi klare. Jeg tar minste inn i senga til meg i natt, så slipper jeg sitte i fotenden hennes hele natta og vi kan alle få sove litt. Det blir godt med søvn siden det har vært en del våketid de siste par nettene.

Hektisk på jobb så jeg må få godt som best jeg kan der også oppi det hele.

Alt skal ordne seg. En ting av gangen.

Har fått i jentene mat i alle fall. Guttungen har ikke stått opp.

Jeg tror jeg setter igang vaskemaskina og dersom ungene klarer seg er det mulig jeg tar en time på senga.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.