Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-24, 00:49   #741
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Märtha Louise og media

https://x.com/powerfrode/status/1813...R4cNTlj8sRmKPA

Ja…

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-24, 07:03   #742
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Erre mulig? Ruser de seg, tro?
Dette hjelper vel ikke akkurat på kritikken og at de ikke blir tatt seriøst. Husker det stod på en nettside at de hadde sendt ut innbydelse til bryllupet til en som de igjen hadde inndratt...
Er det virkelig stas å "måtte komme" i dette bryllupet?

Gammel 19-07-24, 08:08   #743
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Burde kanskje ikke bli sjokkert, men sitter her med åpen munn.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-24, 09:28   #744
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

https://x.com/powerfrode/status/1813...R4cNTlj8sRmKPA

Ja…

Nå avslører jeg at jeg har sett den serien på tv som følger Märtha over tid, mest av fascinasjon over den merkelige dama der. Jeg mener dette klippet er hentet fra serien, og de hadde sminket seg opp/kledd seg ut i forbindelse med Halloween eller en eller annen kostymefest,

Ja, de er steike snodige, og brudgommen er snarere sjarlatan enn sjaman, men litt slakk må de få disse folka.

Gammel 19-07-24, 09:28   #745
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det virkelig stas å "måtte komme" i dette bryllupet?

Tror det kommer til å bli stor medieoppmerksomhet rundt det, så for mange som "lever" av å være synlig i media er dette en viktig begivenhet. Tror det er lite ved dette bryllupet som minner om det vi som ikke er kjendiser forbinder med bryllup. (Hun giftet seg jo i Trondheim forrige gang, og det var veldig gøy for oss som bodde her også, mye glitter og stas i byen )

Gammel 19-07-24, 09:36   #746
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ok, må innrømme at jeg hermet etter brudekjolen/kapen hennes.
Jeg kjøpte brukt brudekjole og så ikke på bildene at det var slep på kjolen så mamma sydde det om til et sjal som stod litt opp rundt skuldrene med trykknapper.

Ja, sikkert gøy med plutselig masse styr og kjendiser i ei lita bygd.

Gammel 19-07-24, 10:21   #747
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå avslører jeg at jeg har sett den serien på tv som følger Märtha over tid, mest av fascinasjon over den merkelige dama der. Jeg mener dette klippet er hentet fra serien, og de hadde sminket seg opp/kledd seg ut i forbindelse med Halloween eller en eller annen kostymefest,

Ja, de er steike snodige, og brudgommen er snarere sjarlatan enn sjaman, men litt slakk må de få disse folka.

Å, gammelt opptak ifm. Halloween. Det forklarer jo litt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 20:13   #748
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

https://www.aftenposten.no/norge/i/m...st-paa-etikett

Gammel 29-07-24, 13:36   #749
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

he-he, var det Halloween. Og jeg som tenkte "åh, der er grunnen til at gull og hvitt er off-limits i bryllupet!"

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 12:35   #750
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg nå er eitrende sint og opprørt over nyheten om at brudeparet har solgt bryllupet til Hello! og en av de store strømmetjenestene.
hva skjedde med å ikke utnytte prinsessetittelen i den kommersielle virksomheten deres?

Skal familien hennes delta i en dokumentar og i presseoppslag Märtha og Durek får masse penger for? Skal foreldrene hennes være trekkplaster i filmen og presseoppslagene brudeparet selger?

Jeg er opprørt og sur og sint og tenker at dette er langt over grensen for hva som er greit. Ønsket om å få ha privatlivet i fred gjelder visst bare når de7hun ikke får betalt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 13:11   #751
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, kjente mennesker selger bilderettighetene til bryllupet sitt, enten man er prinsesse eller ikke. Så jeg greier ikke akkurat å kjenne på sinne. Kanskje fordi jeg ikke bryr meg spesielt mye om kongefamilien.

Men man kan ikke si at man er lei av å bli forfulgt av presse, og deretter inngå samarbeid med en av de verste brukerne av paparazzifotografer. Da innrømmer man jo at det er kritisk dekning man ikke vil ha.

Kan vi ikke bare slutte med kongehus?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 13:16   #752
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, kjente mennesker selger bilderettighetene til bryllupet sitt, enten man er prinsesse eller ikke. Så jeg greier ikke akkurat å kjenne på sinne. Kanskje fordi jeg ikke bryr meg spesielt mye om kongefamilien.

Men man kan ikke si at man er lei av å bli forfulgt av presse, og deretter inngå samarbeid med en av de verste brukerne av paparazzifotografer. Da innrømmer man jo at det er kritisk dekning man ikke vil ha.

Enig. Slipp dem fri!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 13:24   #753
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra en kommentar (om høiby) i Morgenbladet:

Sitat:

Selv om kritikken mot engleskolen var sterk, har prinsessens ulike krumspring fått plass i fortellingen om den rause, folkelige og tolerante annerledes-kongefamilien. Det tror jeg også kunne ha skjedd med Durek Verrett, til tross for alle hans medaljonger og Instagram-opptrinn.

Problemet oppstår først når prinsessen og Verrett oppfører seg som det privilegerte adelsparet de faktisk er, og forsøker å tjene penger på sin offentlige rolle samtidig som de kritiserer pressen hver gang den retter et kritisk søkelys på deres virksomhet. Det kan lett lukte av privilegieblindhet, og det er mer skadelig for det norske kongehuset enn all verdens sjamanvirksomhet

Gammel 21-08-24, 13:25   #754
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/...O70GR2aOJo3h1g

Gammel 21-08-24, 13:26   #755
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Et eller annet mediehus har en spørreundersøkelse ute om kongehuset og folks oppfatning av dem, for jeg fikk det i et spørsmålsbatteri på Norstat her om dagen. Kan bli interessant å se om det har skjedd noen endringer siden sist de undersøkte.

Gammel 21-08-24, 13:27   #756
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fra en kommentar (om høiby) i Morgenbladet:

Det er akkurat det, den ekstreme dobbeltmoralismen rundt det. Og nei, det er ikke bedre med dobbeltmoral enn ingen moral.

Gammel 21-08-24, 13:53   #757
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Pøblis.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 13:54   #758
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er jo ikke overrasket. Men på en eller annen måte, så føler jeg at det norske folk "eier" kongefamilien. Hun er prinsesse med bakgrunn i lover vi har bestemt. Og da synes jeg det blir umusikalsk å selge rettigheter til kommerse utenlandske blader. Et anonymt bryllup hadde vært helt ok. I tillegg kommer selvsagt debatten rundt at de må få være i fred når det passer dem, at media er slemme og domme osv.

Gammel 21-08-24, 14:17   #759
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg blir sint for, er den elleville dobbeltmoralen. som Pelle skriver over her: De vil styre hele narrativet, de raser mot pressen når de utsetter for kritiske blikk på virksomheten sin, men selger det privatlivet de er så provosert over at forstyrres, til kommersielle virksomheter som ikke akkurat er kjent for verken etisk journalisme eller respekt for folks privatliv.
Durek snakker dritt om et helt folk, mens ML sitter og nikker og smiler og skiter elegant i eget reir så det synger etter.

Og så har jeg helt ekte medfølelse med de to gamle foreldrene som blir spilt så til de grader over sidelinjen av datteren og hennes blivende ektemann. De kjører ellevilt show og utnytter hennes prinsessetittel og -status grovt. Og smakløst.

Ja, jeg synes vi burde kvitte oss med hele greia.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 14:26   #760
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt enig med deg, Pøbelsara. Og så tenker jeg litt som Pelle at det er ekstra umusikalsk å selge rettigheter til et utenlandsk blad. Blæh.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.