Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-23, 08:50   #781
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ved frokostbordet spurte Lillesøster Storebror om han kunne følge henne i barnehagen. Og det svarte han ja til, og så ble det sånn!

Så herlig

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-08-23, 09:36   #782
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nåmmin. (Og ref den andre tråden: Jeg tror det å gi tenåringer småsøsken virkelig forebygger at man får lyst til å knørve dem helt. De er virkelig på sitt beste når de får være store for de små, altså! )

Gammel 29-08-23, 09:38   #783
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Prøver du på si at jeg burde gi etter for minstemor sitt mas om at hun ikke vil være minst, go la dem få en enda mindre en for å holde tenårene i sjakk på de til eldste ?

ikke for det, han som er tenåring ER jo en god'ing når han er aktiv storebror for minstemor da, men hun har nok mistet litt av sin småbarnssjarm, tredjeklasing som hun er. (og rimelig sta og trassig)

Gammel 29-08-23, 09:48   #784
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nåmmin. (Og ref den andre tråden: Jeg tror det å gi tenåringer småsøsken virkelig forebygger at man får lyst til å knørve dem helt. De er virkelig på sitt beste når de får være store for de små, altså! )

Ja, småsøsken har virkelig vært helt magisk her. Og ofte virker det som om alt jeg sier går inn det ene øret og ut det andre øret hans, men i sommer hadde vi en samtale som begynte med at han var redd for at de ikke kom til å ha en tett relasjon når de blir voksne, fordi han kommer til å flytte ut mens hun ennå er et ganske lite barn. Og da svarte jeg at det er han som må legge grunnlaget for det, og det gjør han ved å vise interesse når hun ta kontakt med ham, delta når hun invitere ham og sånne ting. Og akkurat det tror jeg faktisk er det eneste av det jeg har sagt det siste året som han også har tatt til seg, og det kan jeg leve med.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 29-08-23, 09:49   #785
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo heller satse på noen fettere og kusiner, kanskje, Malama?

(Det har mine fått - det er et akseptabelt substitutt. Alle unga kan uansett ikke få småsøsken, per def. )

Gammel 29-08-23, 09:51   #786
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

(Og kan jeg skyte inn: En av de fineste tingene med Montessori er aldersblandingen, og ideelt sett skal man ha dem samlokalisert fra barnehagealder til ungdomsskole. En perfekt Montessoriskole vil la ungdommene hjelpe til i barnehagen, sånn at de får oppleve magien ved å være stor (og nyttig!) for de minste, og de minste magien i å få henge med ungdommer.)

Gammel 29-08-23, 10:17   #787
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Å få følge med på nære søskenforhold er virkelig noe av det beste med å ha barn.

Og dette med blandet alder får meg til å tenke på speideren. Når man driver med idrett er man stort sett bare på lag med andre av samme kjønn og født samme år, mens i speideren foregår alt på tvers av kjønn og alder og det er veldig fint på alle måter.

Gammel 29-08-23, 10:37   #788
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jepp, speider, korps og kampsporter! Det har SÅ mange fordeler! Bare det å få gå fra å være "de yngste" til "de eldste"!

Gammel 29-08-23, 10:37   #789
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Det har mine fått - det er et akseptabelt substitutt. Alle unga kan uansett ikke få småsøsken, per def. )

Jepp, mine har to små fettere på hhv 5 mnd og 2,5 år, og guttungen på snart 16 er bare så fin med dem. Han blir veldig sjarmert av 2,5-åringen (som forguder tenåringen), og klarer ikke å si nei til noe han ber om.

Storesøster på 18 derimot, har aldri hatt interesse for småbarn, er bare måtelig opptatt av de små, men er til gjengjeld veldig glad i de eldre fetterne og kusinene sine. Tror ikke flere småsøsken hadde gjort noe positivt der.

Sist redigert av My : 29-08-23 kl 11:18.
My er ikke aktiv  
Gammel 29-08-23, 11:06   #790
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min yngste har utrolig glede av sine storebrødre, og storebrødrene har utrolig glede av sin lillesøster. Det der er det som gir meg - med god margin - aller mest glede i livet. Når man legger til store fettere på alder med brødrene, og slenger inn en kusine på alder med lillesøster, så er det en hel del idyll å ta av. (Det er selvfølgelig godt hjulpet av at alle de store er helt supre med de små.) Added bonus er at de store har venner og kjærester som har adoptert de små som familie.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 29-08-23, 12:16   #791
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min bror har nok i likhet me megsluttet å produsere sånne fettere og kusiner også, d er på alder med mine to eldste, og går under "venner" ikke "småsøsken" kategorien.

Men ja, jeg ser det jo med lille nevø, gutten min manns søster fikk for et par år siden, at det funker på samme måten ja. Bare at grunnet geografi så ser vi ham bare sånn et par ganger i året. På mannens side av familien kan det ligge tilrette for flere fettere og kusiner i årene som kommer, men geografien er ikke helt på vår side. Men det gir noen sommerferie-finheter da

Gammel 29-08-23, 12:18   #792
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jepp, speider, korps og kampsporter! Det har SÅ mange fordeler! Bare det å få gå fra å være "de yngste" til "de eldste"!

Jepp.

Har unger i begge leire der, eldstemann er eldst i korpset og av "de store" i speideren, minstemor er aspirant i korpset og begynner i speideren denne uken, de tar ikke inn under tredje klasse så hun er definitivt yngst

Gammel 29-08-23, 14:32   #793
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

En dag nærmere helg.

Gammel 29-08-23, 18:47   #794
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg var på en fagsamling i dag og det var både nyttig, gøy og koselig å møte fagfolk fysisk (og virtuelt) igjen. Det har skjedd alt for sjeldent etter skaden min i 2013.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-08-23, 22:03   #795
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mellomste skal ha faget «global politics» de neste to årene på IB og begeistringen var stor da vi oppdaget at den ene pensumboken hans allerede er i bokhyllen vår, siden den var min pensumbok for et år siden i studiet mitt!

En av yndlingsbøkene mine og greier! Ble nesten rørt jeg.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 29-08-23, 22:06   #796
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

En samtale med omtanke fra en jeg knapt har snakket med. Hen er vår kontaktperson hos en innkjøper.

Gammel 29-08-23, 22:26   #797
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Så kult, mave!

Gammel 30-08-23, 12:14   #798
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Den ene orkideen min kommer med hele tre blomsterstengler.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 30-08-23, 14:34   #799
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jobbmiddag om noen timer; deilig mat og vin!

Gammel 30-08-23, 19:17   #800
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sol, og foreløpig en dag uten regn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.