|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Tatt på
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Et godt eksempel her i byen er jo Bethanien, nå kjent som Stavangeren. Veien er kanskje kortere enn mange liker fra bedehus til revyscene.
![]() |
#122 |
Shake it out!
|
Jeg er helt 100% enig i det. Det er nesten godt gjort. Jeg hadde en skikkelig heftig diskusjon om plasseringen av doen ved Magasin Blå også. Den står plassert sånn at man får et område bak hvor det samler seg løv og søppel. Jeg forsøkte å argumentere med en litt annen plassering. Men nei. Det ble penest linjer da, må vite.
![]() |
#124 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådI nabo"byen" her (jeg nekter å kalle både det her, og der for en by. For det er ikke en by, enkelt og greit) så var det for noen år siden kjempekrangel om et jækla tre. Folk ble skikkelig uvenner, over det treet. Jeg er litt usikker på hva som egentlig skjedde med det, mulig veien ble smalnet inn, så treet kunne overleve.
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg har nok mange upopulære meninger, det meste går på at jeg kjenner på kroppen at vi som har barn med utfordringer må tåle veldig mye kritikk og kommentarer på hvordan vi gjør ting, og får gode råd enten man vil eller ikke. Og at det hele tiden er et søkelys på at vi MÅ jo gjøre noe galt.
![]() |
![]() |
#126 |
Ad astra
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMin mening er at en del av de som har skrevet om sine holdninger i denne tråden virkelig bør gjøre en jobb med å gå i seg selv og øke toleransen ovenfor andres utfordringer.
![]() |
#127 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådGenerelt tar nordmenn velferdsstaten for gitt og har lite forståelse for hvor godt vi har det. Mange provoserer meg med sin uvitenhet og utakknemlighet.
![]() |
#128 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Neste gang synes jeg du skal svare sånne folk. Så de blir satt på plass.
![]() |
#129 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Unpopular opinion-trådOg så stiller vi altfor få krav til folk fra alle verdenshjørner som bosetter seg her. Det resultert bla i at kvinner kan ha bodd her i 20 år uten å kunne norsk eller ha muligheten til å forsørge seg selv.
![]() |
#130 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, tiltakene som må til for å hindre klima- og naturødeleggelser høstet ikke akkurat mange stemmer ved forrige valg, så mye som tyder på det vil jeg si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Leser
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådLitt usikker på om dette er upopulære meninger
![]() |
#132 |
Shake it out!
|
Amen. Stiller for få krav OG legger for dårlig til rette for at folk kan komme seg ut i arbeidslivet. Det at folk blir sittende årevis på mottak i liboland er bare helt tragisk. Og hun som har klart å bli sykepleier på tross av alt og ikke på grunn av, burde virkelig få lov til å jobbe.
![]() |
#133 |
|
Akkurat disse eksemplene forundrer meg også. Jeg skjønner heller ikke hvor "ekkel" er bedre enn "stygg", har personlig blitt kalt begge deler opp gjennom barndommen og opplevde vel kanskje ekkel som hakket verre enn stygg, men...
![]() |
![]() |
#134 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådOg så er det uansett vanskelig å pakke bort at Roald Dahl var både en fantastisk, morsom forfatter OG litt av en kødd.
![]() |
#135 |
Klare sjøl
![]() Sv: Unpopular opinion-trådSensitivelesere skal gå gjennom de bøkene til R.D.
![]() |
#136 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Unpopular opinion-trådEg syns at bruk av «inkluderande språk» i forhold til kjønnsinkongruens har gått litt for langt. Eg har ingen problem med at folk skal få velge sine eigne pronomen. Eg kjenner ei som tidligere var mann og har klart ganske greit å venne meg til å omtale denne personen som «ho». Men når eg i forskning på svangerskap og fødsel må skrive «people with uterus» istedenfor «women» og «pregnant people» istedenfor «pregnant women» blir eg litt matt. Akkurat no skal eg skrive om eksponering for diverse medikament både hos far og mor i tida rundt befruktningstidspunktet og innser at eg kanskje ikkje får lov til å skrive «mother» og «father» heller. Då blir det veldig tungt språk dersom eg skal klare å skille. «Drug exposure among mothers and fathers» blir då kanskje «Exposure among childbearing parents and semen providing parents»
![]() |
#137 |
|
Jeg husker jo også som barn at det var bruken av "forbudte" ord som gjorde det morsomt og spennende å lese.
![]() |
![]() |
#138 |
Klare sjøl
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg fant en barnebok her hjemme som jeg hadde som barn, og der stod det " lillebroren til Per er mongoloid" og den hadde gammelt språk så den kastet jeg. Husker ikke forfatter eller tittel. Ingen spesielt kjent forfatter.
![]() |
#139 |
Shake it out!
|
Og tykk kan man være i ulike grader, men hadde noen kalt meg enorm, hadde jeg blitt lei meg kjenner jeg. Hvaler er enorme.
![]() |
#140 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJa, det er noe veldig annet å stryke "negerkonge", enn å bytte ut "tykk" med "enorm". Jeg kan ikke forstå at det er en forbedring, heller, og det er jo heller ikke vedtatt. Men på engelsk endrer de fra "enormously fat" til "enormous", og det synes jeg er mer forståelig.
![]() |
![]() |
|
|