Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-23, 09:54   #581
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil gruffe over Plantar Fascitt under foten, selv om et er en filleting i forhold til folk som har kroniske lidelser og kreft og hva har du. (Au, kan ikke stampe med foten en gang, når det er så vondt under hælen. )

Jeg kan medgruffe over plantar fascitt. På grunn av det kan jeg ikke lenger gå barfot og mange fine sko er gitt bort til bedre hjem.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 09:56   #582
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gruffe over Plantar Fascitt under foten, selv om et er en filleting i forhold til folk som har kroniske lidelser og kreft og hva har du. (Au, kan ikke stampe med foten en gang, når det er så vondt under hælen. )

Uff, det er veldig lov å klage over. Det er så vondt og så begrensende, og veldig tilfeldig hva som hjelper, om noe i det hele tatt. Jeg har hatt flere runder og er virkelig redd for å få det tilbake. Håper det går over for deg også!

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det har da ikke med det å gjøre? Enhver dom ikke er rammet er da glad for det? Tenker du det er lurt at potensielt halve befolkningen får 12-13 varsel døgnet rundt hver gang det er kritisk fare ett eller annet sted i landet? Rasfare i Aurdal skal gi varsel i området Stavanger til Møre og Geilo. Orkan i Bodø skal gi varsel til alle mellom Røros og Kirkenes. Jordskred i Asker skal gi varsel til alle mellom Kragerø og Lillehammer. Døgnet rundt, mange ganger. En del folk har alt begynt å skru av varselet. Det er problematisk, synes jeg, og jeg ser ingen grunn til å skjerpe meg for å påpeke det.

Hvordan gjør man det på iPhone?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 09:58   #583
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Litt gruff om systemer som ikke virker. For meg er det bare komisk. Men det trenger ikke være det for andre.

På legesenteret blir jeg konsekvent ropt opp som "XXXX", etternavnet jeg hadde som gift. Jeg skiftet til "YYYY" i 2013 eller noe slikt. Fastlegen er ikke noe problem, hun bruker fornavnet. Men på laben, er det alltid "XXX" Og jeg ler jo bare, for jeg vet at roper de det navnet, så er det jo bare ekskona som heter det samme i hele trøndelag, så ser jeg ikke henne på venterommet, så er det meg.

Og de prøver desperat å forandre det, med 1 gang i mnd forandrer det seg tilbake, når det kobler opp mot folkeregisteret. Og fastlegen river seg i håret og de har visst en del litt vanskelige situasjoner på grunn av dette.

Fastlegen skylder på helseplattformen, ettersom hun tror det systemet ligger og presser mot deres system. Og jeg måtte le da hun utbrøt "Og det blir over mitt lik at vi går over til helseplattformen her, DET SKJER IKKE"

Så jeg får bare fortsette å bli ropt opp som "XXXXX". Det rare er at ungene ligger som "YYYYY", de skiftet etternavn samtidig som meg.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 10:00   #584
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Håper mamma sin lege ikke har sagt det samme, at det er over hans lik at de innfører helseplattformen her, for de har vel gjort det. Og helt uventet døde han nå denne mnd. (69 år gammel)

Gammel 10-08-23, 10:05   #585
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns dette svaret til Ernas tull om regn på vestlandet vs. østlandet var veldig gøy og god.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 10:11   #586
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Syns dette svaret til Ernas tull om regn på vestlandet vs. østlandet var veldig gøy og god.

Fantastisk!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 10:14   #587
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan gjør man det på iPhone?

Vet ikke, for jeg har ikke gjort det.

Gammel 10-08-23, 10:21   #588
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Håper mamma sin lege ikke har sagt det samme, at det er over hans lik at de innfører helseplattformen her, for de har vel gjort det. Og helt uventet døde han nå denne mnd. (69 år gammel)

Hehe.
Kommunen har innført det, samme har St.Olavs og lokalsykehuset er vel rett rundt hjørnet. Men fastlegekontoret er privat, så de bestemmer det selv. Og tror ingen av fastlegekontorene her vurderer det en gang.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 10:26   #589
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne skrudd av varslene på tlf til Storebror. Han trenger ikke mer angst enn han har allerede.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 10:56   #590
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hahaha, fantastisk!

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 11:13   #591
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk! Akkurat slike ting og slike folk som gjør at jeg bare elsker internett.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 11:25   #592
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Medgruffer. Det er skitvondt, og jeg kjenner meg som en 90-åring hver gang jeg skal reise meg opp eller gåned en trapp. Et problem er at PF-en begrenser mulighetene mine til å trene, noe som er essensielt for å fungere og bli friskere med tre andre plagsomme lidelser/diagnoser.

Menmen. Det er flom og uvær, matkøene vokser, og barna i Afrika sulter, så jeg skal ikke syte altfor mye mer.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 12:06   #593
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er opptatt av beredskap, og syns det er helt KRISE at et så viktig system er så helt koko bananas, og at de ikke har visst det!

Dette. Det er jo helt tydelig at systemet ikke virker, så greit med en test så får vi håpe det fikses.

Nødsystemer som ikke virker har det forøvrig andre steder også. Sa vi var i Houston i sommer fikk alle fire i huset en melding på telefonen med «gas leakage”. Og det var det. Gasslekkasje i Houston er jo potensielt veldig farlig, så vi ble jo en smule urolige. Senere viste det deg at lekkasjen var en mil borte. Og viste seg å være 100 meter fra huset til et annet vennepar. Noen som hadde kuttet et gassrør i bakken. Men alt for langt fra oss til at vi skulle fått det. Og flere timer etterpå folk vi en oppklarende melding.

Der bruker de også varslingen til amber alerts, og det er skremmende hvor mange barn som forsvinner/kidnappes der.

Gammel 10-08-23, 13:12   #594
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ønsker meg en gafling av innlegg som handler om pålitelighet i varslingssystemer! Går det an å plukke ut enkelte relevante innlegg fra en tråd og sette de sammen til en ny?

Gammel 10-08-23, 13:21   #595
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

om det ikke gafles, så kan vi jo i alle fall gå over til å gruffe over andre ting her, og heller ta beredskaps-samtalen om varslings-systemer og dess like evt i egen tråd. Dersom d et ikke bare dør ut det også som tema da?

Jeg synes denne dagen går så sakte.

Det er jo fint på sitt vis, jeg får gjort mye og hr krysset av flere punkter på listen min i dag enn noen dag før i uka.
Dels skyldes det også at jeg faktisk sto opp tidlig og kom meg tidig på jobb så jeg har vært her siden halv åtte. Så jeg har full dag om et par timer.

Men et par timer! Hallo, jeg føler meg ferdig for dagen ! Jeg har gjort nok. Jeg vil ha helg

Bare torsdag sier du? Jeg vi ha helg!!!!

Min følelse av kontroll over dager og uker er rett og slett ute av balanse, jeg er delvis i feriemodus, men jeg har snart jobbet i to uker etter ferien jo. Og jeg lengter allerde etter neste.

Gammel 10-08-23, 13:37   #596
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

om det ikke gafles, så kan vi jo i alle fall gå over til å gruffe over andre ting her, og heller ta beredskaps-samtalen om varslings-systemer og dess like evt i egen tråd. Dersom d et ikke bare dør ut det også som tema da?

Jeg skulle gjerne snakket mer om det, men blir litt rart uten å få med innleggene her, siden det bygger på det.

For å holde meg til trådtema så kan jeg gruffe litt over at jeg har fått nye og uvante evner til prokrastinering, og det passer så dårlig!

Gammel 10-08-23, 13:46   #597
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg venter på en pakke fra fedex, og aner ikke om jeg kan stole på anslått forventet levering, eller om de bruker lokal tid. I tillegg er det langt utenfor arbeidstid, og jeg har andre planer i kveld.

Gammel 10-08-23, 13:54   #598
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg skulle gjerne snakket mer om det, men blir litt rart uten å få med innleggene her, siden det bygger på det.

For å holde meg til trådtema så kan jeg gruffe litt over at jeg har fått nye og uvante evner til prokrastinering, og det passer så dårlig!

Ser den, ja, gafling hadde vært fint

Jeg jeg har bare FORTSATT gode evner til prokastinering jeg.

Det er en grunn til at jeg i dag strøk det øverste punktet på to do lista for uka. Og tok tak i det andre. Og fortsatt har utsatt å følge opp det tredje (altså, jeg sendte en mail forrige uke, jeg bør bare purre snart...)

Jeg har gjort mye annet lenge NEDE på to do lista mi da, i det minste
til mitt forsvar er den heller ikke organisert helt i prioritert rekkefølge etter deadline, men likevel...

På hjemmebane prokastinerer jeg husarbeidet så ekstremt, og om en uke har eldstemann bursdag så vi fr gjester, så jeg bare MÅ ta det nå i helgen

Gammel 10-08-23, 15:37   #599
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruffer over at hele huset for øyeblikket stinker skittent do og gammel urin. Vi har nemlig en eldre mann boende i en hybel i underetasjen. Han har do i fellesgangen nede i kjelleren, men jeg tror den doen aldri har blitt vasket. Han bruker derimot å lufte ut ved å åpne dodøra og ytterdøra, men da siver jo lukta ikke bare gjennom hele kjelleretasjen, slik at jeg noen ganger ikke orker å gå inn på vaskerommet eller i kjellerboden, men nå også hele to etasjer opp til yttergangen vår. Æsj, altså. Egentlig er det jo tragisk at han bor så uhygienisk, men han vil ikke ha hjelp fra kommunen, så da må vi naboer lide. Akk, ja ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-08-23, 18:00   #600
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok meg selv jeg bør gruffe over.
At jeg ikke lærer.
Å dra innom nærbutikken etter jobb, når alle curlingforeldrene også er der med slitne barnehagebarn. Nei, jeg vet jo at det mister jeg nesten livsmotet av.
Gørrslitne, sure og bråkende unger som foreldrene har null kontroll på der de suser med handlevogner og sneier både gamle damer og sjokkselgere og frukttorg. Og pappaen ler litt for seg selv og mumler noe om sin utrolig festlige datter som har sånn schwung på å kjøre handlevogner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.