Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er redet tomt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er redet tomt?
Ja, her er det ingen hjemmeboende barn lenger 19 11,38%
Ja, delvis. Barnet/barna er studenter og bor hjemmefra 9 5,39%
Delvis, noen har flyttet og noen bor hjemme 32 19,16%
Delvis, noen er borteboende studenter og noen bor hjemme 29 17,37%
Nei, har hjemmeboende studenter og ev. yngre barn 20 11,98%
Nei, alle er i VGS-alder eller yngre og bor hjemme fortsatt 48 28,74%
Annet som jeg ikke har greid å tenke på 10 5,99%
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-24, 12:35   #21
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er redet tomt

Skjønner ikke forskjellen på de to øverste? Begge er flytta hjemmefra, redet er helt tomt, men Herremannen er student og Frøkna starter turnus.

Gammel 22-07-24, 12:39   #22
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Eldste er akkurat ferdig med VGS og har friår med jobbing før forsvaret i april. Bor hjemme.
Kommende VG2 bor hjemme.
Svarte "annet".

Gammel 22-07-24, 12:39   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skjønner ikke forskjellen på de to øverste? Begge er flytta hjemmefra, redet er helt tomt, men Herremannen er student og Frøkna starter turnus.

Ja, jeg var også der. Og stemte som sagt på den øverste, selv om nest øverst også stemmer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 12:49   #24
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her har heldigvis ingen flyttet ut ennå. Vi har en som begynner på vgs, en som begynner på ungdomsskolen og en som begynner i 6. klasse. Jeg gruer meg ikke til tomt rede, men jeg gleder meg over familien vår og det å ha alle rundt meg hver dag så jeg er ikke klar for å gi slipp på det riktig ennå. Jeg regner med den tanken modnes når det nærmer seg slik alle andre forandringer har gjort før.

Gammel 22-07-24, 12:50   #25
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste (21) har flyttet ut for lengst. Yngste (17) skal vel ut i et toårig lærlingløp neste år, jeg regner med at han bor hjemme til han er ferdig med det. Da er han 20.

Jeg synes det bare er fint å se at de blir selvstendige og klarer seg selv, men lurer jo litt på hvordan det blir da det blir helt tomt her hjemme.

Sist redigert av Bokormen : 22-07-24 kl 13:13.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 12:51   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hvert vårt kull med unger, så litt glidende overganger.

Mine to eldste på 23 og 25 har ikke bodd med meg på mange år, kjærestens eldste er student og borteboende. Min yngste på 16 og hans yngste på 17 bor hjemme enn så lenge.

Sist redigert av Blondie : 22-07-24 kl 15:09.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 12:53   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Mine er 13 og 11, så det er lenge til noe tomt rede hos oss. Yngste vil heller ikke kunne flytte hjemmefra sånn helt selvstendig, så der er vi avhengige av en form for tilrettelagt bolig på sikt. Det føles uansett veldig langt unna.

Gammel 22-07-24, 12:58   #28
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Valgte siste alternativ, ingen som passet meg helt...

En ferdig studert, og flyttet ut.
En studerer borte, men hjemme en del helger og ferier.
En skal trolig bo hjemme og være lærling.
En går på barneskole.

Gammel 22-07-24, 13:00   #29
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Har en hjemmeboende student og en hjemmeboende vgs-elev. Jeg er glad for å ha de hjemme en stund til. Blir ikke overrasket om yngste flytter ut før eldste..

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 13:02   #30
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Min har akkurat startet som lærling og jeg håper han blir boende til det er ferdig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 13:21   #31
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

En på vgs og en på ungdomsskolen, så det er enda noen år til det blir snakk om å flytte hjemmefra for de to.

Gammel 22-07-24, 13:34   #32
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men det var helt som jeg hadde tenkt denne gruppen altså. Altså at det er helt som forventet at de bor hjemme nå.

Ja, alternativet var godt og dekkende, altså, det var bare en undersøkelse med nyanser som ikke et aktuelle for meg på lenge. Det skjønte jeg jo av overskriften på tråden, det blei bare så tydelig for meg at mange her inne er et annet sted i livet enn jeg er! Men det går vel raskt nok dit …

Gammel 22-07-24, 13:37   #33
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Studentene mine flytter nok neppe hjem igjen. Jeg har to studenter/flyttet ut og bor i annen by, og en 10-åring som blir hjemme en stund til.

Gammel 22-07-24, 13:43   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Eldste har beholdt rommet sitt mens hun har vært student og i de fleste sommerferiene har hun vært hjemme to-tre måneder og jobbet her.

Nå begynner hun å jobbe og flytter "på ordentlig". Utstyr og møbler som ikke har fått plass på hybelen blir nå med i en leilighet. Skap og hyller tømmes og rommet hennes blir reint gjesterom.

Jeg forventer henne hjem til jul og på helgebesøk, men regner ikke lenger med at hun kommer på lengre opphold hos oss. Det er forskjellen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 13:56   #35
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2005-barnet flytter utenlands for å studere nå i høst. Heldigvis har jeg en niåring også, så det blir ikke tomt rede ennå.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 14:14   #36
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

De fire voksne (31, 28, 24 og 21) har flyttet ut, alle er ferdigstudert (så langt) nå og jobber. Eldste giftet seg forrige lørdag

Har to hjemme også, 16 og 11. Så lenge til redet er tomt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 14:14   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja, alternativet var godt og dekkende, altså, det var bare en undersøkelse med nyanser som ikke et aktuelle for meg på lenge. Det skjønte jeg jo av overskriften på tråden, det blei bare så tydelig for meg at mange her inne er et annet sted i livet enn jeg er! Men det går vel raskt nok dit …

Du och jag!

Gammel 22-07-24, 14:16   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Eldste har beholdt rommet sitt mens hun har vært student og i de fleste sommerferiene har hun vært hjemme to-tre måneder og jobbet her.

Nå begynner hun å jobbe og flytter "på ordentlig". Utstyr og møbler som ikke har fått plass på hybelen blir nå med i en leilighet. Skap og hyller tømmes og rommet hennes blir reint gjesterom.

Jeg forventer henne hjem til jul og på helgebesøk, men regner ikke lenger med at hun kommer på lengre opphold hos oss. Det er forskjellen.

Mine to (studenter) har ikke egne rom lenger. Det er fordi eldste studerer i hjembyen og leier umøblert hybel, så hun har alt av utstyr og ting med seg. Hun kommer kun hjem på korte besøk (og knapt det )

Yngste studerer i en annen by, men han leier også umøblert, og har derfor alle tingene sine med seg. Siden vi har knapt med plass hjemme og i tillegg nettopp har totalrenovert huset, bor han på gjesterommet når han er hjemme. Man kan godt kalle det rommet hans, men han har ingen av sine ting der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 14:47   #39
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste har flyttet permanent til utlandet, mens yngste bor delvis hos meg og delvis hos far.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 14:52   #40
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

En som begynner i 3. på videregående og ei som begynner i 10. på ungdomsskolen, så fortsatt hjemmeboende.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.