Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Selvbruningsfiasko – hvordan få bedre resultat neste gang?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-24, 00:34   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selvbruningsfiasko – hvordan få bedre resultat neste gang?

Du ble i det minste ikke grønn sånn som jeg ble da jeg et år brukte tiloversbleven krem fra året før.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 07:41   #22
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Overalt. Leggene, den ene armen, føttene, brystkasse/skulder.

Så overraskende. Føttene blir jo alltid sjoldet etter min oppfatning, men leggene er jo generelt sett lette å få jevne. Dessverre ingen tips.

Gammel 01-08-24, 07:44   #23
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har prøvd flere varianter (inkludert den du nevner som jeg ikke var fornøyd med i det hele tatt pga skjolder), men ender alltid opp med billigvarianten fra dagligvarehandelen: Dove. Jeg bruker denne som jeg bruker en fuktighetskrem; smører på et relativt tynt lag uten hansker, og gjentar eventuelt dagen(e) etterpå dersom jeg ønsker et litt mørkere resultat. Jeg tørker/vasker meg på innsiden av hendene etter påføring.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 08:09   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har prøvd flere varianter (inkludert den du nevner som jeg ikke var fornøyd med i det hele tatt pga skjolder), men ender alltid opp med billigvarianten fra dagligvarehandelen: Dove. Jeg bruker denne som jeg bruker en fuktighetskrem; smører på et relativt tynt lag uten hansker, og gjentar eventuelt dagen(e) etterpå dersom jeg ønsker et litt mørkere resultat. Jeg tørker/vasker meg på innsiden av hendene etter påføring.

Men Dove er jo bare fuktighetskrem med selvbruning. Ikke self tan. For meg funker som sagt ikke Dove og lignende produkter noe særlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 08:14   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så tørr i huden at jeg aldri har fått til selvbruning. Uansett. Dessuten lukter alle fiskeboller i karri etter en liten stund. :urk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 08:24   #26
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får det jevnest hvis jeg påfører rett etter å h kommet ut av dusjen. Tørker huden lett bare, slik at huden er litt fuktig (ikke vått!). Og ingen bodylotion selvsagt. Smøre rett på nydusjet hud. Og jeg skrubber huden dagen før istedenfor samme dag, fordi mange peelingprodukter inneholder en del fett og olje som metter huden ujevnt og kan gjøre selvbruningen skjoldete.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 09:23   #27
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hva med å prøve spraytan? Vet om en som gjør det jevnlig. På Majorstua, husker ikke hva det heter, kan finne det ut.
Ser bra ut.

Gammel 01-08-24, 09:35   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spraytan er for dyrt for meg. Da måtte det ev. være til en spesiell anledning. Muligens jeg spanderer på meg det før jeg skal på ferie i høst. Men det er ikke noe jeg kan ta meg råd til sånn ellers.

Gammel 01-08-24, 09:37   #29
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er så tørr i huden at jeg aldri har fått til selvbruning. Uansett. Dessuten lukter alle fiskeboller i karri etter en liten stund. :urk:

Samme her, og de gangene jeg har prøvd og måtte fjerne har jeg brukt sitronsaft på en bommullspad og nitidig gnikket det av huden.

Gammel 01-08-24, 09:53   #30
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har i grunnen fått det bra jevnt uten vott. Begynner noen dager før med skrubb og bodylotion (særlig "tørre" steder som knær og albuer). Måten jeg gjør det på er å hele tiden stryke ut i lange drag. Ikke "smøre inn" men "smøre ut" - bruke mindre av gangen og hele tiden ha hendene i lange bevegelser, om det gir mening. Vaske hendene godt med en gang etterpå.

Men det holder ikke særlig lenge før det skjolder, synes jeg. Det blir jo også skjolder f.eks. om det er veldig varmt og man svetter mye. Så det er litt jobb. Derfor har jeg sluttet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 11:17   #31
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men Dove er jo bare fuktighetskrem med selvbruning. Ikke self tan. For meg funker som sagt ikke Dove og lignende produkter noe særlig.

Hadde oversett dette, beklager.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 21:58   #32
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Det eneste som jeg får til og som ikke lukter høgg,er dråpene fra Clarins. Blander noen dråper i ansikts-og fuktighetskrem og de gir nydelig farge syns jeg.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-24, 07:53   #33
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Bodylotion med selvbruning fra Ida Warg er veldig effektiv, og virker selv på meg hvor andre produkter knapt gir farge. For å si det sånn: det var den som gjorde at vi måtte utforske fjernere

Gammel 02-08-24, 09:45   #34
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Glød er helt ubrukelig. Gir alltid unaturlig farge og skjoldet. Bruk st. Moritz med vott. Smør gjerne albuer og knær med lotion. Og IKKE få vann på etter du har smørt eller noe dom gnager før du dusj noen timer senere.

Gammel 02-08-24, 11:17   #35
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Glød er helt ubrukelig. Gir alltid unaturlig farge og skjoldet. Bruk st. Moritz med vott. Smør gjerne albuer og knær med lotion. Og IKKE få vann på etter du har smørt eller noe dom gnager før du dusj noen timer senere.

Det er dessuten Sophie Elises merke, og det er grunn nok for meg å holde meg unna.

Gammel 02-08-24, 11:20   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Det er dessuten Sophie Elises merke, og det er grunn nok for meg å holde meg unna.

Jeg hadde heller ikke lyst til å støtte henne, men "alle" sa at hennes selvbruning var den beste ...

Gammel 02-08-24, 11:27   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Glöd testet nå, og synes det gikk greit. Bedre enn forventet til å være mitt første forsøk. Jeg prøvde kun på beina, og kommer ikke til å bruke andre steder. Jeg var allerede litt flekkvis brun, etter å ha stått hele sommeren og fisket med beina delvis i vann.

Jeg kjøpte Glöd etter å ha lest denne (krever innlogging), der den var nest best. Den beste fikk jeg ikke tak i i noen nettbutikk jeg stoler på, ellers hadde jeg gått for den. Men jeg tipper at hva som funker avhenger av hva slags hud man har. Jeg er selvlysende hvit og ser sånn passe brun ut nå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-24, 11:29   #38
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tenkte ikke å skrive noe men siden en annen også nevner det. Har også hørt at den fra Sofie kan gi grønnskjær.
Kjøper heller ingenting fra det merket.

Jeg har fra St Moritz, type medium fargetone. Den er farget når du heller den i hånden.
Jeg pleier å smøre meg inn med bodylotion først, vente en liten stund til det er trukket litt inn, Helle i litt krem med litt bodylotion og smøre på. Holder på en stund. Og må vaske fingre, Negler og inni hånden godt med neglbørste med en gang etterpå.

Gammel 02-08-24, 11:41   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har tydeligvis ikke gjort noen fundamentale feil, men neste gang skal jeg be mannen min "smøre ut" og ikke "smøre inn", som nevnt ovenfor. Men først må jeg kjøpe meg en slik selftan-fjerner i tilfelle det går skeis igjen.

Gammel 02-08-24, 16:39   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var en av dem som anbefalte glød. På tross av Sofie Elise.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.