Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-23, 11:22   #621
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Foreløpig er det å køyre via Trondheim (Østerdalen) som er alternativ a, trur eg. Tenkjer eg legg endelig plan når eg et frukost på søndag. Mannen blir sendt på fly, slik at han rekk jobb måndag uansett, og vi andre har nokre dagar på oss.

Østerdalen og Trondheim er nok raskere js, og har dere noen dager på dere så åpnes vel mye veier opp igjen med omveier her og der antsr jeg

Gammel 11-08-23, 13:01   #622
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig er det å køyre via Trondheim (Østerdalen) som er alternativ a, trur eg. Tenkjer eg legg endelig plan når eg et frukost på søndag. Mannen blir sendt på fly, slik at han rekk jobb måndag uansett, og vi andre har nokre dagar på oss.

Du trenger vel ikke kjøre helt til Trondheim, det er vel raskere å kjøre fra Ulsberg til Oppdal, også Sunndalsøra? Eller Alvdal - Folldal - Hjerkinn - Dombås - Åndalsnes? Tror begge disse rutene skal være åpne, den siste er vel raskest (og uten ferge).

Sist redigert av My : 11-08-23 kl 13:08.
My er ikke aktiv  
Gammel 11-08-23, 13:25   #623
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du trenger vel ikke kjøre helt til Trondheim, det er vel raskere å kjøre fra Ulsberg til Oppdal, også Sunndalsøra? Eller Alvdal - Folldal - Hjerkinn - Dombås - Åndalsnes? Tror begge disse rutene skal være åpne, den siste er vel raskest (og uten ferge).

Nei, ikkje heilt til Trondheim. Men den retninga.
Folldal var stengt sist eg sjekka, håpet er at det opnar der innen søndag.

Gammel 11-08-23, 13:35   #624
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Leamus i venstre kinn.

Gammel 11-08-23, 14:12   #625
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikkje heilt til Trondheim. Men den retninga.
Folldal var stengt sist eg sjekka, håpet er at det opnar der innen søndag.

Ja, ser det nå, når jeg ser på riktig app, at det er stengt både i Folldalen og på Dovre et sted mellom Hjerkinn og Dombås. Men den første traseen jeg nevnte ser helt åpen ut da. Dvs den via Oppdal og Sunndalsøra (nesten litt ironisk, at man må kjøre via Sunndalsøra fordi det er den minst rasfarlige strekningen ).

Gammel 11-08-23, 19:20   #626
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.vredens-gnag.no/sivilfor...s-harde-skole/

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 11-08-23, 19:36   #627
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Spørs om vi havner på elbil raskere enn planlagt.

En elbil er jo ikke gruff da. Men årsaken er at å fikse den gamle Toyotaen ikke ble på de estimerte 20-30k, men derimot er tilbudet 47k og da er en 16 år gammel bil.... Litt mye penger å bruke på den kanskje.

Gruffet ligger i at dette byttet av bil ikke var planlagt helt enda. Det går greit økonomisk men det kom brått på.

Gammel 11-08-23, 19:46   #628
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Derfor fikk noen nødvarsel flere ganger: https://www.kode24.no/artikkel/derfo...gerer/80041344

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 11-08-23, 20:13   #629
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Betalte for parkering en dag på automat fra kl 09.16 til 10.13. Fikk regning fra kl 10.13-10.18. Brukte vel 5 min fra automaten til utkjøring.. Lurer på hvor mange minutter som er max å bruke?

Gammel 11-08-23, 21:42   #630
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

En elbil er jo ikke gruff da. Men årsaken er at å fikse den gamle Toyotaen ikke ble på de estimerte 20-30k, men derimot er tilbudet 47k og da er en 16 år gammel bil.... Litt mye penger å bruke på den kanskje.

Gruffet ligger i at dette byttet av bil ikke var planlagt helt enda. Det går greit økonomisk men det kom brått på.

Unnskyld at jeg spør, men er bilen verdt særlig mye mer enn det de skal ha for å reparere den? Tror jeg hadde bytta...

Gruffer over alt veiarbeid og omkjøringer og fandens oldemor som graver overalt i denne byen, og når de ikke engang merker av "nye" midlertidige bussholdeplasser i appen så man kan finne ut hvor og når.
Småproblemer, jeg vet.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-08-23, 21:43   #631
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Derfor fikk noen nødvarsel flere ganger: https://www.kode24.no/artikkel/derfo...gerer/80041344

Ja, men ingen av de stemmer for min del, så ikke vet jeg. Ikke flere sim-kort, ikke vært i flere politidistrikt, langt unna rødt område, til alle døgnets tider, noen ganger kun på tysk/engelsk osv. Men det blir sikkert ettergått nøye.

Gammel 11-08-23, 22:46   #632
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hadde ikke vært i tvil. Når slike ting først skjer blir det fort flere ting.

Gammel 11-08-23, 23:41   #633
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hadde ikke vært i tvil. Når slike ting først skjer blir det fort flere ting.

Det er en liten rekke med ting. Så ja, når det bikket fra 20-isjbtil faktisk 47 så blir det nok ny bil.

Det bare var ikke helt planlagt akkurat nå. Jaja.

Gammel 11-08-23, 23:49   #634
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Unnskyld at jeg spør, men er bilen verdt særlig mye mer enn det de skal ha for å reparere den? Tror jeg hadde bytta...

Gruffer over alt veiarbeid og omkjøringer og fandens oldemor som graver overalt i denne byen, og når de ikke engang merker av "nye" midlertidige bussholdeplasser i appen så man kan finne ut hvor og når.
Småproblemer, jeg vet.

Tviler på at den er verd noe særlig mer nei, så det blir nok ny bil. Litt vel mye å betale for en så gammel bil.

Og ny bil er jo sikkert kjekt det. Bare ikke det jeg hadde tenkt å.bruke tid på en uke før skolestart og eldste sin bursdag.

Men joda, når jeg bare får det litt på avstand blir det sikkert kjekt. Burde egentlig være glad for at vi har råd til å velge.

Gammel 12-08-23, 02:00   #635
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruffer over at ferien vår ikke ble som forventet, da bilen streiket, vi ble stuck i Gøteborg, bilen lar seg ikke fikse og mens alt dette skjedde kom mammaen min på sykehuset.

Heldigvis kom vi oss hjem med leiebil til slutt, men den må mannen min kjøre tilbake til Gøteborg med i morgen og så fly hjem søndag. Kav!

Nå er vi uten bil og mamma er kommet på korttidsopphold på sykehjem!
Jeg gruffer!

Gammel 12-08-23, 06:43   #636
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det var bedre gruff enn å måtte kjøpe ny bil. Vår virker til og med. Og er bil nr 2. Og bare blir å koste mer enn det var tenkt. For den skulle ikke streike nå.

(dumme meg innbilte meg sånn delvis at den skulle da i alle fall leve frem til du kontrollen neste år før den ble for dyr å fikse,men den hadde en egen mening)

Gammel 12-08-23, 11:05   #637
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taien!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-08-23, 11:34   #638
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gamle foreldre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 12-08-23, 12:58   #639
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så leit, Taien. Både ferien og mammaen din!

Gammel 12-08-23, 13:00   #640
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Så trist, Taien. Håper det går bra med moren din.

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.