Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-23, 23:00   #621
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Det er ikke strøm, mat og drivstoff som er årsaken til min gruff mot regjeringen. Det er bare å lese dagens nyheter.

Gammel 18-01-23, 06:13   #622
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det er ikke strøm, mat og drivstoff som er årsaken til min gruff mot regjeringen. Det er bare å lese dagens nyheter.

Mener du sykehusøkonomi? Jeg er helt enig i at det er grusomt, men det hadde vel heller ikke vært noe annerledes med Høyre-regjering. De hadde jo 8 år, hvorav flere av dem var en periode hvor det var ekstremt tydelig at økonomien må styrkes og foretaksmodellen ikke funker, uten at noe ble endret.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 06:33   #623
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke være spesifikk da, Millen? Jeg lurer oppriktig.

Gammel 18-01-23, 06:52   #624
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vel, generelt synes jeg dagens regjering har styrt Norge helt i grøfta, legge ned fødeavdelinger, generell sykehus økonomi, høyere avgifter og skatter for "folk flest". Oppdeling av fylker. Som de skal bruke flere milliarder på.
Generelt politikken til de 3 partiene.

Gammel 18-01-23, 07:13   #625
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er to partier og mye av det du peker på stammer fra forrige regjering. Oppdeling av fylker er teit, helt enig, men det er SP-trass.

Gammel 18-01-23, 07:30   #626
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rullestol er virkelig håpløst når det regner, snør og tiner annenhver dag.

Mannen har tatt ansvar for å få knerten i skoletaxien i dag. Hvordan han skal komme seg de 100 meterne fra taxien til skolen lurer vi fortsatt på.

Gammel 18-01-23, 09:17   #627
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal taxisjåføren hjelpe med Tjorven. Hvis ikke må dere klage.

Input er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 09:19   #628
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vel, generelt synes jeg dagens regjering har styrt Norge helt i grøfta, legge ned fødeavdelinger, generell sykehus økonomi, høyere avgifter og skatter for "folk flest". Oppdeling av fylker. Som de skal bruke flere milliarder på.
Generelt politikken til de 3 partiene.

Hvilke avgifter og skatter mener du da?

Denne regjeringen har da ikke lagt ned noen fødeavdeling.

Input er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 09:57   #629
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med folk (menn, først og fremst) som må PYSTRE, høyt og skingrende, hver gang de går gjennom en gang (selv der gangen går igjennom et åpent kontorlandskap)?

Sist redigert av My : 18-01-23 kl 10:14.
My er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 10:01   #630
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mener du sykehusøkonomi? Jeg er helt enig i at det er grusomt, men det hadde vel heller ikke vært noe annerledes med Høyre-regjering. De hadde jo 8 år, hvorav flere av dem var en periode hvor det var ekstremt tydelig at økonomien må styrkes og foretaksmodellen ikke funker, uten at noe ble endret.

Word! Det er begrenset hvor mye en regjering klarer å kludre til på ett år, etter åtte år med en annen regjering.

Stort sett tror jeg Høyre hadde gjort veldig mye av det samme (basert på det de sier selv), bortsett fra oppløsing av fylker. (Er enig i at det virker litt uviktig i tiden vi lever i nå.)

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 11:26   #631
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ikke forrige regjerinng som la ned fødeavdelinger? Det er da ikke kun siste året jeg har hørt om dette?? Fylkegreiene fra SP er teit da.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 11:28   #632
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Den fødeavdelingen som skal legges ned i vårt fylke har i alle fall vært bestemt i mange år.

Gammel 18-01-23, 14:18   #633
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort en stor jobb som min kollega egentlig skulle gjort, men hun er ikke så god på det området. Så nå hadde vår leder tenkt å presentere det jeg hadde jobbet med. Tok den presentasjonen selv jeg. .

Gammel 18-01-23, 16:39   #634
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lavender!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 18-01-23, 21:59   #635
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

At jeg har sett ferdig aller siste sesong av Doc Martin.
Jeg må nok binge hele serien igjen om ikke så lenge.

Gammel 19-01-23, 08:44   #636
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Telefontrøbbel! Det vil si Office-trøbbel på telefonen. Funksjoner som tidligere var helt greie er plutselig blitt vanskelige å bruke. Blæh!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 19-01-23, 08:58   #637
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å våkne med hodepine!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 19-01-23, 11:10   #638
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hater hater hater vannskade. Det er så pes og så mye å følge opp. Legg til at dette er skade nummer tre de siste tre årene. Innvendig går på forsikringen, men ikke det utvendige. Håper bare utbygger tar ansvar så vi slipper å ta det gjennom rettsapparatet.

Høns er ikke aktiv  
Gammel 19-01-23, 11:29   #639
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Januar. Siste halvdel av januar er bare TUNG

Det føles som om januar varer evig.

Det blir bedre i februar, da ser jeg enden på det. Det blir lysere, og jeg ser enden på årsoppgjøret og overtiden.

Om det ikke var for at jeg viste at dette skjer hvert år, kunne jeg trodd at jeg var syk, deprimert, stoffskifte eller noe sånn, alt føles blytungt. Men jeg vet jeg er SLITEN. Når jeg jobber overtid så blir jeg sliten også tar jeg feile valg i forhold til å se en serie heller enn å legge meg, fordi en episode av en serie i armkroken til mannen gir meg jo glede, så kanskje det ikke er feil, det er bre så blytungt neste morgen.

Og da tårner det over meg. Eldste skal på hyttetur med speideren i helga, så vi må vaske ulltøy. Det er bare lørdag til søndag, så det er ikke så mye, men det er på fjellet så der er kaldt. DE skal ikke gå på ski da, så vi slipper skaffe passelige skisko, det må vi nok før påske/skidag/når enn han skal gå på ski. (søstera overtok glatt de han fikk i fjor, så han må ha nye. Tre nummer opp elle noe sånn)
Det er visst nyttårsball neste uke, men det er lansert som "dert kom brått på, det blir labbedans", så jeg tolker det som at han ikke skal ha dress og finstas? Men ei skjorte kan han ha på seg? Det tror jeg vi har rent.
Må vaske undertøy. Lyst, mørkt, den genseren han sydde seg i høst skal han tilfeldigvis ha på seg i vinterferien hos mamma så hun kan knipse et bilde til albumet hun lager til konfirmasjonen hans.

Pust med magen. Vinterferien er i februar, så DET skal ordne seg.

Og januar går sakte men sikkert, time for time, mot en slutt
Jeg liker ikke januar. Særlig ikke sist del av januar. Den er så LANG

Også surrer tankene om denne prikkende/brennende følelsen i tunga og leppene, er det brennende munn-syndrom? Som altså rett og slett er bre noe å leve med det d, men det føles slett ikke på "tannpine" nivå i smerte, det er mer plagsomt, det kommer og går, men det kom før jul første gangen så det aner meg at det ikke egentlig blir helt brte, hva enn det er. Men brennende munn-greia er en "lære å leve med". å d så.

Kanskje det hjelper når det blir februar.

Sist redigert av Malama : 19-01-23 kl 12:22.
Malama er ikke aktiv  
Gammel 19-01-23, 13:55   #640
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Folk som må lage lyder absolutt hele tiden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.