|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#442 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Det departementet har virkelig vært belemret med en del «uheldige» statsråder.
![]() |
![]() |
#443 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg tipper de velger å ikke utnevne en ny.
![]() |
#444 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeAh, nei, nå ser jeg Støre sier til NRK at de skal ha på plass en ny i løpet av kommende uke.
![]() |
#445 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Tipper nei. Hilsen kulturfeltet. Vi er heldige akkurat nå da.
![]() |
#446 |
En som trener
|
Det tror jeg ikke finnes i SP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Personlig pessimist
|
Jeg synes ikke hun legger seg så flat, heller. Å kalle bevisst og gjennomført juksing «en feil», det blir nokså svakt i mine øyne. En feil kunne det vært om hun ved et uhell hadde glemt å oppgi kilde til en sitert tekst.
![]() |
![]() |
#448 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeNå har e24 oppdatert. Det har blitt kopiert fra 6 oppgaver, over 20 prosent av oppgaven er plagiert. Helt hårreisende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe20% er veldig mye, rart at hun ikke har lagt inn referanser?
![]() |
#450 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeNå er det jaktsesong på ministre:
![]() |
#451 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det hjelper jo ikke å legge inn referanser når du har kopiert teksten. Det er jo ikke som at hun har brukt fakta fra en annen tekst som bakgrunn for sin egen analyse, hun har klippet og limt. Og da vil hun knapt få oppgaven godkjent, selv med kildehenvisning. Så hun har åpenbart hatt til hensikt å la det framstå som hennes egne ord.
![]() |
#452 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeSer ut som Kjerkol har gått samme skrivekurs..
![]() |
#454 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeKjerkol har kopiert på en annen måte, ser det ut til. Der teksten er kopiert ser ut til å være i metodebeskrivelsen. Noe som kan indikere at de (hun skrev sammen med en medstudent) har kopiert noen andres fremgangsmåte, men ikke kopiert resultater av arbeidet. Men det er direkte avskrift av noen andres oppgave, det er det jo ikke noen tvil om.
![]() |
#455 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja tenk det. For en tragisk gjeng.
![]() |
#456 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHvis Kjerkol har like setninger i metodedelen, er det en helt annen sak enn Borch. Metodebeskrivelser må ofte være svært formulariske, og det er virkelig grenser for hvor mange ulike måter man kan formulere dem på. Avhengig av felt, selvfølgelig. Hvis det i tillegg er en referanse til metoden, mener jeg det er innafor.
![]() |
#457 |
Tatt på
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg blir så skuffet. Skjønner at det er fristende å kopiere når man finner noe som beskriver det man har tenkt å formulere, men da skriver man da om?
![]() |
#458 |
Librocubicularist
|
Einig!
![]() |
![]() |
#459 |
Sviiisj!!
|
Det ville sett veldig merkelig ut om om for eksempel valg av statistikk beskrives på mer kreative måter enn det som er vanlig. For eksempel. Det vil stikke seg ut og fremstå uprofesjonelt. Men dette må jo universitetet heller undersøke konkret.
![]() |
#460 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Joda, men ordrett og med samme skrivefeil? Jeg skriver master nå, det er fristende å skrive det likedan, men man gjør det ikke. Og om formuleringen er knallik så er det hvertfall mine egne skrivefeil.
![]() |
|
|