Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-23, 14:21   #401
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Tante Sofie måtte rykke ut i dag. Det snør noe innmari i Oslo. Hva får godt voksne menn til å putte våte sko oppi i setet midt imot på t-banen? :furie:

Han fnyste foraktelig når han ble tilsnakket, men tok dem ned. Dessverre tror jeg ikke læringskurven er så bratt.

Gammel 06-01-23, 14:28   #402
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det så mest ut som hans lange ben kom borti kanten når han satt med beina over kors? Det skjer meg også, langbeint som jeg er. Men skjønner at det ikke er kult å sette seg et sete med en våt kant. Jeg hadde nok ikke lagt merke til ham en gang. (har sett bildet).

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 14:32   #403
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Innimellom ser jeg at folk legger ut en gammel barnesykkel og lignende, langt nok uti veien til å gi folk en støkk, men ikke sånn at man ikke kan kjøre forbi. Kan det hjelpe?

Men det er vel ingen kur mot dumskap.

Nå har jo Cauchy sagt at det ikke anbefales, men gata er uansett ikke så smal at noe sånt hadde fungert uansett. Det går an å kjøre forbi hverandre, men det er ikke normal veibredde og særlig nå om vinteren når det er mye snø må man gjerne kjøre til siden for å slippe andre forbi.

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Be politiet ha kontroll; vi har samme problem her og de tok det på alvor. Dessverre varer ikke effekten…

De har det, men sjelden og ikke med langvarig effekt. De som bodde her før oss måtte, sammen med resten av de som bodde i gata, krangle med kommunen i 10 år før vi fikk fartsdumper og fortau og det var ikke før politiet målte gjennomsnittshastighet på over 50 km/t () at de gav seg. Det har hatt god effekt, men ikke helt nok.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det er dessverre omtrent umulig å idiotsikre boliggater. Man må nesten bare være nabokjerring og stoppe idiotene og realitetsorientere dem.

Ja, det er det jeg er redd for. Gata rett overfor oss hadde samme problem for mange år siden og den gata ble da stengt for gjennomgående trafikk, men det førte jo bare til at problemet ble flyttet ned til oss. Ikke akkurat en smart løsning sånn sett. Jeg skjønner jo at det ikke kommer til å skje noe revolusjonerende som gjør at folk skjønner at lave fartsgrenser finnes av en grunn og at de finnes nettopp i gater hvor det ferdes sårbare trafikanter så jeg må nok bare innstille meg på å gruffe over dette i overskuelig framtid.

Gammel 06-01-23, 14:33   #404
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Her sitter jeg. føler at det egentlig skulle vært noen timer igjen av arbeidadagen med tane på hvor mange løse baller jeg har i lufta akkurat nå. (Det ER nå faktisk sånn minst en time igjen ialle fall, halvannen sikkert) Også spretter det opp nede i hjørnet på skjermen "Solnedgang snart"

Denne uka raser for fort, jeg er liksom snbart klar for lunsj føler jeg så er klokka to, men altså, solnedgang. SOLNEDGANG!

Jeg vet det er korte dager på denne tiden av året altså, men trenger man dytte det opp i skjermen på folk som føler de må få unna tusen ting før de skal hjem?

:ilandsgruff:

Jeg kunne sikkert lest det som "Snart helg!", men jeg har for mange "må bare" igjen enda til å glede meg over snart helg enda. Også SOLNEDGANG.

Gammel 06-01-23, 14:34   #405
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

(også sjekka jeg yr, og det er ikke solnedgang før 15:24 engang jo!)

Gammel 06-01-23, 15:06   #406
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(også sjekka jeg yr, og det er ikke solnedgang før 15:24 engang jo!)

Du må fjerne sånne idiåtiske varsler. Jeg har på mystisk vis klart det.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 15:09   #407
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Du må fjerne sånne idiåtiske varsler. Jeg har på mystisk vis klart det.

Jeg pleier ikke se det, det er nede i høyre hjørne på den høyre av de tre skjemen jeg har. Det er bare at de er akkurat det samme hjørnet som d et kommer en lit firkant en liten stund dersom noen ringer meg på teams (helt uten LYF, for et trådløse headsettet mitt sluker all lyd pc vil lage. Spiller den ikke av inni der heller den ringelyden forøvrig, det er testet) så jeg har utviklet en indre radar for å likevel se om det "skjer noe" nedi hjørnet der.

Gammel 06-01-23, 19:35   #408
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen tråd minnet meg på at det finnes mango-øl. Mango i seg selv er en ubrukelig, klissete, for søt og umulig å skrelle-frukt som enkelte insisterer på å blande i mat, til og med i mat som egentlig er skikkelig god

Og dette djevelens verk av en frukt (vi er vel alle enige om at det var en MANGO Adam plukket) har noen fått den gode ideen av å tilsette øl! ØL!!!!!
Øl med fruktsmak burde vært forbudt. Og den som kan på ideen burde rulles i tjære og fjær!!!!

Øl med mango!!!!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 06-01-23, 19:59   #409
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Karpaltunnel syndrom

Isprinsessen er aktiv nå  
Gammel 06-01-23, 20:00   #410
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Floksa: Så gale er den ikke altså.

Jeg gruffer over alle tusenlappene som må ut til verkstedet bilen er på. Femsifret beløp ble det. Men nå håper jeg at vi har god bil en stund i alle fall.

Gammel 06-01-23, 20:49   #411
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, Floksa! Den var en såpekasse verdig!

(Jeg liker mango, men bare middels glad i øl)

Gammel 06-01-23, 21:05   #412
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker mango, jeg liker øl, men når det gjelder kombinasjonen er jeg hjertens enig med deg Floksa. Også når det gjelder tilsatt fruktsmak i øl generelt. Jeg synes øl i seg selv er såpass godt at jeg trenger faktisk ikke noen flere smakstilsetninger.

Gammel 06-01-23, 21:27   #413
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Lange hår som må plukkes ut av sluken i dusjen med pinsett. :spy:

(HVORFOR vil noen ha langt hår????? Det er aldri hår i dusjen når jeg er her alene. Jeg har kort hår. Som i 1-2 cm lenge på hårene. Superpraktisk på alle måter. )

Gammel 09-01-23, 11:25   #414
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legekontoret vårt har gått over til en løsning der du får time samme dag. Sikkert logistisk lettvint. Men ganske utfordrende når man har barn i skolen som skal til legen. Jeg kan ikke få melding om time klokka 10, klokka ni, for da får jeg ikke tak i eleven. Skolen (bør) har vel betydelig annet å drive med enn å løpe rundt å finne elever som skal til legen.
De har ikke telefon på skolen (bra) og systemet med vismamelding ror litt langsomt. Da må vi nesten har 3 timer å gå på. Så da blir jeg den vanskelige mammaen som «krangler» seg til time satt fram i tid.
Er det å være vrang å ikke ville holde ungen hjemme en hel dag «i tilfelle» vi får time?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-01-23, 11:43   #415
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar heller jobben med å plukke lange hår fra sluket enn å ha kort hår. Fire av husets fem beboere har langt hår … Han med kort hår er fritatt fra oppgaven.

Sist redigert av Blondie : 09-01-23 kl 13:39.
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 09-01-23, 12:02   #416
Timar
Klar

Timar sin avatar

Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Når vi først er på sluk... Kan vi gruffe litt over at oppgaven "Rense sluk" er så innmari kjip? Alle slukene mine gikk tette omtrent samtidig her i høst, jeg syns ikke jeg gjorde annet enn å vaske gugge, pille hår og pels og å tørke baderomsgulv i flere uker!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 09-01-23, 12:15   #417
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min og jeg må rett og slett bruke dusjen veldig forskjellig. Han sukker, stønner og renser sluk stadig vekk. Jeg er den eneste brukeren av den dusjen som har langt hår, så det er jeg som burde rense i den dusjen. Men; mens han beskriver at dusjen renner over av vann, men sånn er det ikke når jeg dusjer, så derfor ser jeg ikke problemet før han har fikset det ... igjen og igjen.

Gammel 09-01-23, 12:26   #418
Timar
Klar

Timar sin avatar

Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen min og jeg må rett og slett bruke dusjen veldig forskjellig. Han sukker, stønner og renser sluk stadig vekk. Jeg er den eneste brukeren av den dusjen som har langt hår, så det er jeg som burde rense i den dusjen. Men; mens han beskriver at dusjen renner over av vann, men sånn er det ikke når jeg dusjer, så derfor ser jeg ikke problemet før han har fikset det ... igjen og igjen.

Kanskje han står plantet med begge beina over sluket, dusjen på maks og bare zoooooomer ut?

Dusjen blir nok tett av mer enn bare lange hår, altså, så jeg ville tenkt det var greit å dele på oppgaven.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 09-01-23, 12:33   #419
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker det lange håret mitt og renser heller sluk enn å ha kort hår. Det er ikke min favorittjobb (heldigvis gjør mannen min det minst like ofte som jeg gjør, selv om han på ingen som helst måte kan sies å bidra til problemet), men det samme kan jeg tross alt si om mye husarbeid. Det er bare noe som må gjøres innimellom.

Timar: Mudin er tingen.

Gammel 09-01-23, 14:09   #420
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar opp det lange håret mitt fra dusjen etter hver gang jeg har dusjet. :rema1000:

Jeg gruffer over ung mann som har falt på isen, ikke kan gå og når han endelig er overtalt til å ringe lege, sittet i kø så blir forbindelsen brutt når han har sagt hei og hallo til skrankedamen! Nå venter vi på svar i appen. (og jeg har ikke tid til å kjøre ham i morgen for da har jeg BUP-time med en annen unge).

Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.