Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-23, 11:20   #761
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #14

Åh, Nextlife, takk for at du delte! Menneskeheten!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 23-02-23, 12:31   #762
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer Floksa

Nextlife

Godheten til mennesker. En engelsk setter hadde klart å komme seg ut døren rett etter at familien kom hjem fra tur med den. Etterlysning legges ut på Rømlingen på Facebook. Folk trår til, hjelper til med å lete og kommer med råd. En fyr drar ut med sin drone som har termisk kamera og bruker mye tid på å gå igjennom all natur i området. Alle helt frivillig. Her ser du når de fant hunden etter et døgn, ikke sjanse til at man hadde funnet den hunden ellers. Rørende, syns jeg.

(Kilde: youtube.com)

Etterpå viste det seg at den hadde skadet seg og at den haltet og den hadde nok ikke klart å komme seg derfra selv. Hunder som sitter fast kunne man jo tro bjeffer, spesielt når de hører at noen roper på dem, men de gjør de altså normalt sett ikke (har jeg lært meg på den siden). Rørt over mennesker som stiller opp i time etter time når noen er i nød, også om det "bare" gjelder dyret deres.

Sist redigert av Pelen : 23-02-23 kl 14:09.
Pelen er ikke aktiv  
Gammel 23-02-23, 13:24   #763
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Gratulerer Floksa

Nextlife

Godheten til mennesker. En engelsk setter hadde klart å komme seg ut døren rett når familien kom hjem fra tur. Etterlysning legges ut på Rømlingen på Facebook. Folk trår til, hjelper til med å lete og kommer med råd. En fyr drar ut med sin drone som har termisk kamera og bruker mye tid på å gå igjennom all natur i området. Alle helt frivillig. Her ser du når de fant hunden etter et døgn, ikke sjanse til at man hadde funnet den hunden ellers. Rørende, syns jeg.

(Kilde: youtube.com)
Den halter og hadde nok ikke klart å komme seg derfra selv. Hundre som sitter fast kunne man jo tro bjeffer, spesielt når de hører at noen roper på dem, men de gjør de altså normalt sett ikke (har jeg lært meg på den siden). Rørt over mennesker som stiller opp i time etter time når noen er i nød, også om det "bare" gjelder dyret deres.

Åååå!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 23-02-23, 13:24   #764
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Åh, Pelen, nå ble jeg skikkelig rørt. Så nydelig å se hele historien fra leting til redning.

Og så var jeg ikke klar over at hunder ikke bjeffer om de sitter fast eller går seg bort. Det er kanskje for å unngå å tiltrekke seg feil type oppmerksomhet?

Timar er ikke aktiv  
Gammel 23-02-23, 14:06   #765
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Åh, Pelen, nå ble jeg skikkelig rørt. Så nydelig å se hele historien fra leting til redning.

Og så var jeg ikke klar over at hunder ikke bjeffer om de sitter fast eller går seg bort. Det er kanskje for å unngå å tiltrekke seg feil type oppmerksomhet?

Ja, det et tydeligvis det normale. Eiere kan ev rope og så være kjempestille og lytte, det kan være at de piper da. Andre bør visst mest bare gå stille og dekke hver eneste m2 samt lytte. Det sikker veldig forskjellig fra rase til rase og gemytt på hunden.

Mange hunder løper rundt med lang line etter seg og kommer de da bort så setter de seg ofte fast og da står de der, helt stille.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 23-02-23, 14:32   #766
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger Rømlingen på FB mest fordi det virkelig gir meg trua på menneskene tilbake omtrent daglig.

Gammel 23-02-23, 15:55   #767
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer Floksa!

annemede er ikke aktiv  
Gammel 23-02-23, 19:09   #768
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble fortalt at jeg har fin dialekt. Jeg som snakker en salig blanding av jærsk, stavangersk og østlandsk.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 24-02-23, 11:53   #769
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Varme croissanter til frokost.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 24-02-23, 13:56   #770
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Fredag, hjemmekontor og i tillegg litt sol.

Gammel 24-02-23, 16:31   #771
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

En super fyr fra Luado har nettopp skrudd opp 6 bokhyller i stua mi. Nå skal det bli årnings i rotet!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 24-02-23, 16:40   #772
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Fredag og endelig utsikter til solgløtt mer enn en halvtime frem i tid.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 24-02-23, 17:44   #773
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vegarbeid i området, som fører til at nærmeste bussholdeplass er stengt, og det er opprettet en midlertidig bussholdeplass mye nærmere hjemme. Riktignok bare én linje som stopper der, mot for en lang rekke på den gamle holdeplassen, men den går såpass ofte, hvert tiende minutt gjennom hele dagen, så det holder godt med den ene. Kombinasjonen nyoperert hofte og kortere vei til bussen er egentlig ganske god.

Ellers er jeg glad for at det går så fort framover etter operasjonen, at jeg nå, 16 dager senere, går helt uten krykker, og har mye mindre vondt enn før operasjonen. Mandagen fjernes endelig stingene fra operasjonssåret, og da kan jeg dusje!

Sist redigert av My : 24-02-23 kl 21:00.
My er ikke aktiv  
Gammel 25-02-23, 19:44   #774
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag hadde min eldste (19) og jeg med oss den lille (7) på ishockeykamp for første gang! På Jordal! Tanten hennes jobber med VIF-hockey, så hun fikk fullt merch-sett og være med i garderoben og hilse på spillere og full pakke.

… og det var HELT greit at den første kampen hennes inneholdt at Enga vant over Storhamar også.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 25-02-23, 20:23   #775
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så gøy Mave! Ishockey er jo utrolig gøy å se live da. VELDIG stor forskjell fra TV.

Gammel 25-02-23, 20:24   #776
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Helg og vinterferie, og ei HEL UKE med bare meg og 17-åringen hjemme!

De andre har reist på vinterferie til svigers. Jeg elsker familien min, men noen ganger er det bare alt for mye folk. Overalt. Hele tiden. Jeg trengte litt luft nå. #nyoperertogbrakkesyk

... og i dag ble jeg glad for å få resten av familien hjem igjen.

Gammel 25-02-23, 20:33   #777
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ååå, så kult, Maverick

Gammel 25-02-23, 21:15   #778
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir altså så pinlig engasjert av ishockey - også når jeg ser på TV. Men i dag var SYKT gøy! Litt urutinert at jeg tenkte på forhånd «null stress med smånyoperert rygg, skal jo bare sitte stille», for det er helt umulig å sitte helt stille.

Og barnet var helt i fyr og flamme, og vil se kampen i reprise på TV.

… også utrolig fint å få hengt med eldstesønnen, mine fine nevøer og sett supersøsteren min i full sving på jobb.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 25-02-23, 21:27   #779
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Haha, nei, man forblir aldri uengasjert når man ser hockey Det spilles på hele følelsesregisteret i løpet av de 60 minuttene. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått høre fra mine barn "mamma, det er bare sport" Minsten supernerdet dog over NHL statistikk i godt over en time for noen dager siden da vi så kamp, så eplet faller ikke langt fra stammen Sitter forøvrig og ser kamp nå. Greit at jeg er alene, for laget mitt ligger under 6-2. En smule dårlig stemning i stua

Gammel 26-02-23, 08:34   #780
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Badekaret mitt. Det er godt å ligge i varmt vann, spise frokost, drikke kaffe, lese litt, skrive litt. Jeg blir her en time til tipper jeg.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.