|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#481 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeOg "tekstlikhet"...
![]() |
![]() |
#482 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg har mest lyst til å grine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
maler
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg har begynt å lure på om det er mer uryddighet i livene til disse regjeringsfolka enn hos de fleste andre. En ting er det som gikk på pendlerleiligheter og som åpenbart er et kulturproblem - man sosialiseres inn i noe som bare finnes der og som aldri hadde blitt godtatt andre steder. Men om mange har et eller annet som ville ta seg dårlig ut når avisene finner det? Jeg har aldri skrevet en masteroppgave og vet ikke hva som kommuniseres om plagiering/tekst… men jeg vet jo at det jeg skriver påvirkes av det jeg leser. Jeg plukker opp formuleringer og reproduserer nok noe av det. Til nå har jeg tenkt at plagiering går på kopiering av resultater/tankegang/konklusjon og ikke enkeltsetninger. DET er jeg sikker på at jeg ikke ville blitt tatt på, men om det er noe annet i livet mitt som ikke hadde tålt journalister? Jeg aner ikke.
![]() |
#484 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeEg lurer på om det handlar om at ein må ha relativt spisse albogar for å komme i ein sånn posisjon? Ein må kanskje vere villig til å ta snarvegar for å ha tid til å vere i landsstyret i politikken og fulltidsjobb/ -studier ved sida av? Og at det siler bort ein del folk som ikkje gjer like mange umoralske val? Eg er ikkje sikker, men eg har tenkt litt på dette med å engasjere seg i politikk etter at eg har fått eit større innblikk i lokalpolitikk det siste året.
![]() |
![]() |
#485 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeBorch fikk D på oppgaven hun gjorde seg til tyv for i følge Aftenposten. Haha, altså! |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
intro
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Kjære vene - dette blir mer og mer pinlig. Og jeg tror du har rett, Input.
![]() |
![]() |
#487 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Noen som vet hva Kjerkol fikk?
![]() |
#488 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeSkjønner ikke helt hvorfor det er relevant hvilken karakter de har fått?
![]() |
![]() |
#489 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeBorch sin oppgave er virkelig langt over streken. Når det gjelder Kjerkhol så er jeg mer usikker. Det er vel ikke selve sitatene fra informantene som er like, men konklusjonene som trekkes. Det er snodig å formulere seg helt likt men en setning innimellom er noe annet enn å kopiere hele avsnitt. Det er tydelig at de har lest den andre oppgaven. Og det er ikke en setning man kan sitere den andre oppgaven på. Nei jeg ville vært meeeget forsiktig med å bruke samme formuleringer/setninger som andre i konklusjoner men jeg er fortsatt usikker på om det er nok til å sparke folk.
![]() |
#490 |
ctrl+z
|
Nei, der bikker det vel over i snoking og sladring for min del.
![]() |
#491 |
kamerat
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeKlipp og lim av andres tekst uten henvisning er ikke lov uansett. Det spiller ikke noen rolle at det «bare» er i metodedelene. Det er juks og plagiat
![]() |
#492 |
En som trener
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg spyr av Vestre og Raymond Johansen i TV2s avisrunde. «Vi er mennesker og gjør alle feil», «vi kan ikke kreve at politikere aldri går sent hjem fra en fest» blablablabla. :spyr: |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeInntrykket for oss andre blir jo da at de har så viktige posisjoner og jobber at det skulle bare mangle at de tok noen snarveier.
![]() |
#495 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeOg så tror jeg at Nokon har rett i sine tanker rundt hvem som når til topps i politikken - og på andre samfunnsområder, selv om det ikke gjelder alle, så gjelder det absolutt noen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Librocubicularist
|
Ser Mimir Kristiansson er inne på «mastersyken», særleg i Kjerkhol sitt tilfelle. Det er og ei plausibel forklaring.
![]() |
![]() |
#497 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg ser ikke noen stor forskjell på å jukse på masteren og å jukse med pendlerleilighet. Eller skatt. Eller andre handlinger diverse regjeringsmedlemmer er tatt på fersken i å utføre. Juks og utnytting er juks og utnytting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeSkal ikke se bort ifra at det er litt "moral licensing" ute og går også, i eget selvbilde er man et så godt og edelt menneseke (type: jeg ofrer meg selv og min tid for politikken) at man tillater seg selv å være umoralsk på noen områder i livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Nei, litt juks og bedrag, nasking og tafsing må jo være greit, særlig etter en god fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet med hvor en setter grensene for hva som er ok (Litt juks er greit) tror jeg ofte er ganske så miljøavhengig. For noen år siden var det flere i slekta som benyttet en vaskehjelp som arbeidet svart. (Skulle gjerne gjort det hvitt, men da blir det for dyrt vet du..) Jeg fikk spørsmål om ikke vi også ville leie inn henne, og da sa jeg jo hva jeg mente om den slags. Responsen ble snurting, og en nær slektning dro inn at jeg var jo ikke noe bedre da jeg tok gulvvasken hos bestemor da jeg gikk på ungdomsskolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|