|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Det er vel ganske mange som tar lappen på automat nå, ikke manuelt? Kan jo selvsagt øve på manuelt likevel, men det er jo litt ekstra greier å konsentrere seg om hvis en uansett ikke kommer til å trenge det. Ville prøvd automat først for å gi trygghet og flyt i trafikken, tror jeg.
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Eldste betalte neste hele lappen selv, på det tidspunktet hadde vi ikke mulighet til å betale alt. Han jobbet og hadde mer enn nok penger til å betale selv. Minsten har akkurat tatt lappen på mellomtung motorsykkel, og da har jeg sponset litt mer. Han starter vel på lappen på bil til høsten, og da regner jeg med å betale endel. Men det er kun fordi jeg har arvet penger etter at pappa dessverre døde i vinter. Ellers hadde vi ikke hatt muligheten. Men de har heller ikke forventet det, de har visst at vi ikke har hatt muligheten. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Jeg betalte i min tid der meste selv, men så fikk jeg i 18 års gave penger som sånn ca dekket det.
|
|
|
#25 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?
Jeg ville definitivt tatt lappen på manuell når den ene forelderen har bil med manuelt gir.
|
|
|
#26 |
|
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Eldste valgte å ta lappen på manuelt, og det vil 06-modellen også. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Klar
|
Her bor ikke vi foreldre sammen, og automatgiret bor hos meg. Jeg kan tenke meg å dele på kjøretreningsjobben, kjenner jeg. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Eldste kjøpte sin første bil rett etter at han tok lappen, og det ble en med manuelt gir. Han hadde litt mer å velge i av biler i ikke for høy prisklasse når han kunne velge manuelt også. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Dette er et av argumentene våre for å beholde droget (bilene våre er omtalt som hhv vraket (den er forresten braket nå, offisielt, og står ikke utenfor lenger) droget, forkortelse for dieseldroget, s macen vår, og Snella/Ella/Ida, kjært barn har mange navn, der er vår id3.
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ein kan nok øve på begge i starten, men mi jente fekk beskjed då jo begynte med køyretimar, at frå då skulle ho kun køyre gir-bilen når det var det ho ville køyre opp på. Etter lappen var i boks har ho sjølvsagt bytta på kva bil ho bruker.
|
|
|
#32 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Ville definitivt tatt lappen på manuelt og kun kjørt manuelt hvis det var mulig. Nå har vi fått illustrert hvor smart det var, da kiden nylig var på ferie med venner og ungdommene trengte noen med manuell-lappen for å få leid bil. Sånn bortsett fra at hvis kiden skal låne bil hjemme så må hen ha det. Hvis dere har to biler er dere sikkert interessert i at ikke kiden alltid skal låne automatbilen på walkover? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Automat krever nok et mindre antall kjøretimer, men jeg tror det skal gå bra å øvelseskjøre med manuell også, selv om man kjører opp med automat. Jeg anbefaler deg å gå på dette selv. https://www.vegvesen.no/forerkort/ta...-for-foreldre/ Jeg tror at det man får med seg der kan gjøre at man sparer penger. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Hvis man først lærer seg å kjøre med manuelt gir ser jeg overhodet ingen grunn til å kjøre opp på automat, det er jo bare helt baklengs.
|
|
|
#35 |
|
|
For min del var det mest tanken på at man ikke rakk å bli helt trygg på manuell og for å spare penger kjører opp på automat. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Min kjørte opp på automat, og har aldri vært i en situasjon der manuell trengtes. Mange kjøreskoler tilbyr også vare automat nå. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
jabbsaft
Hvor: Trondheim
Selv fikk jeg en sum av mine besteforeldre som dekket ca 75% av det opplæringa og oppkjøring kostet. Så måtte jeg selv dekke resten. Så hadde sett for meg noe lignende for egne barn. Får snakke med eksen om hvordan vi gjør det. Eldste blir 16 neste vår. Etter fylte 16, er det lettere å skaffe seg jobb og spare selv, og jeg tenker det er fint med trening i sparing og betale for seg selv når de er nesten voksen.
09 & 13 Sist redigert av venla : 09-07-24 kl 13:51. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#38 |
|
jabbsaft
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor mye koster førerkort nå?Kjenner det sitter litt langt inne å velge bort manuelt gir. Men min ungdom kan tidligst få førerkortet i 2027, og da har kanskje til og med faren kvittet seg med sin stasjonsvogn med manuelt gir. Jeg og resten av familien har automat, så tenker det blir enklest å kjøre opp med det.
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#40 |
|
Drømmer
|
Min fikk velge om vi skulle betale lappen til lett mc eller bil, han valgte lett mc( lurt for det ble dyrere) han får litt støtte til billappen(5000)og resten betaler han selv. De 5000 visste han ikke at han fikk . |
|
|
|
![]() |
|
|