Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roadtrip i Europa - dos and donts

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-24, 16:38   #21
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Roadtrip i Europa - dos and donts

Vi skal til Berlin, Krakow og Sopot, og fant i dag ut at det ikke er Tesla-ladestasjoner i Polen. Da måtte jeg brått inn med en håndfull apper til.. Ellers er mitt reisefølge også av den oppfatning at dette skal gå brillefint, jeg er litt mer på planlegging av rute etc. Vi har ikke Tesla men lader helst på Teslas ladestasjoner med abonnement, enkelt og relativt mye billigere enn andre tilbydere. Vi kjørte tur/retur Larvik forrige helg, farten blir jo tidvis høy på den strekningen og registrerte at rekkevidden sank med 100 km ift det gjettometeret sa før turen. Blir spennende!

Gammel 28-06-24, 18:25   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal man stoppe langs motorveien og sove i bilen er det tryggest på de stedene det står masse trailere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 06:44   #23
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke minst er kjøleboks viktig for å frakte med seg gode oster trygt hjem. Vi pleier å kjøre til England, og kjøleboksen gjør at vi kan smøre oss en god frokost som vi spiser i fergekøer slik ar vi slipper kjøpe dyr og dårlig frokost om bord.

Smør deg med tålmodighet. Det er ofte veiarbeid langs autobanen om sommeren. Følg godt med skilting lang autobanen. Ta gjerne bilde og så prøv å finne ut hva som står. For et par år siden opplevde vi veldig lang kø et sted, og det var bare et elektronisk skilt kort tid før som sa noe om det. Google Maps hadde ikke fått det med seg. Jeg kan ikke mye tysk, så hadde jeg tatt bilde hadde jeg klart å Google meg frem til infoen.

Angående det med kort, er det kredittkort som pleier ikke å fungere i dagligvarebutikker, så det er viktig å ha nok sedler. Og færre it på bygds snakker engelsk enn man skulle tro.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 12:07   #24
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nå har vi satt oss ned med et par glass vin og elbilforeningen sin ruteplanlegger, og har plottet inn en foreløpig rute med ladestopp. Kun Teslaladere. Planen er lagt frem til Italiahuset, så må vi også legge en plan for Gardasjøen - Kiel. Her tenkte vi egentlig å ta det litt som det faller seg. Samtidig så har vi bare 2 døgn på oss. Vi drar fra Italia 1. aug, og må være i Kiel senest kl 12 3. aug.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.