|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Roadtrip i Europa - dos and dontsVi skal til Berlin, Krakow og Sopot, og fant i dag ut at det ikke er Tesla-ladestasjoner i Polen. Da måtte jeg brått inn med en håndfull apper til.. Ellers er mitt reisefølge også av den oppfatning at dette skal gå brillefint, jeg er litt mer på planlegging av rute etc. Vi har ikke Tesla men lader helst på Teslas ladestasjoner med abonnement, enkelt og relativt mye billigere enn andre tilbydere. Vi kjørte tur/retur Larvik forrige helg, farten blir jo tidvis høy på den strekningen og registrerte at rekkevidden sank med 100 km ift det gjettometeret sa før turen. Blir spennende!
![]() |
#23 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Roadtrip i Europa - dos and dontsIkke minst er kjøleboks viktig for å frakte med seg gode oster trygt hjem. Vi pleier å kjøre til England, og kjøleboksen gjør at vi kan smøre oss en god frokost som vi spiser i fergekøer slik ar vi slipper kjøpe dyr og dårlig frokost om bord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Roadtrip i Europa - dos and dontsNå har vi satt oss ned med et par glass vin og elbilforeningen sin ruteplanlegger, og har plottet inn en foreløpig rute med ladestopp. Kun Teslaladere. Planen er lagt frem til Italiahuset, så må vi også legge en plan for Gardasjøen - Kiel. Her tenkte vi egentlig å ta det litt som det faller seg. Samtidig så har vi bare 2 døgn på oss. Vi drar fra Italia 1. aug, og må være i Kiel senest kl 12 3. aug.
![]() |
|
|