|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er redet tomt? | |||
Ja, her er det ingen hjemmeboende barn lenger |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 11,38% |
Ja, delvis. Barnet/barna er studenter og bor hjemmefra |
9 | 5,39% |
Delvis, noen har flyttet og noen bor hjemme |
32 | 19,16% |
Delvis, noen er borteboende studenter og noen bor hjemme |
29 | 17,37% |
Nei, har hjemmeboende studenter og ev. yngre barn |
20 | 11,98% |
Nei, alle er i VGS-alder eller yngre og bor hjemme fortsatt |
48 | 28,74% |
Annet som jeg ikke har greid å tenke på |
10 | 5,99% |
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er redet tomt
Forsikringer og midlertidig bosted har vært grunnen her. Siden de har flyttet en del og vært i praksis i annen by har en av dem vært bostedsløs fra mai til august enkelte år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
heimføing
|
![]() Sv: Er redet tomtForeldres innbo- og reiseforsikringer gjelder bare for barn under 21 år. Deretter må de skaffe forsikringer sjøl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Borte
|
![]() Sv: Er redet tomtVår innboforsikring dekker studenter som har folkeregistrert adresse hos forsikringseier. Ingen aldersgrense. Reiseforsikring måtte hun fikse selv. Tenker at studietiden kan innebære en del ustabilitet og flytting, så det er nesten enklere å ikke bytte adresse.
![]() |
#85 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er redet tomtEldste min fortsetter på NTNU men han har adressen hjemme.
![]() |
#86 |
Leser
|
"Min" student (hun er vel mest sin egen!) meldte flytting da hun studerte i samme by. Men jeg tror hun skal "flytte til meg" nå som hun studerer i en annen by.
![]() |
#87 |
Leser
|
(I parantes bemerket, da jeg flyttet som student til Trondheim tjente han som var han som var fastlege for "alle studentene" grisemye. Unge, friske folk, han kunne ha så mange pasienter! Men så kom jeg sjuklingen og ødela alt - stakker mann, han hadde vel ikke gjort annet enn å skrive ut p-piller de siste 10 årene
![]() |
#88 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er redet tomtStudenten her er hjemme kanskje 10-12 døgn i året, da er det naturlig å ha helsetjenester og slikt der en bor. Hadde det vært bare en liten svipptur hjem hadde det sikkert vært litt annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Leser
|
Ja, det må selvsagt vurderes. Her tror jeg at sommerjobb blir aktuelt i hjembyen feks. (NB! Alle få selvsagt akutt helsehjelp der de bor)
![]() |
#90 |
kamerat
|
![]() Sv: Er redet tomt?Eldste har vært utenlandsstudent i to år, men hun har veldig lang sommerferie og bor hjemme nærmere fire måneder i året. Vi har generelt veldig tett kontakt når hun er borte også (facetime hver dag), så jeg føler ikke akkurat at hun er helt utflyttet.
![]() |
#91 |
Borte
|
![]() Sv: Er redet tomt?Man kan ha både fastlege og tannlege i bostedskommunen, så det følger ikke folkeregistrert adresse.
![]() |
#92 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Er redet tomt?Det trenger ikke være bostedskommunen heller, man kan ha fastlegen sin (og tannlegen) i akkurat den kommunen man vil.
![]() |
#93 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Er redet tomt?Mine to bor på andre sida av landet, og det er så langt og dyrt å reise at de bare er hjemme noen få ganger i året. De har også meldt flytting, begge to, for flere år siden. Jeg har ingen limbo-følelse, og tror ikke de har det heller.
![]() |
#94 |
|
Jeg var ikke snurt. Mulig det hadde hjulpet med en smiley? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er redet tomt?Vi bor vel på et sted ungdommene typisk flytter fra |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Borte
|
![]() Sv: Er redet tomt?Men det er ikke en enkeltperson som gir det snurte inntrykket. Det er når så mange må kommentere det samme, som om det var en viktig greie.
![]() |
#97 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er redet tomt?Jeg hverken gleder eller gruer meg til de flytter, de er fine å ha i hus, men det er også godt når de ikke er hjemme. Mannen og jeg trives godt i hverandres selskap, og nyter alenetid. Begge ungene driver på med et slags 50/50-system hjemme og hos kjæresten. Eldste er lærling og gleder seg ekstremt mye til å kjøpe egen leilighet og flytte ut.
![]() |
#99 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er redet tomt?Her har eldste(26) bodd utenlands i to år og hun blir nok der videre(fått jobb, venter på arbeidsvisum), hun har heller ikke bodd hjemme de siste 5 åreney. Yngste(23) har vært borte et år på folkehøyskole og siden han ikke helt vet hva han skal bli når han blir stor så blir han boende hjemme i hvert fall dette året. Det er fint å ha en hjemme siden jeg ble enke(samboer) i fjor og det ble plutselig veldig tomt i huset |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|