Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-23, 23:25   #341
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

I morgen er det to uker til konfirmasjonen. Og jeg er fremdeles litt vel avslappet. Men vi er i gamg med hagen da, det er motiverende å ha konfirmasjonen som mål. Og det må bli fint vær! Ellers dåner jeg. 37 har bekreftet at de kommer, det går finfint på restauranten og litt mindre fint hjemme til kaffe og kaker. Hvis det regner.
Ellers er ikke mye ordnet. Jeg har laget kahoot da. Og tenkt på kaker. Det er da noe.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 23:41   #342
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri laget en kahoot i mitt liv. Hva trengs av lisenser og tilganger for å kunne lage en kahoot, egentlig?

De fleste tilstede har mobil, så vi kunne evt laget en sånn.

Vi skal ikke ha noe hjemme så hagen får ikke akkurat høy prioritet, men rent og ryddig hus er jo greit å ha. Det får vi ikke. Men renere og ryddigere i alle fall da.

40 har svart ja, inkl oss fem, og 5 har ikke svart og jeg prøver å tegne bordplan og ingenting går opp.

De ørten meterene med hvit duk vi har forsøkt mellom 3 hus etter barnedåpene ser ikke ut til å kunne brukes da bildene er 80 cm og dukene er 140 så da må jeg til med papir tror jeg.

Gammel 22-04-23, 00:21   #343
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Malama: Husker ikke, men du lager fort en kahoot, er ikke vanskelig.

Gammel 22-04-23, 07:53   #344
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Google ga meg svaret, 1200 kr i året om det et max 25 deltagere, så 2000 i året for inntil 50 som vi i så fall trenger denne ene gangen. (Også trenger vi det ikke igjen før om tre år og da med trolig mer enn 50 for det er en fellesfest med to konfirmanter.)
Gratis-versjonen for inntil 10 brukere funker ikke helt.

Vi får se hva tiden strekker til.

Nå stresser jeg mest med at jeg har glemt å bestille kakebilde og butikken jeg trodde jeg kunne hente det på lokalt er nedlagt/sluttet med slikt så jeg må bestille.

Og det er to uker. Og jeg har glemt det.

Gammel 22-04-23, 09:00   #345
Malama

Malama sin avatar

Standard

Hvem andre klarer dette?

Bytte plass på to siffer i sitt eget telefonnr ?

Kan forklare de uteblitt svarene. De fleste har svart når de fikk den. Eller når de snakket med min mann.

Men min tante har sendt svar til det første nummeret og lurer på om hun kan ha bommet på et tall. Jeg sjekker.

Jeg har skrevet 34 i stedet for 43.

Av alle ting jeg klarer å rote til!!!

Jaja, de aller fleste har ikke oppdaget det, men jeg mangler svar fra 6 personer. Eller 5 nå da etter at jeg har gått avklart min tante.

Må sende en beklagelse til de andre....

Gammel 22-04-23, 09:03   #346
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fort gjort, Malama! Godt du oppdaget det nå. Kan du ikke bare høre vennlig med de som ikke har svart, fordi du må beregne mat?

Jeg funderer på om jeg skal droppe bildekarusell. Har noen fysiske bilder jeg setter på bordet som pynt (i ramme) og lurer litt på om det holder.

Vi må ordne duk og servietter, kanskje noen lys. Bordplassering tar vi spontant på fredagen.

Gammel 22-04-23, 09:35   #347
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jepp, skal høre vennlig med dem for å beregne hvor mange bord vi trenger.

Maten blir nok "altfor mye" og kskebordet like så. Snakka med mamma i går og vi er oppe i 10 kaker og 5 desserter, da dropper jeg trolig is og muffens ellers er vi på 11 og 6.. og altså ca 45 folk. Eller 40. Avhengig av de svarene. Som jeg nok får i løpet av dagen.

Pga antallet vil jeg helst ha bordplanen klar før fredagen så jet vet om det blir en E eller en U, og hvor mange bord i hver arm og at jeg får plassert folk sammen med folk de vil trives sammen med. Noen kjenner ikke hverandre. Og noe usikker på hva jeg gjør med ungene. De sånn halvstore. Samle dem eller sammen med foreldrene. Tror med foreldrene til mat så er det mer fritt frem å bytte plass (eller dele oåå bordene?) Til kaffi. Vi får se.

Bildekarusell har jeg sånn delvis tenkt enten som del av talen min/vår eller bare sånn ellers. Mamma og pappa lager album av ham som blir liggende på gavebordet.

Et par uavklarte punkt er det fortsatt. Inkl hva vi egentlig skal gi ham. Altså. Det blir penger, men hva.

(Speliset på pc vi og han i vinter, så det er ikke aktuelt å gi nå.)

Gammel 22-04-23, 10:48   #348
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte også på Kahoot, men de tre eldste av gjestene kommer i så fall ikke til å delta og da synes jeg det blir ekskluderende å velge noe jeg vet ikke alle blir med på. Har vurdert quiz på papir i stedet, men lurer på om vi rett og slett lander på å ikke ha noen ting.

Vi har fått samlet bilder til bildekarusell da, så da er det gjort.

Gammel 22-04-23, 11:21   #349
Malama

Malama sin avatar

Standard

Har en gjest eller to som kanskje ikke ville blitt med også ja, så det er grunn god nok.

Gammel 22-04-23, 13:56   #350
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det blir ingen kahoot her, det ville bare bekreftet at nesten ingen kjenner konfirmanten.

Mangler fortsatt å legge til musikk til bildekavalkaden.
Bordplan må lages, men det er fortsatt tre stk som ikke vet om de kommer og to av de kan virkelig ikke sitte i nærheten av en av de andre gjestene (A). De må sitte med noen de kjenner, men det er ikke lett når jeg vet at de færreste vil sitte i nærheten av A.

Det hadde vært mye enklere om vi bare hadde hatt normale familieforhold, og dette er faktisk den enkleste av konfirmasjonene jeg har hatt siden vi foreldre fortsatt er gift.

Konfirmanten mangler sko. Han vil ha Jordans, men de fargene som er aktuelle er ikke å få tak i.

Beregning av mengde mat synes jeg også er vanskelig. Jeg skal lage maten selv så jeg må snart finne ut av det.

Gammel 22-04-23, 14:00   #351
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Kahoot utgår her også. I tillegg til at nesten ingen ville kunne svart, er jeg også traumatisert av sånt fra jobben som lærer.

Tale nekter konfirmanten og bildene fra oppveksten er i fars besittelse. Jeg tror vi skal være glade for at det blir selskap, jeg.

Gammel 22-04-23, 14:52   #352
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også tenkt på dette med hvem som kjenner konfirmanten. Hele mannens familie bor jo på vestlandet og vet nok egentlig veldig lite om konfirmanten så så fremt ikke spørsmålene er sånt som ingen kan vite (og det blir jo ikke så gøy hvis hele quizen bare er en gjettekonkurranse) blir det fort urettferdig. Så som sagt heller jeg mot å ikke ha quiz i det hele tatt. Jeg har uansett ikke opplevd noen form for underholdning, quiz, sang eller annet i noen konfirmasjon så ingen kommer til å savne det.

Det var tilbud på Pepsi Max på Meny i dag og siden streiken er over benyttet vi anledningen til å kjøpe et par åttepakninger så da har vi en del. Trenger Cola (både med og uten sukker), Mozell og et par andre sorter for litt variasjon.

Gammel 22-04-23, 19:48   #353
Malama

Malama sin avatar

Standard

Quiz ville i stor grad favorisere min side av familien så det taler også mot.

Nei. Det får bli bilder også tale. Det får holde.

Gammel 23-04-23, 11:00   #354
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har funnet bilde til invitasjon. Stikker innom Elitefoto på lørdag og lager. 18-åringen har deltidsjobb der og det er tilbud kommende uke.

Gammel 24-04-23, 15:23   #355
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Har prøvd bunad på lillesøster og meg. Det viser seg at begge kan bruke bunaden til konfirmasjon og 17. mai. Pusting er oppskrytt, sant? Har talt bunadskjorter og skal skylle opp og stryke i løpet av de nærmeste dagene.

Har kjøpt og fraktet brus og duker/servietter til stedet. En kake er bestilt, resten blir bakt av venner og familie.

Må ta en ekstra sjekk på maten, for plutselig skulle konfirmanten invitere to venner. Også må vi gjerne handle inn noe saltsnacks og kanksje noe godteri til ungene, det er jo lørdag.

Har også sendt advarsel til alle gjester om at vi skal ha selskap midt i løypa for Bergen City Marathon som går samme dag. Sannsynligvis har alle passert vårt sted i god tid før vi kan vente gjestene som kommer fra seremoni ca kl. 14.

Mannen prokastringerer tale, men jeg tror egentlig at jeg skal overlate den til han - og evt. skyte inn et par poeng dersom han glemmer noe.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-23, 22:33   #356
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Har kjøpt gjennomsiktig plastglass som jeg skal bruke stensiler på, en slags velkomstskilt.
I tillegg har jeg kjøpt heliumtank til ballonger, jada, vet det er overdådig, men da eldste ble konfirmert var det covid, jeg var midt i kreftbehandling, jeg hadde så vidt hår, og så skulle jeg opereres dagen etterpå, så denne gangen slår jeg på stortromma!

Vi har også fått forslag på meny til buffeten vår, må redigeres litt, men mye digg!

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 09:02   #357
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

I går rundt midnatt ble fotoboken endelig bestilt! La ikke all verdens arbeid i design og sammensetning men mange timer arbeid å gå igjennom bilder fra 2008 for å plukke ut.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 10:15   #358
millact

Standard

Det er mye jobb, ja, med fotobok. Organiserte bilder godt da jeg laget til storesøster i 2020, så denne gangen bør det gå mye raskere. Tenker jeg lager i sommer slik at jeg får endel nye bilder også.

Gammel 27-04-23, 11:40   #359
millact

Standard

30% på dresser på Dressmann, så tenker vi skal ut og kjøpe på lørdag.

Gammel 28-04-23, 08:24   #360
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

30% på dresser på Dressmann, så tenker vi skal ut og kjøpe på lørdag.

vi skulle ha ventet litt med å handle skjønner jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.