|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg hadde tillitt til Erna under korona, selv om jeg aldri har stemt Høyre. Jeg synes det er svært uheldig for partiet Høyre at dette har skjedd. Men hun må gå, hennes ansvar selv om det er Sindres skyld. De sa på NRK i går at det ikke haster siden hun ikke er i posisjon nå, og dette er jo kun partiet som bestemmer, så vi får vel se hva som skjer. Men i lys av dette er det jo noe underlig at en sittende minister fikk beholde setet sitt i regjering, synes jeg.
![]() |
#342 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Jeg syns det virker som en form for offentlig skittentøyvask er det det blir lagt opp til, eller hvertfall en offentlig gapestokk av Finnes, og det får jeg vond smak i munnen av. Det kunne Solberg stoppet, ved å gå av som leder.
![]() |
#343 |
Librocubicularist
|
Einig!
![]() |
![]() |
#344 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nemlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelOg jeg syns sammenlikningen med Wara er relevant. Begge ble sveket av partneren sin, og man kan gå ut i fra at begge ville kunne trenge tid til å fokusere på den livskrisen familien går igjennom. Om Wara hadde blitt hadde det blitt stilt spørsmål til hva han evt. visste, på samme måte som det spekuleres rundt Solberg nå. Jeg tror at om hun ønsker en fortsatt politisk karriere, så er det lurt å gå av, og heller komme tilbake senere. Hun er jo også tidligere beskrevet som snurt, hevngjerrig og lite villig til å ta personlig ansvar/be om unnskyldning, og det er kanskje et inntrykk det er lurt å ikke forsterke nå. Selv om jeg selvsagt mener at hun har rett til å være både rasende, hevngjerrig og snurt rent personlig i denne saken.
![]() |
#346 |
Yes, we can!!
|
Det fremgår jo helt tydelig av paper trail her at han bevisst har solgt seg ned for å skjule det han drev med. Det er hevet over enhver tvil at han 1) visste at dette hadde han ikke lov til (ref. intervjuet på Arendalsuka) og 2) at han har gått iherdig til verks for å lure både SMK, statsministeren og de som eventuelt kunne ønske å se ham i kortene.
![]() |
#347 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMen hvordan VET dere at han er kastet under bussen, og ikke selv har bedt/forlangt det? Fordi konsekvensene av hans handlinger er så dramatiske så føler han kanskje at det er det minste han kan gjøre, litt sånn «skulle bare mangle/få som fortjent?» Selv om det er dønn kjipt og ubehagelig å være «mannen som senker Høyre og ErnaStjerna og hva_har_du» så går det jo an å føle at man kan gjøre hva man kan for å bidra til å rette opp det man har påført andre?
![]() |
![]() |
#348 |
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg tenker at i denne settingen håper jeg ikke det er Finnes som får styre hvordan Høyre håndterer saken. Uavhengig av om han ønsker å kastes under bussen selv eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Glamorøs
|
Det vet man selvsagt ikke, men det høres jo ut som en skikkelig dårlig strategi, all den tid det ikke fremstiller Solberg som en spesielt sympatisk person. Og Finnes sin advokat virker klar for kamp, og de sier at tidslinjen får står for Høyres regning. Det blir litt for konspiratorisk for meg, altså.
![]() |
#350 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg synes det sier en del om hvordan Finnes blir omtalt av Høyre når pressen reagerer...
![]() |
#351 |
Peppy!
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg er uenig i sammenligningen med Wara. Han var sittende statsråd da det skjedde, og justisminister med en kone som skulle etterforskes og tiltales i en så spesiell sak. Det ville vært veldig uheldig at han ble sittende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
heimføing
|
Finnes Riksrevisjonen enda? Kanskje de kunne være instansen som kontrollerer politikerne. Da er det ikke opp til en minister å stole på de som bor i samme husstand, men revisorer som tar jevnlige rapporter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jeg vet ikke om jeg synes noe synd på Finnes som blir kasta under bussen her. Han fortjener kanskje ikke så mye lojalitet når han med åpne øyne har gjort ting som kan rasere karrieren til kona. Men jeg vet heller ikke om dette er den beste strategien for Erna. Det å være så ettertrykkelignådeløs med egen nåværende partner og tegne ham i et såpass drittalt bilde kan fort komme til å slå tilbake på Erna selv. Ufortjent eller ikke, det mangler noe på verdighet og «be the better woman» som kan endre folks oppfattelse av henne og gjøre henne mindre attraktiv som statsminister.
![]() |
#354 |
Glamorøs
|
Jeg ser hva du sier, og feministen i meg er delvis enig. Ser også at i regjering/utenfor er annerledes. Men tror saken hadde hatt en annen utvikling i pressen om hun gikk av. Helt uavhengig av kjønn syns jeg ikke det er særlig sympatisk å kaste partner offentlig under bussen, spesielt med felles barn.
![]() |
#355 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg tror Erna ryker nå, ass. Og at Henrik Asheim skal passe seg så han ikke får flekker på skjorta på veien. Jeg mener også at det er grenser for hvor lurt hun kan påberope seg å være. Det har kommet jevnlige drypp som burde ført til at hun gjorde den grundige sjekken hun har ansvar for å gjøre. Som statsminister er det grenser for hvor mye det er lov å lukke øya – ekteskap eller ei.
![]() |
#356 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette er nøyaktig det jeg har forsøkt å si nå, men med mange flere, og dårligere valgt, ord enn deg.
Helt enig.
![]() |
![]() |
#357 |
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelHadde jeg vært Høyre og ønsket Solberg som kandidat ville jeg vært forsiktig med å ende med å pushe «hun er lurt» så hardt at hun kan finne på å fremstå naiv. Det kler henne ikke som politiker og bidrar ikke til valgbarhet. Hett tips til kommunikasjonsavdelingen der altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelIkke sant, Maverick? Jeg synes det er så desperat taktikk at det brått tipper henne over på en side hun ikke er tjente med.
![]() |
#359 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelPoeng. Det er jo denne «hun er lurt» som er kraftig medvirkende til at jeg mener hun bør gå. Altså, jeg tror jo hun er lurt. Men tenker jo at så lurt burde man ikke få lov til å bli. Både hun og Huitfeldt hadde ektefeller med historie med aksjespekulering. Da har man selvfølgelig ansvar for å følge opp og ikke ha blind tillit.
![]() |
#360 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg antar at du mener Finnes når du henviser med initiialer i mange ulike former, men det er litt forstyrrende.
![]() |
|
|