Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-24, 23:50   #341
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Ikke gruff, bare trist, kreft og dødsfall i 50 årene.

Gammel 17-08-24, 00:10   #342
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ikke gruff, bare trist, kreft og dødsfall i 50 årene.

Kjære deg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 00:13   #343
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Dette er en lang historie dere skal slippe å få høre. Oppsummert: En kollega mobber (jeg har vært vitne til det i flere tilfeller), den som utsette får hjelp av meg bl.a. i fm å legge det fram hendelsesforløpene for lederne. En leder kontaktet meg i dag for å si jeg burde holde meg unna og ikke blande meg. Nå må jeg tilføye at det er den som mobber og baksnakket som har dratt meg inn for "Å hjelpe med å få stoppet den der feite kjærringa". Noe jeg nektet å gjøre, i steden fortalte jeg den utsatte hva som holdt på å skje. Jeg vil mene at ingen skal møte til mekling alene, og jeg har ikke blandet meg inn, jeg er dratt inn.
Kanskje sletter jeg denne senere.

Har man ikke rett på å ha med seg noen? Hårreisende av leder å si sånt. Og om mobbing, selvsagt.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 02:48   #344
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ring legevakta, Malama. Det skulle vært litt bedring nå.

Mulig det har sidd litt i natt.
Ellers å virket 400 mf Ibux, 1 gr paracet og våte kluter i panne og armhuler og vasking med kalde kluter godt

Han passerte jo 41, ifølge målingen på panne
Den måtte ned.

Men er enda ikke mer enn rundt 38, og normalt er det meste av effekten av paracet kl 22 ute nå som klokka snart er tre.

Men med mindre han kjenner på en bedring når det blir morgen så ringer vi legevakta ja.

Gammel 17-08-24, 09:29   #345
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye bedre skal man være når man har startet på døgn 4 av en 7 dagers antibiotikakur ?

Frisk er mannen ikke. Men etter at vi kjempet ned den 40-41 graders feberen i går kveld så har han ikke kommet like høyt igjen. Tar jo paracet hver 6. Time sammen eld antibiotikaen og Ibux sånn innimellom der, den er jo max 3 ganger i døgnet så det er ikke ofte han er helt uten effekt av et eller annet i kroppen da.

Snart tid for ny hoved-medisinering. Han har gått opp for å spise litt og kjenne litt på hvordan kroppen virker. Spise litt bør han orke, for han spiste faktisk litt taco i går ettermiddag. Så orker han ikke spise frokost nå er han ikke på noe bedring sa jeg. Så på trass antakelig, fikk han opp for å spise litt.

Han mener han er på bedringens vei. Han er kanskje det. 38,7 er ikke så mye. Det er vel og merke med 400 mg Ibux i kroppen da, tare for halvannen time siden. Men han orket en dl havregrøt indet minste. Det er vel det meste han har spist siden tirsdag.

Gammel 17-08-24, 09:58   #346
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi fikk beskjed om å ta kontakt etter et par døgn om det ikke snudde for poden. Han var ganske dårlig de to første døgnene, men så snudde det (begynte på antibiotika maksdose på lørdag, snudde mandag kveld/natt til tirsdag). Eksamen på tirsdag dopet ned. Trolig feberfri på onsdag (fikk beskjed om å stå på maksdose paracet så vanskelig å helt ha kontroll på feberen). Vondt i lungene lenge etterpå. Spesielt når han spilte saksofon eller var fysisk aktiv.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 10:10   #347
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring til dere, Malama.

Gammel 17-08-24, 10:14   #348
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vanskelig å ha kontroll på feberen når han står på macdode paracet og Ibux ja. Men han mener selv han er på bedringens vei. Han er ikke feberfri (eller, joda, han blir muligens det med alt av medisiner innabords sånn innimellom) men den kommer tilbake. Dog ikke like hubsom i går kveld enda. Vi ser utover dagen. Men har han fortsatt så høy feber rundt neste paracet-dose i 26 tiden så skal jeg overtale ham til å sjekke med legevakta.

For hva definerer bedring. Hva definerer snudd han er arginalt bedre. Men det skal ikke så mye til å bli bedre enn sengeliggende da.

Gammel 17-08-24, 10:50   #349
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vanskelig å ha kontroll på feberen når han står på macdode paracet og Ibux ja. Men han mener selv han er på bedringens vei. Han er ikke feberfri (eller, joda, han blir muligens det med alt av medisiner innabords sånn innimellom) men den kommer tilbake. Dog ikke like hubsom i går kveld enda. Vi ser utover dagen. Men har han fortsatt så høy feber rundt neste paracet-dose i 26 tiden så skal jeg overtale ham til å sjekke med legevakta.

For hva definerer bedring. Hva definerer snudd han er arginalt bedre. Men det skal ikke så mye til å bli bedre enn sengeliggende da.

Heldig dere som har noen timer ekstra i døgnet.
Jeg ville ringt legevakten og forhørt meg. Kanskje de har noen råd. Eller så vet de at dere har vært i kontakt tidlig på dagen om dere tar kontakt om det vedvarer eller blir værre på kvelden.

God bedring til mannen og de andre som er syke.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 11:00   #350
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er vant til at antibiotika bør virke etter 48 timer, så jeg ville tatt kontakt med legen.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 11:31   #351
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Bananfluer

It's the season. Jeg driver intens jakt på bananfluene, bevæpnet med eddik og zalo.

Gammel 17-08-24, 12:05   #352
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Heldig dere som har noen timer ekstra i døgnet.
Jeg ville ringt legevakten og forhørt meg. Kanskje de har noen råd. Eller så vet de at dere har vært i kontakt tidlig på dagen om dere tar kontakt om det vedvarer eller blir værre på kvelden.

God bedring til mannen og de andre som er syke.

Føles som om det forrige døgnet hadde noen ekstra timer ja.... Men det er i 16-tiden han skal ta neste dose.

Pr nå er han både mer tilsnakkenes og feber"fri" enn på lenge så han vil ikke ringe legevakta. Jeg burde sikkert ringt i natt, men vi fikk ned den feberen også.

Gammel 17-08-24, 13:27   #353
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener antipibiotikaen burde virket bedre nå på døgn 4, Malama. Ring og snakk med dem. Si det er lurt at han ringer nå som han er mer "tilsnakkenes", og forteller hvor mye febernedsettende han faktisk tar for å komme ned på det nivået han er på nå. Og fortell om natten.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 14:20   #354
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Limfellene til Clas Ohlson fungerer bra på bananfluer i tillegg til eddikfeller (eddik og vann i et glass og så en dråpe oppvaskmiddel på toppen for å bryte overflatespenningen). Hvis det er hærmygg (som ligner bananfluer) rundt plantene kan man vanne med salmiakkvann (1 ts per liter vann) som dreper eggene de legger i jorda, det fungerer helt fantastisk.

Gammel 17-08-24, 15:06   #355
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, der salmiakktrikset er gull! Pottene er synderne her, tror jeg!

Gammel 17-08-24, 15:19   #356
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips Myria, skal prøve eddik. Tror det er bananfluer, for de er ikke rundt potteplantene, men virvler opp hvis jeg tar noe fra fruktskåla, og de svermer til vinglasset.

Gammel 17-08-24, 17:21   #357
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen avsette og umyndiggjøre Trygve Hegnar?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 17:39   #358
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kan noen avsette og umyndiggjøre Trygve Hegnar?

Hva nå?

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 17-08-24, 17:44   #359
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Takk for tips Myria, skal prøve eddik. Tror det er bananfluer, for de er ikke rundt potteplantene, men virvler opp hvis jeg tar noe fra fruktskåla, og de svermer til vinglasset.

Nå har jeg akutt hjernteppe, men vi bruker den der brune, litt søtluktende eddiken til dette. Lysebrun

Gammel 17-08-24, 17:46   #360
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Ikke egentlig gruff, mer himling med øynene og tanker på hvordan møte det:

Jeg ligger i en e-postutveksling med en håndverker, og 'argumentasjonen' består i å se bort fra/ikke nevne mine ankepunkter og å definere sakskomplekset ut fra påstander à la Sannhetsministeriet fra '1984'.

'Det er sånn jeg påstår at det er', liksom. Samma det om andre ikke oppfatter virkeligheten sånn.

Hvordan møter jeg en som tror han kan påstå frem virkelighet?

Shun er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.