Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for treiginger 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-22, 18:15   #221
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Pepperkakehuset må monteres så det kan pyntes.

Og jeg skal bake julebrød, kanskje, og helst koke karameller.

Det er da enda 1 dag og 5 timer til jul ifølge nedtelling en på mobilen. Det bør da gå. Jeg har tatt juleferie

Må tømme kjøleskapet og handle mat, rydde det vi rekker av huset, vaske litt gulv og pynte.

Jul blir det.

Men 2023 bør aller helst bli året da vi ikke er 3 år på etterslep med rydding av huset.

Gammel 22-12-22, 18:40   #222
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har laget pekkerkakedeig. Og alt er bakt ut. Det er ikke dårlig til meg å være. Nesten ferdig med gavene også, vi kommer vel i mål.

Ribba mangler. Det kan bli krise. Jeg må ut i morgen. Det er egentlig litt mer spennende enn jeg ønsker.

Gammel 22-12-22, 18:43   #223
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nå er det juleferie

Huset er pyntet og så noenlunde ryddig. Vaskehjelpen kommer i morgen. Alle gaver, bortsett fra en er ordnet. Så en gave å kjøpe i morgen, en må plukkes opp i en pakkeboks. Så må jeg ta den siste julehandelen i morgen.

Nå er det sløving og et glass vin.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 18:56   #224
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi ser utrolig nok ut til å komme i mål her også. Må pakke inn noen gaver til, og ta ut kontanter til en nevø som kun ønsker seg penger, og fylle på litt mat. Vasking tar vi i morgen, jeg fikk startet med et av badene i dag. Det blir nok jul.

Gammel 22-12-22, 21:06   #225
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har handlet mat nå, godt å ha det gjort. Støvsuger i morgen og går raskt over badene.

Gammel 22-12-22, 23:14   #226
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er i mål. Kjapp støvsuging og badevask i morgen bare.
Vi gir begge besteforeldrene skogstur i gave og har gjort det flere ganger. De ønsker seg det igjen. Mine foreldre er spreke og liker at vi tar dem med steder i marka som er nye for dem. Når det er en gave, gjør vi oss også ekstra flid med serveringen. Pølser på bål, kaffe, hjembakte kaker etc. Samt at alle barna er med, noe som ikke skjer ofte ellers.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 23:16   #227
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her får barna også mye praktiske gaver som de trenger uansett. Pysjer, votter, fargeblyanter etc.

Gammel 22-12-22, 23:22   #228
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg konkluderte med at ingen av mine trenger ny pysj. Så av oldemor får de hver sin joggebukse i stedet. (jeg får penger hver jul for å handle til oss alle fem. Jeg og mannen får nye hodeputer i senga. Eller, vi får ca 1,5 av henne og betaler resten selv )

Jeg ser at vi lett hadde vært i mål dersom vi hadde oppfylt det min datter mener skal være familiens nyttårsforsett for 2023. Å rydde hele huset.

Vi må kvitte oss med mye. Vi har for mye. Av alt. Bortsett fra plass å gjøre av ting. Altfor lite plass å gjøre av ting.

Så, å pynte er overkommelig. Men det er ikke en "rask vask av badet" og en liten støvsuging liksom. Det er mer omfattende det vi bør få gjort. Og det lar seg ikke gjøre før jul. Og det er derfor jeg år etter år føler jeg ikke kommer i mål. Vi har mat, gaver og tre. Men huset....

Gammel 22-12-22, 23:30   #229
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk heldigvis tak i det siste jeg manglet i dag, så jeg føler meg så klar som jeg gidder å bli.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 23:31   #230
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Yngste har en gave under treet og jeg syns det er skikkelig kjipt selv om den er dyr.
Min gave kom ikke i tide og ikke trenger han noe småting heller. Han får uansett ikke tatt i bruk noen av gavene før etter bursdagen sin så sånn sett er det ikke så farlig.
Pakker inn en eske med bilde av det han får.

Ellers henger jeg lang etter på det lille jeg skal gjøre hjemme.

Gammel 22-12-22, 23:33   #231
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Holiday unnagjort. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg liker den filmen så godt, men tror kanskje det er fordi det er utelukkende gode skuespillere i den (med ytterst få unntak, kanskje). Den er så fiiiin. Og jeg er egentlig ikke engang en Cameron Diaz-fan.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 23:33   #232
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Yngste har en gave under treet og jeg syns det er skikkelig kjipt selv om den er dyr.
Min gave kom ikke i tide og ikke trenger han noe småting heller. Han får uansett ikke tatt i bruk noen av gavene før etter bursdagen sin så sånn sett er det ikke så farlig.
Pakker inn en eske med bilde av det han får.

Hva med å kjøpe litt stæsj han ikke trenger, men som likevel er fint å få? Feks hudpleie, undertøy, godis?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 23:38   #233
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg også.

Men jeg legger meg nå, med en intensjon om å stå opp når yngste gjør det i morgen. Det er mellom 6 og 7 timer til.
Da skal vaskemaskina settes på trommelrens, for det krever den innen 5 vask til eller noe sånn, og jeg har tenkt at den skal gå fortløpende i morgen.

Frokost og så drar en eller begge voksne på senteret ca 9, matbutikken åpner 8, men senteret 10 (de har hatt 9 - 21 denne uken, jeg forstår at de stenger 20 men 9 hadde gjort seg) cubus har fått inn igjen den røde kjolen i større enn 146/152 så da skal jeg bytte den en størrelse opp, og vi må på apoteket for eldstemann og mannen. Og innom mine foreldre å hente pinnekjøttet, det glemte vi i dag.

Så har jeg en prioritert liste over hva jeg ønsker å gjøre. Så jeg starter på den og ser hvor langt jeg kommer.

Gammel 22-12-22, 23:39   #234
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Hva med å kjøpe litt stæsj han ikke trenger, men som likevel er fint å få? Feks hudpleie, undertøy, godis?

Noen boxere tror jeg det må bli.
Han er så sær så tør ikke kjøpe noe som ikke er godkjent.
Men han vet der blir få gaver altså siden ønskene er svindyre.

Gammel 22-12-22, 23:51   #235
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi er i mål. Kjapp støvsuging og badevask i morgen bare.
Vi gir begge besteforeldrene skogstur i gave og har gjort det flere ganger. De ønsker seg det igjen. Mine foreldre er spreke og liker at vi tar dem med steder i marka som er nye for dem. Når det er en gave, gjør vi oss også ekstra flid med serveringen. Pølser på bål, kaffe, hjembakte kaker etc. Samt at alle barna er med, noe som ikke skjer ofte ellers.

Skulle ønske det hadde vært innafor her også. Her endte vi opp med gavekort på kunst, for en sum som fikk meg til å begynne å gråte fordi det ble så urettferdig. Mannen skjønte det, han mistet nok litt hodet fordi han ble stressa.

Nå er både han og lillesøster syke, og i all hemmelighet håper jeg litt at de fortsetter å være det så vi kan bli hjemme. Men ikke si det til noen…..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 00:08   #236
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mål her og. Svigers i hus, de siste matvarene kjøpt, de siste gavene pakket inn, og ungene har blitt kjørt rundt for å levere pakker til diverse venner. De viktigste delene av huset er ryddet og vasket, resten er det ikke så nøye med. I morgen blir en rolig og avslappende dag, med mindre noe helt uforutsett oppstår.

Gammel 23-12-22, 00:11   #237
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skulle ønske det hadde vært innafor her også. Her endte vi opp med gavekort på kunst, for en sum som fikk meg til å begynne å gråte fordi det ble så urettferdig. Mannen skjønte det, han mistet nok litt hodet fordi han ble stressa.

Nå er både han og lillesøster syke, og i all hemmelighet håper jeg litt at de fortsetter å være det så vi kan bli hjemme. Men ikke si det til noen…..

Jeg vet ikke om det hjelper, men jeg skjønner deg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 00:43   #238
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske gulv, ja. Det var kanskje en god idé, det er lenge siden sist.

Da blir det gulvvask og mathandling i morgen. Og så har studenten komt hjem, og hun vil bake pepperkaker. Jeg har en ferdigdeig i kjøleskapet, så det burde gå greit.

Sist redigert av 007 : 23-12-22 kl 09:13.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 07:41   #239
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fullstendig mistet oversikten over gaver og hva som er til hvem, jeg har glemt å kjøpe en duk til langbordet og helt sikkert noe mer også. Jobber typisk nok til 16.30 i dag... Eldstedatter har kommet på julebesøk og må ta jobben med grøt og mandel og bordpynt, vi har alltid grøt på lille julaften og det kommer en haug folk.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-22, 09:50   #240
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Klem til deg. Skjønner godt det er leit og vanskelig med såpass voldsomme ønsker. Og god bedring i familien selv om du kanskje håper de ikke blir friske i tide!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.