|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaNettavisen-tittelen er helt hårreisende, selvsagt. Jeg er likevel uenig i at det er pressen som må skjerpe seg, det er noen få redaksjoner.
![]() |
#322 |
Borte
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaEr det bare jeg som får grøsninger av parallelllen til Trump, «Fake news» og aktiv bruk av alternativer til sannheten? Durek HAR jo sine egne kanaler, og en helt egen agenda. Hva er det egentlig som har blitt skrevet av mediene, spekulative overskrifter til side, som ikke er formidlet av kilden selv?
![]() |
#323 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg har ikke sett skup-intervjuet, men jeg har lest Märthas tilsvar, som jeg faktisk syns er ganske godt. Det ER et "asshole move" å lese opp Dureks beskrivelser av deres sexliv, og temmelig spekulativt. Det går an å omtale det uten å sitere, tenker jeg.
![]() |
#324 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Märtha Louise og media
Nemlig! Han er jo fullstendig løs kanon på dekk. Det hadde vært underlig å ikke nevne det med et ord, lizzom.
Som det vel er blitt kommentert på her tidligere, hun har ikke noe i mot oppmerksomhet. Hun vil ha sin del av den tydeligvis. Det hun derimot IKKE vil ha er kritikk. Alt skal være stryking medhårs og klapping i hendene og begeistring over alt hun gjør.
![]() |
#325 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og mediaÅ tro at en kan lage podkast som bare er ment for lytterne i USA som har valgt å høre på og at ikke dette skal komme ut i Norge synes jeg er vel naivt når en er prinsesse i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg synes det virker som hun vil ha i både pose og sekk. Jeg klarer ikke å ta henne seriøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet var jo mange år siden. Jeg syns de burde la det ligge, selv om det er i og for seg med på å tegne opp bildet av ham som alternativ-nutcase, sammen med mye annet (anbefaler å lete opp episiden av Crazy rich asians, eller hva den heter, der han plutselig dukker opp og er "sjaman" for disse styrtrike gærne kvinnene, luller og aaaah-er litt, snakker litt med åndene, og så forteller kunden at problemet hennes nok er at hun er alt for snill, hun bare gir og gir av seg selv, sånn at hun nok blir helt utslitt av det.
![]() |
#328 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg syns hun har et poeng, det er nok av annet Durek har sagt og gjort de kunne valg som tema, det er jo helt klart ikke noe hun var enig i skulle publiseres, så vidt jeg husker ble podcasten avpublisert etter svært kort tid. Og hvorfor syns Mads Andersen at det var noe å spørre om ? Jeg syns den siste glippen jeg fikk med meg var mye mere relevant. Og hvorfor kan man ikke høre på henne i forhold til at hun faktisk har stått i stormen svært lenge. Jeg syns det kunne vært interessant å høre hvorfor hun er så aktiv på sosiale medier selv, og hvorfor både hun (og Ari) har gått med på å lage (så mange) dokumentar serier ?
![]() |
#329 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg bare rett og slett orker ikke følge med på de to. All medfølelse går til barna hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg er litt der jeg også. Nå har jeg riktignok aldri brydd meg veldig hardt om de kongelige, og leser ikke kongestoff. Men får litt samme følelsen som jeg etter hvert fikk med Sven O Høiby (uten sammenligning for øvrig). Medfølelse med de nærmeste. Både Märtha og Durek gjør og sier mye rart, men uthenging og latterliggjøring er aldri greit. Saken blir mindre og mindre interessant jo mer det glir over fra journalistikk og nyhetssak til tabloid grafsing. Det er vondt og pinlig å se på at jo mer desperat hun prøver å redde seg opp av myra, jo dypere synker hun.
![]() |
#331 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg mener ikke at alt pressen gjør og har gjort og skrevet om henne, er riktig og bra, altså.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
heimføing
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaEnig med Pøblis når det gjelder totalen med prinsessa og sjarlatanen. Men også litt enig med Tallulah når det gjelder opptredenen på skup-konferansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet er dumt at hun ikke klarer å skille på tingene. Jeg har stor forståelse for at det presseoppbudet hun ble utsatt for som tenåring og ung voksen var altfor mye. Det mener jeg hun er i sin fulle rett til å kritisere. Men det som skjer nå - med en kjæreste som kommer med ganske rabiate uttalelser - da holder det ikke å skylde på pressen.
![]() |
![]() |
#334 |
|
Dobler denne oppsummeringen. Hvordan skal nå dette gå fremover? Det kan ikke være lett for noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Shake it out!
|
Enig i det. Men i voksen alder så velger både hun og barna å leve i rampelyset, og da må man tåle kritikk og ikke bare forvente applaus.
![]() |
#337 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDa han ble hardt skadet, så forsvant han helt fra nyhetsbildet. Det går an, selv om interessen for ham fortsatt er ENORM.
![]() |
#338 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJepp. Man kan velge å skjerme seg selv fra media om man synes det er en belastning. Man trenger ikke å stille opp på intervjuer og hva har du, selv om media skraper på døren. Man kan jo ikke styre alt - en eller annen «avis» trykket vel nettopp et AI-intervju med Schumacher, men man kan gjøre ganske mye for å verne om privatlivet sitt.
![]() |
#339 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Märtha Louise og mediaOg pga det AI- intervjuet med han skulle kona gå til søksmål mot avisen leste jeg ett sted i forrige uke.
![]() |
#340 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Märtha Louise og mediaHun fortsetter jo å leve av å eksponere seg selv, og har tydeligvis ikke noen problemer med å sende døtrene sine ut i det samme. Så totalen kan umulig være så ille, da hadde det vært lurt å trekke seg helt ut. Men det tjener man jo ikke noe penger på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|