![]() |
#561 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #15
I vår familie, i en ikke-rammet kommune som på det tidspunktet var grønn på alle typer fare (nå er kommunen gul på muilig skred) fikk EN av fem telefoner varsel. Vi skulle ikke hatt varsel, men en fikk. Han var på det tidspunktet på 4G ikke på wifi, vi andre ar hjemme men han var ute på pokemontur.
#562 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Nei, det er ikke så enkelt. Hos oss fikk mannen varsler, ikke jeg. Vi befant oss begge i Oslo, Max 2 km fra hverandre. |
![]() |
![]() |
#563 |
Drømmer
|
Enig. |
![]() |
![]() |
#564 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg er opptatt av beredskap, og syns det er helt KRISE at et så viktig system er så helt koko bananas, og at de ikke har visst det!
#565 |
ej ikke møjkets heije
|
Varselet som gikk av hos de to var mens vi alle 4 var hjemme. På nøyaktig samme sted. Men de to andre har vært utenfor Oslo fylke i det siste, så jeg lurte på om systemet "husket" tidligere basestasjoner.
![]() |
#566 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Dette blir jo veldig sånn at det er ingenting man kan klage over hvis man alltid skal se ting i perspektiv. Folk i Norge som mister husene dine må heller være takknemlig for at de gjør det i landet med verdens beste naturkatastrofeforsikring, hvor de får hjelp til evakuering og garanteres et sted å bo til de kan flytte hjem igjen, uansett hvor lang tid det tar.
![]() |
#567 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg vil gruffe over Plantar Fascitt under foten, selv om et er en filleting i forhold til folk som har kroniske lidelser og kreft og hva har du.
#568 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Det har da ikke med det å gjøre? Enhver dom ikke er rammet er da glad for det? Tenker du det er lurt at potensielt halve befolkningen får 12-13 varsel døgnet rundt hver gang det er kritisk fare ett eller annet sted i landet? Rasfare i Aurdal skal gi varsel i området Stavanger til Møre og Geilo. Orkan i Bodø skal gi varsel til alle mellom Røros og Kirkenes. Jordskred i Asker skal gi varsel til alle mellom Kragerø og Lillehammer. Døgnet rundt, mange ganger. En del folk har alt begynt å skru av varselet. Det er problematisk, synes jeg, og jeg ser ingen grunn til å skjerpe meg for å påpeke det.
#569 |
Drømmer
|
Heller varsel til alle enn ingen varsel ja. Nå har de fått testet det og forhåpentligvis fungerer det bedre neste gang. |
![]() |
![]() |
#570 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg er på ingen måte beroliget av svaret på saken heller. Det er litt sånn oupsideisi, ja, det får vi jo se litt på.
#571 |
Borte
|
Enig.
#572 |
Drømmer
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg har fortsatt ikke fått varsel, ville heller hatt ti enn ingen, vi bor et sted hvor svært mange er evakuert, det er en drøss av kjæledyr som ikke får være med på hotellene som er satt opp som steder å evakuere til, og det er ikke bare bare å få plassert de dyrene i tilllegg er selvsagt folk bekymret for husene sine og for eiendelene sine. Det er fryktelig synd varslene ikke fungerer men son sagt ønsker jeg heller mange enn ingen uansett hva det gjelder. |
![]() |
![]() |
#573 |
Det er fint at vi kan gruffe over andre ting
#574 |
Håååååper noen tar det litt alvorligere et sted i systemet
#575 |
Drømmer
|
God bedring. |
![]() |
![]() |
#576 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg er også sjokkert og drittlei av klagene på nødvarslene. Det er dessverre ikke bare Oslo-folk (hvem nå den betegnelsen er ment på).
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#577 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, litt interessant det Tjorven. Hos oss fikk tre av fem varsel, hvorav to med lyd og en bare på skjerm (muligens vibrering, det ville jeg ikke merket siden den lå i veska). To fikk ikke varsel i det hele tatt. Vi var alle i samme by, forholdsvis nært hverandre, og ingen har reist utenfor kommunen den siste tiden. De to som ikke fikk melding har litt eldre iPhone, av de som fikk melding er det to litt nyere iPhone, og en forholdsvis ny Samsung. Vet ikke om det har noen betydning.
#578 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg jobber med et veletablert system innenfor beredskap, og det er jo bugs, feil o.l innimellom, noe det er på de aller fleste store systemer som skal snakke med andre systemer.
#579 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg tror du kan være ganske trygg på at det ikke er holdningen hos de som jobber med å utvikle, implementere og tilpasse dette systemet.
#580 |
Glamorøs
|
Enig.
Men det var ikke varsel til alle. Det var varsel til et random utvalg mennsker på et random utvalgte steder.
Altså, dette er ikke fullstendig nyutviklet. Mange land bruker slike systemer og har gjort det siden mobilens inntog og får det til helt fint.
|
|