|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#521 |
Leser
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
(Personlig er jeg faktisk mer spent på hva Nord Universitetet sier, enn hva Kjerkol sier)
![]() |
#522 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Trodde det var mer vanlig og anerkjennende å sammenligne/drøfte med forskning på høyere nivå, og at det ikke var så vanlig å referere til andre masteroppgaver i masteroppgaver.
![]() |
#523 |
kamerat
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet er helt normalt og ikke minst sunt å drøfte/sammenligne med andre masteroppgaver også, særlig hvis de har gjort dataarbeid.
![]() |
#524 |
Introvert optimist
|
Han har tilknytning til Arbeiderpartiet og stod på lista til bystyret i Stavanger for Arbeiderpartiet i to perioder. Fra 2007 og 2011. Lenke: https://www.dagbladet.no/nyheter/kje...bsurd/80857939
![]() |
#525 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet stemmer at det er gråsoner innen plagiatsaker. Uavhengig av hva som er tilfellet med disse to sakene, ville jeg bare ha sagt det, slik at evt studenter her inne ikke mister nattesøvnen totalt. Jeg har vært med på å varsle om plagiat flere ganger. Det skal mye til at vi gjør det. En setning her og der er ikke nok. Konteksten spiller også inn. Er det referert, men ordrett uten anførselstegn, f.eks? Det er jo likevel plagiat, men ses mildere på i starten på en BA enn i en MA oppgave, f.eks. Hvis vi opprettet sak, kalles studenten inn til en samtale og får forklare seg. Deretter sendes saken til fakultetet, og derfra til klagenemnda. Ett eller annet sted på veien får studenten tilbud om advokat også. Mange saker blir stoppet før de kommer så langt som til nemnda. Hva betyr det, i så fall? Som regel konkluderer vi da med at sitatpraksisen var dårlig, og et uttrykk for faglig umodenhet. Karakteren, som ble satt med utgangspunkt i at det ikke er plagiat, blir stående, men er da preget av at studentens sitering er dårlig, og karakteren blir jo deretter.
![]() |
#526 |
fri
|
Ja, men her bruker han helt tydelig sin profesjonshatt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg tror også at "mastersyken" er reell. For meg som jobbet mange år som lærer med god gammeldags cand.mag-grad (nå bachelor) ble lønnsforskjellene mellom meg og nyutdannede lektorer for irriterende å leve med. (Jaffal når jeg følte at jeg kunne vel så mye som dem om det meste i skolen. Sist redigert av rine : 22-01-24 kl 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
ctrl+z
|
Det ene utelukker jo ikke det andre? Å vise at en har oversikt over forskningsfeltet er viktig.
![]() |
#529 |
En som trener
|
Jo, men da kommer jo det med habilitet inn da, han har jo en klar interesse i at hans partis statsråd kommer godt ut av dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeStøre innkaller til pressekonferanse klokka 18.15. Lurer på hva han vil si? |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Librocubicularist
|
Ny minister?
![]() |
![]() |
#532 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeMan kan jo sammenligne med forskningsfeltet, men det er ikke det samme som å sitere de ordrett i funnene. Da vil man jo vise til… og med tydelig referanse.
![]() |
#534 |
En som trener
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDagbladet melder at han vil støtte Kjerkol og frede henne. Jeg håper ikke at det er sånn, men så veik og kjip denne regjeringen er så vil ingenting forundre meg. Erna har liksom satt standard i at om du ikke vil gå så må du ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeVel.
![]() |
#537 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeFor en bla bla pressekonferanse.
![]() |
#538 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
De lanseres da alltid etter at de er "godkjent av kongen i statsråd"? Utenfor slottet på en fredag.
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15 Sist redigert av Malama : 22-01-24 kl 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeEg tenker jo ikkje Støre er så urimeleg - det er noko med å avvente "dommen" frå universitetet.
Konten?
![]() |
![]() |
#540 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeKongen, det var da en merkelig skrivefeil...
![]() |
|
|