![]() |
#621 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #17Tror de fleste i Oslo og omegn er lei vinter og snø nå..
#622 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #17
Nuvel, det finnes nok av folk som blir støtt av språket hans, skal jeg hilse og si. #har lest kommentarfelt.
#623 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Kommer aldri til å forstå poenget/fordelen med åpent landskap og fri kontorplass 2 og 2. Skjønner jo at man får skvisa flere folk på mindre plass, men likevel. Jaja, ikke sikkert jeg jobber der når den tid kommer.
![]() |
#624 |
ctrl+z
|
Ja, det er vel sakt. Jeg gjetter likevel på at det er litt fremmedfiendtlig tonet.
#626 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg har jobbet i åpent kontorlandskap i snart 20 år, og tenker i grunnen ikke over at noe annet er mulig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-02-24 kl 12:50. |
![]() |
![]() |
#627 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Mye går jo på meg. Jeg med mine "vedheng" syns det virker helt pyton.
![]() |
#628 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gruffetråd #17Snø! Nå begynner det å nærme seg nok altså.
#629 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg ville gått mange runder med meg selv hvis jeg skulle bytte jobb og jeg fikk vite at jeg skulle sitte på cellekontor. Jeg stortrives i landskap. Der jeg jobber nå er det godt med møterom, stillerom og telefonbokser (sånne som My beskriver), så hvis jeg trenger noe annet enn landskapet så er det helt greit. Hvis jeg skal jobbe konsentrert, så tar jeg på headset, og det fungerer som signal på at jeg bare skal forstyrres hvis det er viktig.
![]() |
#630 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg har aldri sittet på lukket cellekontorer selv om jeg har hatt enekontor. Sist jobb var åpent landskap og nå deler jeg kontor.
![]() |
#633 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #17Elsker mitt kontor med dør. Nå har jeg akkurat sittet med lukkede øyne i fem minutter fordi jeg ble så sigen.
#634 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg har kontor med dør, men med glassvegger. Lite mulighet for å lukke øynene usett. Ikke at jeg lar det hindre meg. |
![]() |
![]() |
#635 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Gruffetråd #17Sier som Ulf Lundell: "Jag trivs best i öppna landskap".
#637 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråd #17Det er derfor jeg liker løsningen vi har gått over til nå, med aktivitetsbaserte, frie arbeidsplasser, hvor man kan sette seg i den stille sonen hvis man har behov for det. Da sitter man helt uforstyrret, selv om det er flere inne i samme rom. Og for meg, som jobber best hvis det skjer litt rundt meg og synes det er helt greit å høre litt samtaler og litt latter innimellom, er det fint å slippe å sitte et sted hvor man må være helt stille. Så har jeg muligheten til å sette meg der hvis jeg skal jobbe med noe som krever total stillhet og full konsentrasjon. Og skal jeg samarbeide med noen som jeg har behov for å diskutere med underveis, så kan vi sette oss nær hverandre i en av de aktive sonene, og slippe å tenke på at vi forstyrrer andre. Og nå som vi har prøvd det litt viser det seg at det ikke er så veldig mange som har behov for å ha det helt stille, for det er som regel ledige plasser i de stille sonene. De fleste ser faktisk ut til å foretrekke normale eller aktive soner.
#638 |
|
Det hørtes veldig funksjonelt ut. Og dyrt. |
![]() |
![]() |
#639 |
Semiaktiv
Tror det var den billigste løsningen. Grunnen er at vi med denne løsningen har færre plasser enn antall ansatte. Tidligere hadde alle en fast plass hver, i tillegg til at det var behov for flere møterom og stillerom, for både samarbeid/ad hoc møter, og ro. Og det var alltid mange tomme pulter, for det skjer aldri at alle sitter og jobber på kontorplassene sine samtidig. Folk er rundt på møter og befaringer og anlegg og hit og dit. Selv om alle riktignok har hver sin laptop, så betyr ordningen likevel færre skjermer, færre stoler, færre pulter, i tillegg til at vi greier oss med mye mindre areal. Tror vi har ca 75% dekning. Og mye av det som vi trengte egne rom til før, kan nå gjøres ved ordinære arbeidsplasser i egnet sone i stedet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-02-24 kl 15:21. |
![]() |
![]() |
#640 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi har faktisk et hvilerom også. Med en stol og en seng med masse puter og noen tepper. Det er lov til ta seg en pause i løpet av arbeidsdagen. Det er ledig/opptatt-skilt på utsiden, og jeg ser at det er i bruk jevnlig.
![]() |
|
|