Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til intelligent gøyal eller feelgood-serie?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-23, 15:13   #101
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til intelligent gøyal eller feelgood-serie?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, og hvor mange sesonger varer egentlig en graviditet!?

Ja, ikke sant. Tiden står ganske stille - akkurat som handlingen Jeg har tenkt litt på dette. Kanskje slik hjernedød, lettbent feelgood gjør seg best i innpakning av en film? Da blir liksom ikke friheten man må ta seg i sjangeren dratt ut til det mister troverdigheten? Jeg vet ikke, men tenkte å se noen slike filmer for å se om teorien min holder

Gammel 23-01-23, 15:46   #102
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, og hvor mange sesonger varer egentlig en graviditet!?

Det vi ser på nå er:
Twin Peaks - introduserer det for Hiawata
Tulsa - denne er ganske lettbeint. Stallone som New Jersey gangsta som blir sendt til Tulsa for å starte business der.
1923 - hulk. Forhistorien til Yellowstone. Tar for seg hvordan urinnvånerne ble behandlet i katolske internatskoler
Big Bang Theory - Også med Hiawata. Noe har stått seg, noen vitser (spesielt om homofili, trans og fedme) har gått ut på dato.
Breaking Bad - Hiawatha ville gjerne se denne. Jeg syns fortsatt den er litt kjedelig.
Our flag means death - Veldig godt tips, den ser vi alle sammen nå.

Vi har ikke sett siste sesong av The Boys ennå, tenkte Hiawata skulle få tid til å catche opp. Neste sesong av Mayor of Kingstown S2 ligger på vent. Jeg måtte fylle opp lettbeint-kontoen før jeg begynte på elendigheten. Wednesday ser det ut til at jeg må se alene.

Hvis du/dere liker Twin Peaks, vil dere nok like The Leftovers. Jeg synes den var hysterisk crazy bra!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 16:43   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men man MÅ faktisk se Ted Lasso og The Bear. TL ble beskrevet som å få en klem hver gang man skrur på TV-en, og det er helt sant. Det er rapportert bivirkninger av uforklarlig fotballinteresse i etterkant, men det går an å unngå.

Hvis man ikke har sett Better Things eller Rita, men liker Pørni, er det vel verdt et forsøk.

Også skjønner jeg at jeg har misset noe hvis jeg skal fortsatt være venner med Toffen!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 16:45   #104
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 16:48   #105
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er rapportert bivirkninger av uforklarlig fotballinteresse i etterkant, men det går an å unngå.

Jeg har greid å unngå det. Men jeg er kanskje litt mer overbærende overfor fotballfans enn før, og det er sikkert bare fint for alle.

Også skjønner jeg at jeg har misset noe hvis jeg skal fortsatt være venner med Toffen!

Nemlig.

Gammel 23-01-23, 16:49   #106
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte også fint å unngå å bli opptatt av fotball av Ted Lasso. Jeg knurrer en del mer enn jeg gjorde før, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 16:52   #107
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Men man MÅ faktisk se Ted Lasso og The Bear. TL ble beskrevet som å få en klem hver gang man skrur på TV-en, og det er helt sant. Det er rapportert bivirkninger av uforklarlig fotballinteresse i etterkant, men det går an å unngå.

Jeg er en som ikke bare ikke ser foppall, men misliker det så sterkt at jeg ikke orker å se et ti sekunders klipp engang, så å se en tvserie om en foppallklubb er faktisk uaktuelt. Men vi har alle et sted vi tegner den streken

Gammel 23-01-23, 17:22   #108
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg er en som ikke bare ikke ser foppall, men misliker det så sterkt at jeg ikke orker å se et ti sekunders klipp engang, så å se en tvserie om en foppallklubb er faktisk uaktuelt. Men vi har alle et sted vi tegner den streken

Der har du meg også. Jeg blir irritert bare jeg er i nærheten av en TV med fotball på. Så jeg var ekstremt skeptisk da mannen (som også er totalt uinteressert i fotball) sa at vi burde se Ted Lasso. (Han sa at på hans forum var det i 2021 sånn at annenhver uke kom det noen og sa «jeg har sett Ted Lasso, det er jo kjempebra, hvorfor fortalte ingen meg det?!?», og folk svarte «vi sa det jo, du bare hørte ikke på oss!»)

Det er altså ikke en tv-serie «om en fotballklubb», og ut fra det jeg hører, liker fotballfans og fotballhatere den omtrent like godt. Men klart, det er frivillig om man vil prøve.

Gammel 23-01-23, 17:29   #109
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Der har du meg også. Jeg blir irritert bare jeg er i nærheten av en TV med fotball på. .

Godt det ikke bare er meg

Antakelig en av de tingene som er "du tror det ikke før du får se det"

Gammel 23-01-23, 17:56   #110
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var også veldig veldig veldig skeptisk. Men man må bare prøve det.

#glorygloryManUnited

- No. 4 -
Gammel 23-01-23, 18:33   #111
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hvis du/dere liker Twin Peaks, vil dere nok like The Leftovers. Jeg synes den var hysterisk crazy bra!

Ja! Men feelgood er den ikke da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 20:10   #112
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

#glorygloryManUnited

Det der skjer bare ikke

Gammel 23-01-23, 20:39   #113
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Man må ikke inn i folden, altså. Jeg var så anti som bare en frafallen supporter kan være.

- No. 4 -
Gammel 23-01-23, 21:46   #114
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må man ikke ha Apple tv+ for å se Ted Lasso?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 08:28   #115
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jo. På samme måte som man må ha Viaplay for å se Pørni, og Netflix for å se .. netflixserier?

- No. 4 -
Gammel 24-01-23, 09:18   #116
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jaaa, Schitt's Creek er vidunderlig!

Men går vel neppe under kategorien "intelligent".

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 11:15   #117
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo. På samme måte som man må ha Viaplay for å se Pørni, og Netflix for å se .. netflixserier?

Joda, klart det. Jeg tenkte bare litt kjapt. Vi har nemlig gratis tilgang til omtrent alle strømmetjenester via Telia, unntatt Apple+. Det har vært irriterende mer enn én gang, for eksempel da vi så The Morning Show sesong 1, men ikke fikk sett sesong 2.

(Vi betaler for Netflix, det glemte jeg å nevne. Men det er det eneste.)

Sist redigert av Hyacinth : 24-01-23 kl 11:21.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 11:35   #118
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Vi betaler for alt og alle. Og er helt ukritiske.

Men i hvert fall kan man ta en måned med Apple+ og logge av igjen, hvis man vet hva man vil se. Og det er fortsatt mange produkter som gir gratis prøveperiode, feks gjennom Elkjøp.

Ted Lasso er vel verdt 89 kr, spør du meg.

- No. 4 -
Gammel 24-01-23, 11:39   #119
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men går vel neppe under kategorien "intelligent".

Men går definitivt under feelgood-serie som er morsomt i tillegg.

Gammel 24-01-23, 11:57   #120
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler for alt og alle. Og er helt ukritiske.

Vi også. Og tenker at vi skal betale for en måned for å se en serie og glemmer å kansellere det etterpå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.