![]() |
#721 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #17
Jeg vet, og det er også helt vilt.. Dette imidlertid ferskere gruff 😉
#722 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Ja for all del, det er mange dustete folk overalt, både i kommuner og andre steder. Og så er det politiske flertall som bestemmer ting som får utfall de ikke forstår rekkevidden av, og som ofte gjør det ufattelig vanskelig å skulle administrere noe som helst. Men det er ganske så tøft for mange kommuner nå, så da er det selvsagt ekstra irriterende med de som gjør dustete ting som setter kommunesektoren i dårlig lys.
#723 |
© All rights reserved
|
Nå må dere ikke blande hva politikere vedtar og hva som er administrasjonen sin jobb da. Det er politikere som vedtar budsjettet, kommunedirektør/rådmann kan kun komme med forslag. |
![]() |
![]() |
#725 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd #17Det hadde kanskje vært smartere å slå sammen flere små kommuner, enn at alle skal ha egen adm, rådhus mm.
#726 |
|
#727 |
|
Det er vel mye som tyder på at det ikke har vært supervellykket så langt. Vi merker godt konsekvensene av å ha blitt en del av en storkommune her vi bor, og de sliter like mye med økonomi og ressurser der. Noen av storkommunene blir jo også oppløst allerede, så jeg er ikke sikker på at det er den ultimate løsningen. Men jeg tror vi kunne samarbeidet mer om noen ting, og at det kunne vært flere fellesløsninger i stedet for at alle skal anskaffe alt på egenhånd.
#728 |
Medlem siden: Sep 2007
Den kommunen jeg jobber i er et kjempeeksempel på at det IKKE er noen bedre løsing. I alle fall ikke når jeg tidligere jobbet i en bra skolekommune, når er det en skikkelige dårlig skolekommune. Hadde det ikke vært for at jeg digger jobben min akkurat der jeg jobber så hadde jeg funnet en annen kommune å jobbe i. |
![]() |
![]() |
#729 |
|
Jeg mistenker at jobbkommunen din er bokommunen min, og er helt enig. Skolen har blitt merkbart dårligere.
#730 |
Medlem siden: Sep 2007
Ja jeg har en følelse av det jeg også. Jeg blir bare så sint på hvor dårlig det blir, og med nye folk som styrer så blir det heller ikke bedre. |
![]() |
![]() |
#731 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Det er en god del tjenester som generelt sett er bedre i små kommuner - de mindre kommunene har den fordelen at de har god oversikt - feks over tjenestebrukerne sine.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#732 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråd #17Hør. Hør. Fint og forståelig skrevet Pøblis. |
![]() |
![]() |
#733 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg jobber ikke i kommunen, men min tanke er mer på rådhuset, hver sin ordfører etter innlegget om fattig kommune som kjøper ordførerkjede til 150.000 kr...
#734 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Man kan ta og klone bydelsdirektøren i min bydel og spre henne som kommunedirektør til hele Norge. Snakk om grepa kvinnfolk!
#735 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gruffetråd #17Nattbuss som kjører fra 16-årig jente.
#736 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Det tror jeg de fleste her inne forstår - men i tilfellet med SPA, var det ingen som hadde luftet opplegget med politisk ledelse, og de fikk derfor ikke gitt noe input på at det fremsto umusikalsk å bruke penger de egentlig ikke hadde på "å sitte litt i fred" å diskutere oppføring på ROBEK.
#737 |
© All rights reserved
|
Det tror jeg faktisk ikke alle forstår, verken her inne eller ellers i samfunnet. Jeg blir daglig overrasket over hvor lite nordmenn vet om hvordan en kommune styres. |
![]() |
![]() |
#738 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Enig med deg. I tillegg til at folk sauser sammen hva som betales av kommune, stat, fylke og private. Og klager over hva "kommunen" tar seg råd til, når det gjelder alt mulig mellom himmel og jord, utbygging og rehabilitering av universitet, fylkesveier, parker, museer og mye annet som det er andre enn kommunen som står for (generelt, ikke i denne diskusjonen).
#739 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Det er jo ikke så rart at folk sauser dette sammen. Man skal være godt inne i byråkratiets hemmelige ganger for å ha full oversikt over dette. |
![]() |
![]() |
|
|